Todella ikävää, jos tarttee stressata neuvolakäyntejä!
Itse olen 26v. vetelen herkkuja estotta, no yritän jonkun kohtuuden niissä pitää, mutta joka päivä on edes jotain pientä saatava, muuten menee järki!
Itse vältyin RD:lta, onneksi! Kauhistelin sitä, että miten kestän muka yli 3kk ilman herkun herkkua??? Onneksi ei "tarvitse" olla ilman :D
Mulla myös ylipainoa ennen raskautta, ja nyt tullut noin 11 kiloa lisää. Ensi alkuun itsekin stressasin neuvolan vaakaa, kun pelotti että siitä tulee sanomista.
Lihosin ensimmäisen 3kk aikana n. 4 kiloa. Sen jälkeen tuli tasasesti noin 1-1,5kg kuussa. Nyt sitten viimesellä käynnillä olikin tullut kolmessa viikossa huimat 2,5 kiloa! Silloin oli vielä lääkärikäynti kyseessä, ei TH ja pelkäsin, että nyt se naputtaa siitä jotain, mutta ei, sanoi vain että painoa on tullut ihan reippaasti, mutta itselle ei tullut minkäänlaista oloa, että hän olisi siinä syyllistänyt tai moittinut.
Itse en aio enää stressata tuosta asiasta, tiedän, että ei ole hyväksi terveydelle jne. mutta elämässä on muitakin asioita, kuin vaakaan kyttääminen. Itse olen myös vähän lohdutellut itseäni viime viikkoina herkuilla, on ollut niin paljon surua: huomenna menen oma äitini hautajaisiin.
Hyvää odotusta sinne!