oma ja ystävän raskaus, niin ärsyttävä yhdistelmä

viima

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei kaikille! 
Kerron omasta tilanteestani, Ystäväni rupesi odottamaan vuonna 2009 ensimmäistä lastaan ja minä pian siihen perään. Olin niin iloinen kun saimme yhdessä ruveta lapsia odottamaan ja tukemaan siinä samalla toisiamme.
Kuitenkin hyvin nopeasti raskauksien edetessä jokainen keskustelu meni siihen kuinka neuvolassa oli mennyt ja mitä siellä sanottiin, kun sai omat neuvola kuulumiset kerrottua niin se meni sitten vertailuksi painon nousut, hemogolobiinit, sydänäänet ja kaikki mitä neuvolassa tarkkaillaan.
Noh nyt kun lapset ovat pian kolme vuotiaita, niin suurimman osan ajasta keskustelut on olleet lastemme vertailua kehityksestä, kasvusta, ja ihan kaikesta jopa lasten vaatteiden merkeistä.

Noh nyt sitten kun sain pääsiäisenä tietää odottavani toista lasta. Olin niin onnellinen kun olin ainut ystävä piiristäni joka oli raskaana, iloitsin ja kävin neuvolassa mielelläni ja juttelin kavereiden kanssa toisen lapsen syntymästä ja siitä kuinka se vaikuttaa jatkossa elämään.
Noh eipä mennyt kauvaakaan kun ystäväni ilmoitti kans saavansa toisen lapsen joka syntyy tammikuulla, tottakai olin iloinen ystäväni puolesta jota oli kans onnistanut, mutta heti tuli kamala olo ja pelko, että tämä menee samanlaiseksi vertailuksi kun edellinenkin. Ja niihän tässä on nyt käynyt!
väsyttää vain tämä, kun ei saa olla yksin raskaana, vaan tehdään siitäkin sellainen kisa kumman lapsi oppii ennemmin, kumpi imettää kauvemmin ja kummalla on sitä ja tätä.
Niin ärsyttävää niin ärsyttävää!!!
ei vaan jaksa iloita itse mistään kun heti tulee olo että toisella on kaikki paremmin kun kuuntelee sellaista hehkutusta!!
Vittu että kyrpii. En ees tiä miten se menee tohon vertailuun, mutta aina se siihen kuitenkin mnee.
Nyt olen purkanut itseni! kertokaa jos on saman laisia kokemuksia!??? kiitos :)

 
No voihan kökkö, että osaakin olla inhottava tilanne... :( Lähteekö tuo vertailu aina ystäväsi aloitteesta? No, joka tapauksessa, en oikein keksi muuta, kuin että otat asian rohkeasti esille ja puhut ystäväsi kanssa asiasta. Eihän sitä tiedä, vaikka hänellä olisi samankaltaiset fiilikset. Tuollainen vertailu kun ei kuitenkaan johda mihinkään, koska kaikki raskaudet ja lapset ovat erilaisia, eikä sillä nyt varsinkaan pitäisi olla mitään väliä minkä merkkisiä vaatteita lapset käyttävät...
En oikein muuta osaa sanoa, kuin että tsemppiä...
 
Kuulostaa kaameelta! :( Itelläni kaveri jonka kanssa ei hänen lapsen saamisen jälkeen ole voinut mistään muusta puhua kun siitä perhanan lapsesta! Onhan se ihana joo, mutta mielestäni elämässä on muutakin. Nyt kun itse olen myös raskaana niin kahta kauheemmin puhutaan vaan lapsista ja raskaudesta ja muusta. Itse olen tietoisesti pyrkinyt siihen, että en joka hetki vouhkaa kavereille tai perheelle pelkästä raskaudesta ja siihen liittyvistä asioista. Olen myös tehnyt muille selväksi että jos rupee jutut liikkuun liikaa kakkavaippojen ympärillä niin mulle pitää asiasta huomauttaa!!
 
Takaisin
Top