Oletteko saaneet nukuttua öisin?

Emmy'

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Hei ihanaiset huhtimammat!

Oletteko saaneet öisin nukuttua vai onko masukeillanne öisin mielessä jokin muu kuin nukkuminen? Onko öinen nukkumattomuutenne supisteluiden, tms. kipujen, vauvan möyrimisen vai jonkin muun ansiota?

Olen nukkunut suht hyvin yöni (toistaiseksi). Joudun tosin heräilemään vessaan 1-2 kertaa yössä (en tosin joka yö). Tuolloin huomaan, että masukkikin monesti herää. Sitten aamuisin, kun herään niin masuasukkikin herää ja alkaa möyrimään. Saa nähdä säilyttääkö poika tällaisen rytmin myös synnyttyään. Varmaankin nälkä ainakin yllättää öisin myös.

Aurinkoista sunnuntaita ja alkavaa viikkoa kaikille! :)
 
Heips! 
Mä oon viime aikoina nukkunut ihanan hyvin (koputan puuta). Välillä ollu jaksoja että nukkuu 12h ja hereillä ollu vaan toiset 12h. Joskus taas stressi valvottanu niin että saanu vaan esim.3 tuntia nukuttua. Vauvan touhut ei mua valvota, vissiin aika pehmeäliikkeinen tyyppi kun niihin paremminki on kiva nukahtaa :) 
Vessassa käyn pari kolme kertaa yössä mutta saan heti uudelleen nukuttua, paitsi nyt on tullu mentyä nukkumaan vasta puoliyön jälkeen niin jos aamuseiskalta vaikka herää pissalle, en välttämättä saa enää unta kun on niin valoisaa. Sitten oon hereillä pari tuntia ja nukahdan uudelleen..No, täytyy mammalomalla nukkuu sillon kun nukuttaa! :)
Yöaikaset vaivat mulla on hikoilu, huonot asennot ja siihen liittyvä kipu lantiolla, ja levottomat unet. Supistuksiinkaan en ole vielä heräilly eikä ole mua valvottanut.

Onko Emmy' ja muut nähneet paljon vauva-/synnytysunia? Entä myöntääkö teidän miehet näkevänsä? Mä oon nähnyt aika usein synnyttämäänlähtöunia ja sellasii unia joissa oon lapsuudenkodissani ja -maisemissa. Miehellä on samanlaisia ollu jonki verran. 

Hyviä vointeja!
 
Öisin pissalle herääminen tuntuu tihentyneen jopa neljään kertaan yössä nyt kun vauva on laskeutunut, mut useinmiten selvii 3:lla käynnillä! Selkä on nyt toista viikkoa alkanut särkemään siinä n. 4-5 aikaan aamuisin ja ollut pakko nousta hetkeksi ylös mut usein oon sit hetken jälkeen saanut uudelleen vielä nukahdettua. 

Meijän vauva on selkeästi enemmän iltavirkku, toisinaan aamuyöstä oon tuntenut liikkeitä mut muutoin aamut on selkeästi enemmän rauhaksiin ja iltaa kohden meno kiihtyy, tuntuu niin hassulta miten sillä on jo oma rytmi! :D Itekin tosin oon enemmän ilta- kuin aamuvirkku. 

Synnytysunia oon jonkun verran nähnyt, useimmiten tuppaan unohtamaan tosi nopeasti nähdyt unet mutta sen verran muistan et kyl se synnytys uniinkin on ilmennyt. Yleensä niissä unissa synnytys on ollut jotenkin tosi helppo ja oon oikein ihmetellyt et miten kaikki menikin niin hyvin. Voi kun synnytys tulis olemaankin helppo :D
 
Minä olen nukkunut viimeiset pari viikkoa jo huonosti.. ei vain uni tule... mikään asento ei ole hyvä, vessassa juoksen jopa viisi kertaa yön aikana, ja takaisin kun menee sänkyyn niin ei meinaa unta saada.. mutta mie olen jo tyytynyt kohtalooni että mun unet seuraaviksi kuukausiksi on nyt sit nukuttu :) vauva ei kauheasti öisin liiku niin se ei ole ollut haittana..

Miten muuten oletteko ruvenneet kuorsaamaan? Mie en normaalisi kuorsaa mutta nyt olen viimeisen kaks kuukautta kuorsannut :) Mies tykkää :D on joutunut muutaman kerran menemään sohvalle nukkumaan kun olen niin makiasti kuorsannut :) Ja kyllä olen itsekkin sen huomannut että kuorsaan kun suu on aivan kuiva yöllä aina kun herään.. Onneksi tämäkin on vain ohimenevää :)
 
Mulla ei ole vielä ollut vaikeuksia nukkua. Vessahätä on ainut joka herättää ja pikkuinen nukkuu masussa sillä aikaa, etten ole herännyt hänen liikkeisiin edes.
Ja tosiaan kun herään niin olen kanssa hiestä märkä, mutta nukahdan myös siitä huolimatta. Toivottavasti tää jatkuu eikä tarvitse olla zombiena päivällä :D
Vauva unia oon nähnyt pari kertaa, synnytys unia en vielä kertaakaan.
 
Täällä yöt vaihtelee.Viime yö oli ihana kun heräs vain kerran vessaan.Huonoimpina öinä tulee heräiltyä 1-2 tunnin välein.
Vauva ei kyllä herätä öisin vaan tuntuu että pikku potkuihin on helpompi nukahtaa.

Itse olen kyllä nähnyt unia synnytyksestä,mutta ne ei kyllä ole kauniita ja ihania vaan pikemminkin painajaisia kun useimmiten ei lapsi tule kotiin lainkaan... :(

Ja kuorsaamisesta puheen ollen... :) Mieheni totesi että onneks on raskaus kohta ohi sillä se haluaa ihanan hiljaisen vaimon viereen nukkumaan kun olen ruvennut kuorsaamaan ja melko lujaakin... :D Kovin noloa,sillä en koskaan aikaisemmin ole kuorsannut...

No kohtahan ei muutenkaan tuu nukuttua koko öitä,niin eiköhän tää oo ihan hyvää harjoitusta... :)
 
Hei Molly^lle ja kaikille muillekin!

Vastaus kysymykseesi Molly^: kyllä, olen nähnyt unia synnytyksestä ja lapsestakin. Tuntuu vaan, että ne on jäänyt nyt vähemmälle tai sitten en vain muista niitä unia enää. Omituisin/hauskin uni, jonka muistan oli sellainen, että synnytyin vanhempieni kylpyhuoneessa ja syntynyt vauva lähti heti kävelemään ja myös puhui minulle! Tämä "vastasyntynyt" vaikutti muutenkin kaikin puolin sellaiselta pari vuotiaalta taaperolta! xD Olen kyllä nähnyt unia imettämisestäkin. Unimaailmassani synnytys ei ole ollut koskaan mitenkään hankala (voi kunpa se ei olisi oikeastikaan hankala). Kivulias se varmasti on, mutta jospa se ei kestäisi kauhean kauaa! 
 
Heips kaikille. Itse hiljattain löysin tämän keskustelupalstan ja innolla olen lukenut kaikkia julkaisuja. 

Uskallan vasta nytten tulla kirjoittelemaan,ku on enemmän vapaa aikaa käsissä.

Unen saannista kun puhutaan nii,on ollut vähän vaikeeta. Vessassa pitää ravata ainakin 4-5 krt.
Vasemalla puolella nukkuminen on mahdotonta,hirvee kasa tyynyjä on joka puolella sänkyä että mieskin on kateellinen :) Yritän parhaani mukaan vain nukahtaa ennenkuin oikea puoli puutuu.. Mut kai tää unettomuus kuuluu pakettiin. 

Viikoilla 35+4 mennään ja LA ois 24.4.2012 
 
Hello kaikille!

Heräsin viime yönä klo 3.30, kun olin ilmeisesti nähnyt jotain painajaista (jota en kylläkään muista), sitten en saanutkaan enää unta. Alkoi myös närästää, että se siitä ettei muka närästäisi enää! ;) Aamulla sitten söin aamupalaa ja alkoi väsyttää. Nukuinkin sitten klo 9-12. Onneksi pikkuveljeni soitti ja herätti minut, kun muuten olisi mennyt rytmi ihan sekaisin, vaikka saattaa se mennä nytkin. No en valita - tulevat kuukaudet tulevat varmasti olemaan unen kannalta niukkoja..

Sunshine89: Kiva kun tulit kirjoittamaan tänne! :) Tuo puutuminen on niin inhottavaa.. Minulla meinaa kanssa puutua aina alempi jalka, kun nukun kyljelläni. Jonkun verran tosiaan auttaa tuo tyyny-show. ;) Tuo vessassa ravaaminen on myös ärsyttävää, mutta toisaalta sehän "valmentaa yö-herätyksiä varten". Jaksamisia sinulle!

Aurinkoista maaliskuun viimeistä viikkoa! (ensi viikolla on sitten jo huhtikuu - IIIK!) 
 
Heissan!

Itse en ole saanut nyt muutamana viime yönä nukuttua.. Masussa on öisin semmoiset tsembalot, että oksat pois <3 :D Vessassa ravaaminen onkin sitten asia aivan erikseen. Monta kertaa yössä pitää käydä se ruokalusikallinen lirauttamassa, jottei vauva painaisi niin pahasti..

Rv:tä olis nyt 39+2..
Viikolta 37 lähtien paikat on ollu jo auki sen 4cm ja vauva on ollut aivan lantiossa kiinni jo tovin aikaa... Liikkuminen on erittäin hankalaa, siis erittäin hankalaa.. :D
Pikkukakkosta siis odotan <3

Onnea jo kaikille etukäteen pienistä nyyteistä! :)
 
Piia89; Oi sinulla ei varmaan kauaa mene että saat nyytin syliin :)
Onko sulla ollut suppareita sit kun olet jo noin hyvin "auki"?:)

Minulla niin harmittaa että mulla ei ole ollu neuvolalääkäriä rv 32 jälkeen joten en yhtään tiedä millä mallilla tuolla alhaalla ollaan.. 
Onko muilla ollut tässä loppuvaiheessa lääkäriä?
 
Viime yö oli jotain hyvin outoa, nimittäin nyt on pitkään ollu kausi kun nukkunu hyvin, niin viime yö teki poikkeuksen. Kävin vessassa puolentoista-2 tunnin välein, yleensä käyny vaan pari kertaa. Enkä illalla juonu mitenkään normaalia enempää. Jossain vaiheessa lakkasin juoksemasta niin usein veskissä,niin silti heräilin yhtä usein ja sitten en ollu lopulta enää varma olinko nukkunu välissä vai ollu hereillä. :( Toivottavasti tää ei jatku loppuaikaa tai sitten on jokin merkki jostakin :D Onko kellään kun vauva laskeutunut niin jotenkin painanu rakkoa enemmän?!
 
En ole enää moneen viikkoon nukkunut kuin 2-3 tunnin pätkissä. Nivuset ja lantio kipuilee ja jatkuvasti pitää vaihtaa asentoa eri kyljelle. Vessassa joutuu käymään vähintään 2-3 kertaa yössä. Siihen vielä närästys ja nenän tukkoisuus niin "hyvin" nukuttaa! Onneksi nämä vaivat ovat vain väliaikaisia ja kaikista kolotuksista huolimatta olen tosi onnelinen tästä odotuksesta. Ja onneksi on myös mahdollisuus ottaa päiväunia niin jaksaa. Nyt raskausviikkoja 38+3. Vauva ei ole vielä laskeutunut alemmas eikä supistuksiakaan ole ollut joten taitaa mennä vielä aikaa ennen kuin kaveri syntyy.

Minullakaan ei ole ollut loppuraskaudesta lääkärintarkastusta. Vain yksi lääkärintarkistus on ollut neuvolassa keskiraskauden aikana, en nyt muista viikkoja...
 
Itse olen nukkunut melko hyvin. Yöllä tulee herättyä aina vähintään kerran vessareissulle, mutta yleensä useammankin kerran. Aina ei vain tule uni enää takaisin sänkyyn palattua, ja joskus olenkin päätynyt valvomaan tunteja aamua odotellen. Vauvan liikkeet eivät ole unta häirinneet, vaikka vauva aina herääkin, kun pääsen makuuasentoon tai kun itse herään.
 

Thellu; Toivotaan, et jospa tämä nyytti täältä haluaisi tulla ulos :D Supistellu on välillä aika napakastikkin, mutta ei vielä niin tarpeeksi et pitäs laitokselle lähteä.
Lääkäri sanoi rv 37, et hän ei usko et vauva pysyy masussa laskettuun aikaan asti, mut toisimpa kävi. :D Ja neuvolatäti on sanonut samaa. Musta alkaa tuntumaan et tää menee yliajalle. Toivottavasti ei käynnistykseen asti, mut kuitenki. <3

Täällä meillä päin "viimeinen" lääkärintarkastus on rv 37, jossa ultrataan ja tehdään joillekkin synnytystapa-arvio ja sit paino-arvio. Kymmenen päivää lasketusta ajasta annetaan aika yliaikaiskontrolliin äitiyspolille ja viimeistään viikoilla 41+3 käynnistetään.. :)
 
Huh, heräsin aamuviiden aikaan tosi pahaan uneen, olin ihan hengästynyt herätessä. Kävin vessassa ja yritin nukkua uudelleen, niin tunsin rintakipua, enkä sitten jotenki väsyneenä ja painajaisesta järkyttyneenä uskaltanut nukahtaa sen takia uudelleen. Se kipu oli varmaan ihan rintalihasjumia nukkumisasennosta johtuen ja tiedostin sen, mutta eipä sitä ajatus ihan toiminut sillon. Nousin ylös ja keskityin muuhun jollon kipua ei tuntunu, puoli 8 takasin nukkumaan ja heräilin 12 aikaan. 

Oon muuten ajatellut että voi kunpa synnytys käynnistyisi hyvin nukutun yön jälkeen, että olis mahdollisimman paljon voimaa ja energiaa! :D Tai ei ainakaan  just nukkumaankäydessä..
 
Nyt oli ensimmäinen yö kun nukuin toooosi huonosti. Ja ainoa syy tähän oli ihan helvetin moinen närästys. Rennie on aina auttanut, mut nyt se yksi tabletti vaikutti n. puoli tuntia. Join maitoakin jossain vaiheessa yötä ja se helpotti sitten vähän pidemmäksi aikaa, mutta ei toiminut enää aamulla. Musta tuntuu että mun kurkku on ihan riekaleina tällä hetkellä. Siis tää närästys ei oo vieläkään loppunut :/
Pakko valittaa kun ketuttaa niiiiin paljon!
 
Norppa``: Niin tuttua tuo närästys meikäläisellekin! Ota kaksi Rennietä kerralla (Renniessä on 11 tbl maksimi/vrk). Itse olen ottanut kaksi kerrallaan sitä ja sitten vuorotellen Samarinia. Niin ja tehokkain tai ainakin nopeiten helpottava on mielestäni Gaviscon (kannattaa ostaa mikstuurana - ei tabletteja ne on kuvottavan makuisia nimim. kokemusta on!) Ei se Gaviscon mitään hyvää ole litkunakaan, mutta kun sitä ei tarvi maistella, kun nielee vaan. Ne jää tablettina suuhun pyörimään ja se on sellasta ällöttävän aprikoosin makuista - hyi! : /  Toivottavasti ohjeista hyötyä ja närästys helpottaa!

Meikäläinen on nyt nukkunut yöt ihan ok. 1-2 herätystä pissalle / yö mikä ei ole paljon ja siksi olen yöuniini tyytyväinen. Lisäksi olen iltapäiväisin melkein poikkeuksetta, niin väsynyt että pitää nukkua päiväunet. Selkeästi on vauvan rytmiin opettelu täällä vauhdissa. Kunhan tuo pikkuinen tuolta ymmärtäisi jo tulla. 
 
Nii just ja mä oon aina ottanut sen yhden tabletin. Noh kunhan on taas tuosta rautalääkkestä kulunut se kaksi tuntia niin täytyy kattoo auttaako. Meinas jo oksennuksetkin tulla suihkussa kun niin paljon happoa nousi ylös :(
Samariinia pitäs alkaa kanssa koittaa...

Mäkin oon ollu tähän asti yöuniin tyytyväinen. Jopa tuossa pari yötä tarvitsi vain sen kerran herätä vessaan. Nyt taas jotenkin noi vessareissut lisääntynyt.

 
Huomenta huhtimammat!

Mulla on ihan hirveä yö takana. Tuntuu, etten nukkunut silmän räpäystäkään. Koko ajan oli huonoasento tai selkää särki tai oli kuuma tai piti mennä vessaan. Supistuksia ei yöllä tullut. Olisi ihana jos ennen synnytystä olisi nukkunut hyvät yöunet tai päiväunet edes. Täytyy varmaan taas tänään nukkua päiväunet, kun yö meni miten meni. Kahdesti kävin vessassa viime yönä. Edelleenkin masukki nukkuu kyllä öisin sillon kun minä nukun. Toivottavasti pikkuinen nukkuisi useamman tunnin putkia öisin synnyttyäänkin. Tällä hetkellä (klo 9.55) tuolla masussa on kyllä menossa melkoinen mekkala! :D  
 
Takaisin
Top