Olitko tyytyväinen synnytyssairaalaasi?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Olitko tyytyväinen sairaalaan jossa synnytit?

Meillä oli Naistenklinikalla vähän hoppu, kun oli loppiainen. Edelliselle päivälle sovittu elektiivinen sektio siirrettiin päivällä eteenpäin. Menimme aamulla kahdeksaksi sairaalalle, mutta leikkuriin pääsimme vähän yli klo 17. Silti kaikki meni hyvin, vaikkakin vauva vietiin vain tovin rinnalla oltuaan haukkaamaan lisähappea. Vähän otti päähän kun heräämöstä minua siirrettiin synnyttäneiden osastolle, en saanutkaan nähdä vauvaa. Sain hänet seuraavana aamulla luokseni. Kaikki henkilökunta oli oikein ihanaa, pari kätilöä taisi ottaa ihan vähän vain aivoon. Ruoka oli aivan ihanaa! Lisäksi vietin viimeiset 1,5 vuorokautta yksin neljän hengen huoneessa, mitä luksusta! En lukemieni kokemusten perusteella osannut toivoa niin ihanaa sairaala-aikaa.
 
Kyllä! Olen synnyttänyt kaikki 6 muksua jorvissa ja aivan paras paikka! Kätilöt ovat lämpimiä, kannustavia ja osaavat työnsä, niin salissa kuin osastollakin:Heartred en keksi mitään pahaa sanottavaa Jorvin synnäristä:) ja se uusi puoli on kyl mahtava! Omat privaatti huoneet on kaikilla ja tilat muutenkin siistit... kerran olen joutunut olemaan osastolla useamman mamman kaa samassa huoneessa ja siitä en niinkään välittänyt... ei siinä levättyä saa! Muuten olen saanut olla yksin vauvan kaa:)
 
Mä olen synnyttänyt kolme hyvinkäällä ja yhden Naistenklinikalla. Ei pahaa sanottavaa, ainoastaan esikoisesta olin isossa 4 hengen huoneessa, muista olen ollut kahden hengen huoneessa. Ruoka ollut hyvää ja sitä ollut riittävästi :joyful: Kätilöt & hoitajat asiansa osaavia.
 
TAYS:ssa oli tosi osaava henkilökunta, kun minulle tehtiin siellä sektio. Kaikki olivat oikein ystävällisiä ja avuliaita. Imetysohjausta sain kiitettävästi. Ruokakin oli hyvää ja keittiöstä sai aina hakea evästä.
 
Olen kohtuu tyytyväinen. Vaikka kokemus oli ikävä se ei johdu sairaalasta vaan perätilasta ja sektioon joutumisesta. Siinä tuskin olisi toinen sairaala ollut yhtään sen parempi paikka. Vähän miinusta siitä että ponnistusvaiheessa kätilö lähinnä tuijotteli sydänkäyrää ja supistuksia näyttävää näyttöä enkä mielestäni saanut tarpeeksi tukea. Synnytyksen jälkeen kätilöt oli ihania, joskin antoivat ristiriitaisia ohjeita. Yksi neuvoi tekemään yhdellä tavalla ja toisen mielestä se tapa on täysin turhaa.
 
SATKS vähän jakoi mielipiteitä. Kätilö vaihtui pariin otteeseen synnytykseni aikana, kahdesta paljonkin positiivista sanottavaa, yksi oli suoraansanoen ihan persläpi. Lääkäri oli tohelo (epiduraali spinaalineulalla ja sitten seurattiin että tuleeko halvausoireita......) ja ponnistusasentoani en saanut itse valita. Mielestäni se, että ponnistusasento määrättiin, johti siihen, että oli pakko tehdä episiotomia. Synnytyksen jälkeen kuitenkin oli todella mukavaa henkilökuntaa, osasivat jättää rauhaan kun halusin, mutta apuja ja neuvoja sai, kun niitä tarvitsi. Ei tultu tuputtamaan, vaikka ensisynnyttäjä olinkin. Ristiriitaisuutta oli kyllä ohjeistuksessa hieman. Huomioitiin aika hyvin kaikki, saatiin hienosti perhehuone ja päästiin kotiin lysynä.
 
Taysista vain hyvää sanottavaa. Ekalla kerralla oltiin salissa joku 15h eli muutama vuoro ehti siinä vaihtua ja kaikki ihan mukavia ja osaavia kätilöitä. Myös tokalla kerralla osui hyvää porukkaa kohdalle lääkäreitä myöten. Potilashotellista löytyi yksi nuiva kätilö mutta muuten olen varsin tyytyväinen.
 
E-KKS synnytin ja ainoat hyvät sanottavat oli yksi kiva kätilö ja oma wc/suihku huoneessani. Olin keskenmenon takia samalla osastolla hoidettavana toisenkin kerran ja toiminta oli edelleen yhtä perseestä. Jos olisi valittavana ensi kerralla toinen paikka, en kahta kertaa miettisi.
 
Pääasiassa olin tyytyväinen. Vuodeosastolla yövuoron kätilö oli todella ärsyttävä, herätteli minua ja vauvaa muutaman tunnin välein syömään, vaikka asia oli kyllä hoidossa muutenkin. Heti, kun sai unen päästä kiinni, tuli hän tökkimään hereille... Muuten kaikki ihan oli ookoosti.
 
Olen ollut tyytyväinen :happy: Jokunen kätilö on ollut jonka kanssa ei kemiat ole kohdanneet ja yksi lääkäri on ollut epäasiallinen.
 
KYSillä olen synnyttänyt molemmilla kerroilla. Ei valittamista, joskin kaksosten kanssa olisi mielellään voinut päästä aiemmin kotiin, kun kotiuduttiin vasta 6 vrk iässä, mutta syynä toki oli toisen vauvan liiallinen painon lasku.
 
Seinäjoella synnytin, ihan hyvä kokemus. Itse synnytyksessä oli ihana ja varma kätilö joka kuunteli ihanasti toiveita, mutta vähän osastolla olisin toivonut aktiivisempaa henkilökuntaa. Seinäjoella on selkeät säännöt vierailijoista ja vierailuajoista, mutta ainakaan huonekaveri ei yhtään näitä noudattanut ja väkeä rappasi aamusta iltaan, vaikka itse ainakin olisin kaivannut lepoa. Olisin toivonut että henkilökunta joka selvästi näki että meidän huoneessa on kauhea trafiikki olisi vaikka ystävällisesti, mutta jämäkästi puuttunut tilanteeseen
 
Takaisin
Top