Olitko sairaalassa monen hengen huoneessa?

Ekasta olin perhehuoneessa (jorvi), tokasta oli ainakin 1 huonekaveri (kätilöopisto) ja kolmosesta 1 huonekaveri (Hyvinkää).

Tokasta en muista että olisi häirinnyt millään tavalla muut, kun en edes huomannut oman verhon takaa varmasti onko 1 vai useampi samassa huoneessa.
Kolmosesta taas huonekaverilla oli koko ajan monta vierasta ja puhuivat tosi kovaan ääneen yms. En siis saanut nukuttua, mutta onneksi nämä jaetut huoneet ollut itsellä vaan sen muutaman tunnin käytössä ennen kotiutusta.
 
Suurimman osan ajasta oli yksi huonekaveri. Hänen vauva oli keskolassa, joten hän ei ollut juurikaan huoneessa. Toiseksi viimeisenä päivänä ennen kotiutumista tuli toinen huonekaveri. Viimeinen yö menikin niin että meidän vauvat itki vuorotellen. Päivällä oli toisaalta mukava jutella ja vaihtaa kokemuksia, mutta välillä vetäydyin verhon taakse omaan rauhaan.
 
Hyvinkäällä 2016 oli minun ja vauvani lisäksi 3 äitiä ja 3 vauvaa, eli 8 hengen huone. Samanlainen huone 2019 Helsingissä naistenklinikalla.

Häiritsi kyllä, erityisesti vierailuaikaan, jolloin huoneessa oli yhtenäkin päivänä 20 henkilöä, ja nekin kaikki olivat vain puolisoita ja vauvojen sisaruksia, eli ei esim. isovanhempia tai perheen ulkopuolisia ollenkaan. Hirveä möykkä kun kaikki huusivat yhtäaikaa.

Muina aikoina oli aina vähintään yksi vauva huutamassa, useimmiten kaksi, välillä 3 tai kaikkikin. Vuorokaudessa ei ollut yhtään hiljaista sekuntia. Valot olivat ympäri vuorokauden päällä, koska aina piti joltain ottaa näytteitä tai jonkun pumpata, jne.
 
Muokattu viimeksi:
Kahden hengen huoneessa olen ollut, useimmiten saanut olla vielä suurimman osan ajan yksin.
 
Esikoisen kanssa olimme ensimmäisen yön kolmen hengen huoneessa, jossa meitä oli tosin vain kaksi äiti-vauva paria. Tämän jälkeen pääsimme perhehuoneeseen.

Pikkusiskon kanssa kaikki huoneet olivat yhden hengen huoneita.
 
Tokassa synnytylsessä ite olin keskoäideille tarkoitetussa huoneessa meitä oli kolme, mutta huoneeseen kaikkiaan ois mahtunut viisi äitiä. Häiritsi todella paljon kaksi muuta äitiä heidän vieraansa siis puolisot ja aina jonkun piti pumppailla teholle maitoja tai joku tuli teholta vauvansa luota.Kaksi muuta paremmassa kunnossa kuin itse niin olin aika kipeä hätäsektion jäljiltä ja kaikkien verenmyrkytyksen, kohtutulehduksen ja kohdunrepeämisen hoidon aikana ois kaivannut omaa rauhaa. Ekassa synnytyksessä olin yksinäni isossa huoneessa tarkasti en muista, kun oli kohtukuolema.
 
Olin kahden hengen huoneessa. Vain ekana yönä oli huobekaveri. Ja koska jouduttiin olemaan 1 ylimääränen yö niin katsottiin ettei ketään laiteta samaan huoneeseen jotta saan olla yksin vauvan kanssa
 
Kaksosten kanssa olin muutaman yön huonekaveri kanssa ja minua lähinnä häiritsi huoneen ahtaus, kun vauvoja oli kaksi siinä pienen pienessä nurkassa, mikä minulle oli varattu. Sitten joutuivat molemmat valohoitoon, eivätkä valokaapit mahtuneet mitenkään päin sinne nurkkaukseen, joten onneksi minut siirrettiin yksityishuoneeseen.

Kolmannen kanssa olin kahden hengen huoneessa, mutta oli niin vähän synnyttäjiä, että kaikissa huoneissa oli vain yksi äiti. Huoneeseen tuli toinen äiti, kun pakkasin omia tavaroitamme ennen kotiutumista.
 
Esikoisen kanssa oltiin perhehuoneessa, eli mies oli meidän kanssa koko ajan. Toisen kanssa oli yhden hengen huone.
 
Esikoisen kanssa perhehuone, isä oli mukana. Toisen kanssa oli kahden hengen huone, mutta toinen paikka oli tyhjänä meidän sairaalassaoloajan.
 
olin kahden hengen huoneessa, ekan yön sain olla kaksin vauvan kanssa, mutta seuraavana päivänä tuli huonekaveri. ei häirinnyt juurikaan, silloin oli kielto ettei muita kuin isä saanut tulla vierailulle. vauvat vähän huusi eri aikaan mutta nukkumaankin onneksi pystyi.
 
Takaisin
Top