Omat talvivaatteet

hilppa86

Vauhtiin päässyt keskustelija
Elikkä on muutaman kerran itellä käyny mielessä,että miten sitä talvella sitten pukeutuu. Kuitenkin joulu-helmikuu on todella kylmää ainakin Oulun leveysasteilla.. ja varmaa on,ettei vanhat talvitakit mahdu päälle.

Meinaatteko siis miten pukeutua? Ostaa uutta takkia vai? Itse olen sitä miettinyt,jottei ainakaan mitään kallista kun jää sitten isoksi.
 
Mulla on ollut samanlaisia pohdintoja, kun koiran kanssa täytyy kuitenkin lenkkeillä oli pakkasta tai ei. Housujen osalta päädyin ostamaan juuri sellaiset vetoketjuttomat versiot ja vieläpä miesten mallia, niin mahtuu jonkin aikaa. Ostin jostain halpiskaupasta reilulla kympillä, niin ei tullut edes kovin kalliiksi. Sinne alle mahtuu sitten laittamaan sukkahousut ja välihousut, jos oikein kylmiä kelejä tulee.

Tähän asti olen kyllä lenkillä pitänyt normaaleja ulkoiluhousujani välihousujen kanssa, mutta vetoketju ei mene kiinni. Pysyvät vielä päällä, kun laittaa paksun kumilenksun napinlävestä nappiin ja pitkän takin päälle,niin ei tuule suoraan housuihin [;)] Kenkien laittaminen alkaa vaan olla tuskaista, vaikka maha ei ole vielä edes mikään kovin iso. Saas nähdä kuinka se onnistuu pari kk päästä![&:]

Siistimmäksi takiksi sain onneksi äidiltä yhden ruskean a-linjaisen pitkän villakangastakin, jossa pitäisi olla tilaa tosi isollekin mahalle. Ei kyllä ole kovin mun tyylinen, mutta tuo oma tyyli taitaa muutenkin näissä mammavaatteissa olla vähän hakusessa ;)
 
En ole hirveesti ajatellut tuota puolta. Pari toppatakkia on. Toppahousuja en ole ajatellut, ei kyllä millään mee vatsan päälle kun on jo 111,5 cm tuo "vyötärö".

Se mikä on taas mulle tärkeämpää on talvikenkien hankinta. Aion ostaa sellaiset toppakengät, johon vaan sujautetaan jalat. Ja tietty 1 numero isompi kun normisti, eli 40 [:@]
 
utu, mymmeli: ostin jo kauan aikaa sitten Econ kävelykengät jossa on tarrakiinnitys. Hyvät ja mukavat! Ja ihan suhteellien [:-] ok näköiset...
 
Mulla on tota kokoa jo valmiiksi sen verran ja mahaakin nyt tullut että nyt käytän omaa laskittelutakkia. Menee vielä ihan hetken, viikon-pari.
Appiukolta lainasin sitten sen laskettelutakin, miesten takki xl niin menee mullekin viellä hetken.
On kasvuvaraa vielä, viimiseen asti välttelen ettei kaupoille tartte lähteä.
Hirveesti en ulkoile ja täällä lounaassa ei oo ees kauhian kylmä, niin en ole housuja ees miettinyt.
Pitkät kalsongit ja housua ni pärjää kyllä [:D][:D]
 
Oon miettiny monet kerrat samaa asiaa, mutta siirtänyt kauemmaksi. Alkaa olla ihan just ajankohtaista, sillä omat löysät ulkoilutakit/pusakat (kokoa 36-38) ottavat jo mahasta kiinni. Normaalisti työmatkoilla olen käyttänyt sellaista "laskettelutakkia", mutta vapaa-ajalla sitten nahka- tai villakangastakkia. En millään raaskisi ostaa mitään kallista talvitakkia, mutta olisi silti kiva kulkea suht siisteissä vaatteissa[&o] Pakko kai se on jotain keksiä, sillä joudun kuitenkin kävelemään töihin aika usein (silloin kun miehen työvuorot ei käy yksiin). Housut, joilla pyöräilin koko viime talven töihin (koko 36), ei ole menneet jalkaan yli 1-2 kuukauteen. Puristaa niin paljon mahasta, jos vetää ylös asti [&:] Muualta kyllä sopivat. Pakko kai käydä viikonloppuna etsimässä jostain jotkut halpis toppahousut, että tarkenee kävellä.... Kyllä tuntuu, että pikkasen on päässyt tyyli karkaamaan raskauden aikana, kun ei ole varaa shoppailla mitä tahansa. Miehelle ilmoitinkin jo, että tää mami saakin sitten varmaan ens keväänä shoppailla uusia kuteita ihan hyvällä omallatunnolla[:D] Nyt oon nimittäin säästelly ja venytelly vanhoja vaatteita[:D]
 
Jepjep, just kaveri naureskeli mulle tänään (hänellä la 17.12.) että meinasitko tuolla takilla pärjätä koko talven?! Siis H&M toiselta kaverilta saatu koon 40 toppatakki...Normikoko mulla yläosissa 34...Ja on myös a-linjainen villakangastakki, Vero Moda, koko M, normikoko on XS. [&:] Että huhheijaa, ei ole meikäläisellä varaa ostaa lisääkään, saas nähdä, miten pitkään menevät kiinni nuo ed.mainitut. No, talvikenkinä Moonbootsit (yli 30-v. varmaan muistavat) [:D] Niihin voi vaan astua sisään ja ovat sen verran lämpimät, ettei tarvii kuin tavalliset sukat alle. Housut: Sellaisen vinkin kuulin, että toppahaalarit (normia isompaa koko tietysti) olisivat loistava vaihtoehto!! Ei tarvii vetskarista murehtia eikä tule masuun kylmä! Ja ajattelin kyllä jostain halpahallista rykäistä tänne koirankusetuskulmille. [;)] Jos vaikka ihan kirpparilta saisi käytettynä.
 
Saman ongelman kanssa painiskellaan täällä.

Takkina on musta villakangastakki, kokoa 44, nippi nappi menee kiinni vielä. Vyötärönymp. 113cm. [&:]

Ja housuina olen käyttänyt trikoita, (paksuja sellaisia) ja masutuubeja ja pitkiä neuleita/tunikoita.

Yksi iso laskettelutakki löytyy kanssa, toivottavasti se sopii viimisille ajoille tai sitten nappaan miehen takin. [:D]

Housuissa kanssa suosin sitä, kuminauhavyötäröllistä toppahousua ja alle sitten sukkiksia/ohuita trikoita jos oikein kylmä tulee.
 
[:)] Ihanaa, kun painitaan samojen ongelmien kanssa![:D]

Itse olen myös ressannut tuota takkipuolta, koska se on hiinä ja hiinä, että omat takit menevät enää viikonkaan päästä kiinni. Joinain päivinä oon joutunut kaksi collegea laittamaan päällekkäin, kun ei ole vetoketju takeista mennyt kiinni, mutta ikävästi tulee viima sisään[:o] Molemmat syystakit ovat kyllä kokoa 34-36, ettei ihmekään kun tuntuu ilkeältä ja napa loistaa[&:]

Mietin ensiksi, että olisi myös mennyt miehen vaatevarastolle, mutta.. kuitenkin sen verran kaappijätkä, että jotuisi XL:n takeissa hihat käärimään niin moneen otteeseen rullalle, että en saisi varmaan omia käsiä enää kylkiinikään kiinni..

Täytynee ratkaista tää prob lainaamalla joltain tuhdimmalta kaverilta tai sukulaiselta takkia[:)]
 
Juu, Sofiaana, minä kans menisin miehen kaapille. jos. Minä 158 cm, 66 kg -> mies 189 cm, 89 kg, vaatteet XXL.
Että kahtotaan, kuinka käy noiden takkien suhteen. Musta on tullut jotenkin niin mukavuudenhaluinen, etten enää halua pistää noita omia takkejani päälle ja pelkään että nappi rapsahtaa irti noista 34-36 koon takeista, vaikka just ja just kiinni menisikin. [;)] Että toivon todella noiden lainatakkien riittävän, onneksi siissä on vielä kasvunvaraa. [:D]
 
Kävin jo syksyllä hakemassa viittamallisen takin, joka menee ihan kivasti sitten myöhemminkin (ei kuitenkaan mallia mummo). Tässä aika saman tyyppinen. Omassa pitkät hihat ja värityksenä musta/musta-valkoinen skottiruutu.



Olen tykännyt käyttää ja tilaa masulle runsaasti.

Ongelmana tällä hetkellä ulkoilutakki. Nytkin tekee jo tosi tiukkaa. Olen ajatellut kantopaneelin tyyppistä, jos itse väsäilisi. Vetoketjun kanssa pitäisi kyllä olla tarkkana tai käyttää pelkkiä tarroja (jotka myös löytyy).
 
Meillä mies ei halunnut lähteä seuraksi kirppiksiä kiertelemään talvitakin toivossa vaan "pakotti" ostamaan H&M:ltä äippätalvitakin.  Kalliiksihan se periaatteessa tuli mutta ittepähän sai sen maksaakin.[:D]
Toppahousut pitäis vielä saada hommattua. Miehellä on kyllä jotkut toppahousut, jotka on kuulemma vähän isompaa kokoa (saa sitten nähdä, miten 'isoa' kun hän itse on suht hoikka), ne pitää testata ennen kuin lähtee kauppoja kiertelemään. Ja kalsareita on pakko ostaa uusia, ei toivoakaan että vanhat menis päälle enään. [:D]
 
iisi: kivan näköinen toi viitta
 
Omppu: se ongelma miesten housuissa on yleensä se että niillä ei ole samaa laajakuva-ahteria kun meillä naisilla - tai ainakin minulla.
 
Vielä mulla se vararotsi (jonkinlainen toppatakki, Levin MM-osakilpailua varten tehty Finnairin sponsoritakki) menee, ja varmaan saa vielä ympärysmittaa tulla se 5 - 8 cm ennenkuin se menee pieneksi. Ja koska vyötärön ympärismitan kasvu on hidastunut (+8 cm, +4 cm ja nyt viimeksi +1,5 cm) niin ehkä se riittää??
 
 
Jenni74,
tuo on kyllä totta mutta toivottavasti ne ois jotku kunnon xxl-kokoiset niin saattais ehkä sopiakin. [:D]
 
täällä kans asustellaan oulun leveysasteilla, ja kyl oikeesti on kylmät talvet. Oon tähän asti käyttäny kevyttoppatakkia kokoa 40, mutta kohta alkaa kiristää mahan kohalta liikaa. Ostin sitten kokoa 44 laskettelutakin, tosi muhkee ja lämmin ja on mahalle tilaa, oli vähän järkyttävää ostaa ittelle noin isoja vaatteita kun ennen kokoa 38 [:D] Menen tolla 44-takilla niin pitkälle kun pystyn, ja kun en pysty niin sittenpä en tiiäkkään mitä teen.. Luultavasti en työnnä nokkaani ulos, ellei oo aivan pakko. 
 
Vitsi tää on ongelmallista [>:]
Mä oon niin onnettoman lyhyt (155cm) että kaikki isommat miesten toppatakit joita kaupassa kokeilin, ovat noin metrin liian pitkät hihoista [:D] Mahan kohdalta useammat mallit jo kiristelivät siihen malliin, etten viittinyt ostaa, kun en tiedä kuinka kauan takilla olisi käyttöikää..
Saas nähdä mihin joutuu loppuajasta pukeutumaan [8|] Tuo mun ainut ns siistimpi talvitakki menee päälle ehkä noin 2 viikkoa vielä, jos sitäkään (toikin takki on ajalta, jolloin olin "iso tyttö" eli kokoa XL..Nyt olen kokoa M.. paitsi mahan kohdalta [:D]).. Kinnaa meinaan jo aika pahasti..
Miehenikin on sen verran hoikka, ettei sen takeista ole apua..
 
Takaisin
Top