Oma painonnousu

Hips, itse olen ollut aina tosi hoikka runkoinen tytteli, raskauduin syksyllä -10 ja melkein samantien kun testi näytti plussaa alkoi tajuton huonovointisuus/oksentelu, olo oli samanlainen kun pahimmassa krapulassa (ja krapulassa mä söin ihan hulluna). Lihominen alkoi melkein samantien, ei siitä neuvolassa mitenkään huomautettu, ehkä osaksi sen takia että lähtöpaino oli niin pieni, sanottiin että laihemmat tyypit lihookin enemmän eikä siinä sen kummempaa. En ole koskaan ollut lihovaa tyyppiä vaan olen huoletta voinut mutustaa niin berliininmunkit kun juustonaksut...siihen saakka.
Reilu 30 kiloa tuli ja synnyttämisen jälkeen siitä oli näyttönä kasa raskausarpia (joita en edes huomannut raskaana ollessa niin hyvin) ja roikkuvaa masupussia vaikka muille jakaa. Itsetunto laski, tunsin jo loppuraskaudesta itseni sotanorsuksi ja synnytettyäni ruhjotuksi sotanorsuksi.
Synnytin kesäkuussa -11 ja vuodessa sain painoa sen kummemmin laiduttamatta n.25kiloo pois.
Nyt odotellaan toista ja sama juttu, eli huonovointisuus tuli samantien ja olo että kokoajan pitäisi syödä. Nyt olen yrittänyt syödä terveellisemmin ja muutenkin tunnen tarkkailevani painoa kokoajan ja koska tässäkin masu näkyy tosi nopeesti ja painoakin tullut heti useita kiloja alkaa itsetunto laskea kun lehmän häntä.

En pysty käsittää, että joillain ei kiloja tule nimeksikään, saati että synnyttämisen jälkeen näyttää siltä kun ei olisi synnyttänytkään...

Jännä miten erilaisia ohjeita neuvolassa annetaan. Itse oon vuosien aikana kerännyt kiitettävästi ylipainoa, josta sitten kevään aikana pääsin hieman eroon. -12kg jäi tulokseksi ennen plussausta. Ylipainoa on edelleen. Neuvolassa sanottiin, että viikkoon 20 mennessä painoa ei juuri tarvitse tulla lisää, mutta missään nimessä ei saa enää laihduttaa. Ilmeisesti jossain neuvolassa ollaan sitten aivan eri mieltä tuosta raskausajan laihduttamisesta. 

mullakin on painoa tullut jo 8 kiloa, vaikka vasta 23 viikkoa tulee juuri täyteen :P ei oo kyllä onneks neuvolassa mitään sanottu, mutta jännittää silti aina se vaa'alla käynti. Inhottavaa kyllä on, ettei se neuvolatäti itse katso tulosta vaa'alta vaan mun pitää se vielä sanoa ääneen. toivottavasti loppuraskaudessa ei tulisi ihan samaan tahtiin kiloja lisää. enkä minäkään oo mielestäni syöny epäterveellisesti vaan nimenomaan muuttanu tapoja terveellisemmiksi.

Painonnousu raskausaikana on mulle täysin outo käsite,mä en lihonut grammaakaan koko raskausaikana ja söin mitä mieli teki.
 Tälläkin on kääntöpuolensa,mä oksensin 39 rv:sta 31... Oon aina ollut painoindeksin mukaan "sairaalloisen ylipainoinen" ,joskaan itteni mielestä oon van pyöree... painoindeksit v**tuun!!! 
Synnytyksen jälkeen Naikkarille jäi -14kg ja mä kun tulin kotiin,katoin ekana kokovartalo peilistä ja totesin "hei!! mä oon laiha" (voiko 93kg näyttää laihalta??) VOI :D Näin tuumasi myös kaverit,tuttavat,perhe ja ystävät.

Nyt mennään rv 8 ja paino pudonnut jo 6kg... ja kerran tiputuksessa. 

Takaisin