Oma vointi synnytyksen jälkeen

Ha, nyt vasta vissiin rupean olemaan kunnolla toipunut synnytyksestä :D kauan se kestikin, meilkein 3,5 kk:ta :O. Menkkoja ei ilmeisesti ole tullut vaan pillereistä johtuvaa tiputtelu vuotoa on. Onneksi sitä ei oo koko aikaa, vaan aina viikon verran, sit kolmen viikon tauko ja taas alkaa. Eli muistuttaa menkkoja. On niin vähäistä, etten kyl usko, et menkkoja olis ja kun kerran imetän. Nyt rupeaa kroppa tuntumaan normaalilta, ja omalta :D Kiloja on vielä, mut ehkä ne tästä pikkuhiljaa :) En jaksa murehtia, kaikki aikanaan :)
 
eyewink, mä nyt sitten otin (itseäni niskasta kiinni) ja tilasin sellaisen proactiv kokeilupaketin...muista pyytää provikat mainostyöstä,varsinkin jos ne sattuu mulla toimimaan. ;) Riskillä otin suoraan myös sellaisen irtopuuterin ja sävytetyn rasvan. :)
 
Kävin näyttään tuota epparihaavaa lääkärillä kun ei meinaa ottaa parantuakseen. Sanoi vaan, että ei tuo mitenkään erikoiselta näytä, siellä on vaan yks "lihanpala" menny vähän huonosti ja se sitten punottaa ja vuotaa. Mutta jos se ei häiritse niin ei sille mitään tehdä. Sanoin, että kyllähän tuo vuotaminen häirittee, mutta käski odotella vielä muutaman kuukauden... Huoh, ehkä olis pitänyt yksityisellä käydä...
 
Pakko täältäki nyt kysyy ku googlettamal löyty vaan juttui et ois kohdunkaulansyöpää, klamydiaa, kaameit tulehduksia, eli siis itse asiaan.. :D kaikki sanonut että synnytyksen jälkeen ongelmana kuivuus mut voin kertoa et kyl tääl on iha toistepäi ! Ihan ku joku niagran putous ois. Eli siis valkovuotoa tulee ihan hemmetisti ! Pikkuhousun suojia pitäs koko aika käyttää. Ja ei oo paakkusta, ei haise, ei kipuja alavattal. Papaa pitää mennä ku puol vuotta synnytyksestä.. Mit hittoo tää on ! Siis ihan älytöntä tää vuoto.. Oks muil tälläst onkelmaa ? :/ synnytyksest siis 3kk et onha täs viel hormoonit ihan sekasin kyl varmasti mutta mietinpä vaa ku muual pelotellaa..
 
Mulla oli heidh ihan samaa ongelmaa, julmettua valkovuotoa! Mä kysyin sitä pari viikkoa sitten jälkitarkastuksessa, kun oli 3kk synnytyksestä, ja sanottiin että normaalia. No siitä kaks päivää niin mulla alkas ekat menkat. Nyt kun kuukautiset loppui, näyttäis valkovuotokin asettuneen, veikkaan että sulla vaan ihan hormonit on saanut ton aikaan, ja uskoisin että asettuu menkkojen jälkeen, mutta jos askarruttaa niin kysäise ihmeessä lääkärin mielipide.

Itsestäni oon huomannut nyt tajuttoman hiustenlähdön, onko muilla samaa vikaa? Raivostuttavaa kun pesee hiukset/harjaa niitä, niin hiuksia lähtee ihan tukoittain! Ei onneksi mitään kaljuja paikkoja ole, ja tääkin vissiin kuuluu tähän tautiin nimeltä tuore äiti.
 
Hansu79: noniin, toivottavasti tepsii! :) Mulla ainakin tepsi ja nyt kun tilasin uuden satsin niin heti ensimmäisestä pesukerrasta oli parempi tunne iholla (käytin siis vähän aikaa eri pesuainetta ku proaktiv loppu) ja paussin aikana kerenneet finnit hävis :)
Mulla ollu myös sävyttävä päivävoide ja puuteri ahkerassa käytössä, eikä oo kyllä yhtään aiheuttanu lisää epäpuhtauksia, päinvastoin! :) Ja iho on hyvinvoivan tuntonenki..
No, mulle provikkaa on se, että suosittelemani tuote toimii joten tulehan kirjoittelemaan tänne sitten kun olet käyttäny ainetta jonku aikaa ja huomaat tuloksia :)

Niin ja sellanen vinkki: siinä kestää kuukauden päivät ennen ku pysyviä muutoksia alkaa näkyä joten maltti on valttia ;) Alussa iho saattaa kiristää mutta tottuu hirmu pian. Niin ja muista käyttää aamuin illoin, vaikka välillä äiti-ihmisenä laiskistuttais ;)

Tsemppiä! :)
 
No mul on menkatkii jo alkanu, tullu kahesti ja kyl se aina menkkojen jälkee alkaa uusiks. :(( ja finnejä tulee ku mitäki naamaa ! Tyhjensin apteekin hylllyt ku kävin hankkii aineit niitten pois saamiseks :DD ennen ei oo ollu ni nyt sitte on kaikkien edellistenki vuosien edestä :D
 
Hansu79: Oletko käyttänyt sitä proaktivia? Onko ollut näkyviä vaikutuksia vielä, mitäs olet tykännyt tuotteesta?
 
Eyewink, joo nyt oon about kuukauden päivät sitä käyttänyt. Iho tuntuu paremmalta ja ehkä näyttääkin. Kamera vaan on niin armoton, että vieläkin naama on aivan karmea kraateristo eikä alkutilanteeseen näy suurtakaan eroa. :/ Oon ihan piruuttani räpsinyt kuvia silloin tällöin jotta näkis ennen ja jälkeen. Ainakaan sitä ostos-tv:n mainoksista tuttua päivetystä ei ole vielä näkynyt. ;)
Tilasin jo toisen paketinkin, kun tunnun olevan kasvoveden kanssa hiukan ronski lotraaja. Hups. :D  Kiitän vinkistä. Jatkan ainakin tämän vuoden loppuun ja katson sitten mitä teen. 
Ja se puuteri oli ihan pop. :D Sain itsestäni avittavasti ihmisen näköisen kummitytön synttäreille. Kun tuo pesuaine on ehkäissyt sellaista kuivaa laattamaista irtoihoa muodostumasta nenään/poskipäihin, joten pakkelilla on edes jotain mahdollisuuksia peittää punainen pottunokka. :P  Ihotautilääkärin suosittelemat sebamed ja humektan jäi toiseksi. ;)
 
Hansu79: Hyvä että oot tykänny ja on ollu pienintäkin apua :)
Itse ainakin annan jo siitä kymmenen pistettä kun iho tuntuu puhtaalta ja mattapintaiselta koko päivän :)
Ei tämä sentäs niin ihmeainetta ole ku mainoksessa käy ilmi, ei taio tasaista ja silkinpehmeää ihoa entisen pottupellon tilalle, mutta vähentää huomattavasti uusien finnien syntyä ja tosiaan tekee ihosta ei-niin-kiiltävän :)
 
Tulipas se sitten tänne täti punainenkin lopulta kylään. Ihan selkeästi odotteli passissa, milloinka täysimetys loppuu. Ehdin lapioimaan minimieheen 4 annosta pottua,kun 5. makustelupäivänä alkoi menkat. 
Ja naamakin on taas asteen parempi, jee. :D  Nyt siis 2kk proactivia takana. 
 
Onko jollain muulla vielä kuukautiset alkamatta? Milloin pitäis alkaa huolestuun?
 
Mulla on just ekat meneillään, alkoivat 3 viikkoa viimeisestä imetyksestä. 
 
Kuukautisethan voi olla poissa vaikka vuoden tai kaksi.
Imetätkö Hannan vielä?
Onko sulla ehkäisyä käytössä?

Tosiaan, yleensä kun imetys loppuu, rupee kuukautisetkin tulemaan normaalisti. Mut senkin jälkeen siinä voi mennä vaikka 2kk ennenkuin menkat alkaa. Odottaisin siis ainakin sen 2kk imetyksen jälkeen ennenkuin huolestuisin.,
 
Imetän ja ehkäisynä käytetään minipillereitä. Imetys on nyt parin viikon aikana vähentyny, mutta vieläkin imetän väh. 3 kertaa yössä. Että se kyllä varmaan pitää kuukautiset poissa.
 
Jep, yksikin kerta päivässä imetystä riittää pitämään ne poissa. Ja noi minipillerithän on kans et niiden aikana ei välttämättä tuu kuukautisia joten ei sun tarvii huolissas olla. :-)
 
ei mullakaan oo menkkoja. just juttelin keskiviikkona neuvolassa terkkarin kans asiasta ja sanoi et on ihan normaalia, koska imetän vielä ja mulla on niin paljon hormonia elimistössä et se pitää menkat poissa.
 
Mullakaan ei oo tullu kunnon menkkoja vielä kertaakaan. Ainoastaan jotain ihme "välivuotoja" kun lopetin pillerit. Mut ne on vaan ollu sellasia muutaman päivän kestäviä tuhruja. Ei niitä oikeen voi menkoiks sanoo.
Ja imetän minäkin vielä, yöllä ja päivällä ainakin kerran molemmista rinnoista.
 
Takaisin
Top