Olisiko ehkä sittenkin mahdollista, että olisin raskaana?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja vauvakuume
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
V

vauvakuume

Vieras
Hei!

Olen taas muutaman päivän pohtinut ja pohtinut voisiko olla mahdollista, että olisinkin raskaana?
Tilanteeni on siis se, että olen viimeisen vuoden aikana kokeillut useampia eri ehkäisyvaihtoehtoja enkä ole löytänyt itselleni sopivaa. Ehkäisyä olen kaikenkaikkiaan käyttänyt useampia vuosia (yläasteikäisestä mm. Koviin kipuihin kuukautisten aikana). Jokaista vaihtoehtoa olen kokeillut niin kauan kunnes inhottavat oireet ovat alkaneet ja vaivanneet jo niin ettei ole hyvä olla (haluttomuus, järkyttävän kuivat limakalvot, jatkuvat hiivatulehdukset (johtuen kuivuudesta), järkyttävät mielialan vaihtelut, painon nousut, yms...).
Edellä mainittuihin kuuluvat niin yhdistelmäehkäisy valmisteet ja jokuset keltarauhashormoni valmisteetkin. Kierukkaa en ole kokeillut enkä sitä halua. Välillä olen ollut ilman mitään ehkäisyä kunnes olen aloittanut ja kokeillut jotakin muuta.

Tällähetkellä olen ollut ilman hormonaalista ehkäisyä maaliskuulta saakka ja olemme käyttäneet sen jälkeen kondomia. Olen vakituisessa parisuhteessa. Ikää on kahdenkymmenen.

Mies on tullut sisääni viimeksi viimeisten kuukautisieni alkamispäivänä (vuoto alkoi päivällä runsaana, seksiä oli yöllä), tämän jälkeen olemme vain muutamia kertoja harrastaneet ns. "Keskeytettyä yhdyntää", olemme laittaneet kumin jo hyvissä ajoin ennen huippua. Muuten olemme käyttäneet kondomia. (Jos olisin tullut hyvin suurella epätodennäköisyydellä raskaaksi silloin kun kuukautiseni viimeksi alkoivat, olisin sen todennäköisesti jo huomannut enkä siis usko näin tapahtuneen).

Raskauden tuntemuksista en niinkään tiedä mitään koska en koskaan ole ollut raskaana.
Muutama päivä sitten kuitenkin huomasin alavatsalla kuukautismaisia kipuja (ei todellakaan kovia, vain pientä nippailua), ajattelin tietysti, että kuukautiset tulossa. Sitten huomasin, että olen iltapäivisin nuutunut ja väsynyt. Nännit ovat myös arat (tosin minulla on ennen kuukautisiakin usein). Seuraava ei niinkään liitykkää ehkä asiaan, mutta vahvojen alkoholien ajattelu saa palan kurkkuun. Ruislimppua tekee hirveästi mieli, olen yrittänyt rajoittaa sen syömistä (tämäkin on ristiriitaista koska minun tekee usein mieli monenlaisia asioita :-D ). Ei ole kuitenkaan mitään mitä himoitsisin hullunlailla taikka mitään esim. Hajua joka saa inhon valtaan, ei ainakaan vielä. Tänään kuitenkin olin ystäväni kanssa ulkona ja kävimme terassilla, tuli aivan sellainen tunne, että juoma pitää tilata alkoholittomana ja näin teinkin. Muuten olo on melko rauhallinen eikä mitenkään erityisen outo.

Seuraavaksi tuleekin ehkä suurin ongelmani, olen tuohottoman huono merkkaamaan kukautisiani ylös (alku ja loppupäivät) tiedän sen olevan tärkeää ja olenkin todella tyhmä etten ole niistä kirjaa pitänyt. Edelliset kuitenkin olen merkinnyt ylös. En ole varma kiertoni pituudesta sillä en ole merkinnyt ylös, ja olen käyttänyt pitkään hormonaalista ehkäisyä ja vaihdellut sitä myös tiuhaan. Viimeisin kierto on ollut kuitenkin 24 pvä, ja kuukautiset kestäneet 5 pvä, kuten yleensäkin. Olen huomannut usein ajattelevani sitä kuinka kuukautiset tulevat mielestäni tiheästi (lyhyt kierto).

Ostin tänään kaksi raskaustestiä apteekista ja toisen tein kotiin päästyäni. Testi oli varma negatiivinen. Jos kiertoni todella on 24 pvä niin silloin kuukautisteni tulisi alkaa huomenna.

Voinko siis olla raskaana vai voinko vain kuvitella kaiken kun niin kovasti haluaisin raskaaksi tulla ja raskaana olla, olen halunnut sitä jo pidemmän aikaa. Olen kysymysmerkkinä?

Jos joku haluaa kertoa kokemuksiaan, kuulisin niitä mielelläni :-) En kaipaa ilkeitä/turhia kommentteja, vaan asiallisia kiitos.

Kiitos valtaisasti jos jaksoit lukea koko tekstin ja ehkä jakaa kokemuksesi. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :-)

Itse tein ekan kerran testiä, kun ajattelin menkkojeni olevan myöhässä pari päivää, näytti negaa. Tein parin päivän sisään uuden, edelleen nega ja sitten alkoikin menkat, myöhässä siis vaan (eli saattoi olla esim todella aikainen keskenmeno).
Ekan plussatestin tein kuukausi tästä myöhemmin odottaen ensin kokonaisen viikon verran siitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.
Osa testeistä herkempiä, osa vähemmän herkkiä ja sitä raskaushormoonia alkaa eri henkilöillä kehittyä eri verran. Eli hyvin yksilöllistä nämä asiat :D Testin ohjeissa muistaakseni luki, että jos testi näyttää negaa, mutta menkat eivät ala, tulisi uusi testi tehdä ylihuomenna.
Itselläni oireet olivat aika samanlaiset kuin menkkojen alun häämötellessä, menkat vaan eivät koskaan tulleet (ja oireet jäi ;D).
Saatat siis olla raskaana, odottele pari päivää ja tee uusi testi :) (ja suositeltavaa tehdä aamupissasta se testi, silloin hormoonit korkeimmillaan)
Jos olet edes jonkin verran varma kierron pituudesta, mutta testi näyttää edelleen negaa ja menkkoja ei kuulu niin terveyskeskukseen yhteys niin sinne pääsee tekemään testiä. En tiedä sitten yhtään, että kauan he odotuttavat ennen testiä.

Alkuraskauden oireet ovat melkoisen samanlaisia kuin raskausoireet. Kannattaa tehdä testiä vielä tosiaan parin päivän päästä. :)

Valtavasti kiitoksia vastanneille! :-)

Tänä aamuna tein aamupissasta testin (ajattelin, että niitähän saa kaupasta/apteekista sitten lisää) malttamaton kun olen. Testi on aivan varma ja selvä negatiivinen, minkäälaista pienintäkään haamuviivaakaan ei näkösällä.

Nyt en tiedä miten suhtaudun, elänkö niin kuin olisin raskaana vaikken oikeasti olisikaan? Yksi ns. "ongelma" tällähetkellä on, että minulla on hiivatulehdus ja siihen jo suun kautta otettava lääkekkin, mutta sitähän ei saa käyttää JOS on raskaana.... En siis tiedä voinko ottaa sitä ennen kuin mahdolliset kuukautiset alkaa, ei vaan ole järin häävi tunne alakerrassa tällähetkellä :/

Jos kiertoni on 24 pvä, niin kuukautisteni tulisi alkaa tänään...

Sekavat tunnelmat ja harmittaa kauheasti kun raskauden oireet tavallaan on, mutta testit näyttävät niin selkeää negativiista tulosta.

Terkut aloittajalta! :-) ~Vauvakuume

Älä hoppuile, mä tein viimesimmässä raskaudessa liian aikasin testin. Menkat loisti poissaolollaan ja nega tuli vielä kolme päivää odotettujen menkkojen alkamispäivän jälkeenkin.ootin viikon ja tein taas ni plussa pamahti, hormonit nousi hitaasti. Mulla oli vaan tunne että se ei voi olla nega, siis tiesin jotenkin raskaudesta. Tsemppiä!

Takaisin