Oletteko kumppanisi kanssa samantyyppisiä?

Ginger

Kunnioitettu kommentaattori
Huhtimammat 2016
Toukoäidit 2020
Oletteko kumppanisi kanssa samanlaisia vai erilaisia? Onko molemmat rauhallisia tai kenties molemmat energisiä? Vaiko toinen rauhallinen ja toinen hyvin energinen? Toinen hiljainen ja toinen puhelias? Onko huumorintajunne samanlainen? Oletteko kiinnostuneita samankaltaisista asioista tai tekemisistä, vaiko ihan eri asioista?

Kauanko olette olleet yhdessä? Koetko, että luonteiden samankaltaisuus/erilaisuus vaikuttaa siihen, miten toimitte pariskuntana? Toimitteko arjessa kummankin vahvuuksien mukaan?
 
Me ollaan aika erilaisia, mutta täydennetään juuri oikealla tavalla toisiamme. Mies on todella rauhallinen ja mä taas aikamoinen energiapakkaus, joka ei osaa olla paikallaan. Mies osaa maadoittaa minut ja saa minut rauhoittumaan. Mä taas saan potkittua miestä sopivalla tavalla pois mukavuusalueeltaan. Mies on enemmän introvertti ja mä ekstrovertti, hän hiljainen ja minä puhelias. Mä oon todella perfektionisti ja mies taas "vähän sinne päin"-tyyppiä. Mä tykkään järjestyksestä ja orginasoidusta elämästä ja mies on boheemimpi. Riitatilanteissa mä räjähdän nollasta sataan ja annan kuulua, mies taas puolestaan tarvii enemmän aikaa jäsentää ajatuksiaan. Meitä kuitenkin yhdistää samanlainen tyhmä huumorintaju ja samanlaiset arvot ja maailmankatsomus. Ollaan molemmat myös aika spontaaneja ja tykätään yhteisistä seikkailuista. Mielenkiinnonkohteita löytyy sopivasti sekä yhteisiä että erillisiä. Tykätään tehdä asioita yhdessä, mutta osataan olla myös erillään. Ollaan oltu yhdessä nyt reilu 7vuotta ja en kyllä vaihtaisi mihinkään. Olen niin kiitollinen joka hetkestä, jonka saan viettää just tuon tyypin kanssa, vaikka toisen naama välillä ärsyttääkin. Just ne puolet toisessa, jotka omista tavoista poikkeaa, on just niitä mitkä eniten ärsyttää, mutta toisaalta on just niitä ihania, jotka tekee hänestä juuri hänet. Mielestäni me ollaan aika perfect match! 🥰
 
Me ollaan miehen kanssa aika samanlaisia. Kumpikin rauhallisia introverttejä. Minä meistä se vähän menevämpi, niinpä minä olen yleensä vanhempienilloissa ja muissa sellaisissa. Mies taas laittaa lapset nukkumaan, koska hänellä on lehmän hermot. Minä taas olen meistä tunteellisempi ja impulsiivisempi. Meillä on aika samanlainen huumorintaju, mutta arvoissa on eroja. Ei onneksi kuitenkaan mitään valtavan isoja. Suhde toimii varmaan, koska ymmärretään ja tuetaan toisiamme.

Ollaan oltu 14 vuotta yhdessä ja 12 vuotta naimisissa.
 
Sekä että, mutta isoimmissa asioissa ollaan samaa mieltä ja toimitaan samalla tavoin. Arvomaailmat on samanlaiset. Luonteenpiirteissä on pieniä eroja, mä oon ehkä hiukan nopeatempoisempi ja mies rauhallisempi tai harkitsevampi.
 
Ollaan. Joskus tehtiin persoonallisuustestit (persoonallisuustyypit, jako 16:sta) ja meidän macth on 3/4 mitatulta persoonallisuuden osa-alueelta. Täsmälleen samaa tyyppiä ei siis olla mutta enimmäkseen joo. Se näkyy kyllä, ymmärretään helposti toisiamme ja arjen suuntaviivat on helppo muodostaa. Toisen toimintatapa on helppo hyväksyä ja yhteistyö sujuu. Erojakin toki on, ehkä eniten arjessa tuntuva on tuo tunteiden hallinta ja voimakkuus, minä olen se hillitympi ja hallitumpi tyyppi, vaikka menee ne hermot välillä minullakin.
 
Muokattu viimeksi:
Joo ja ei. Monessa asiassa ollaan aika erilaisiakin. Esimerkiksi ollaan kiinnostuttu eri asioista ja harrastetaan eri asioita. Ilman internetin ihmeitä (eli tinderiä🤭) oltaisiin tuskin edes tavattu. Kumpikin kuitenkin mielellään kannustaa ja kuuntelee toisen mielenkiinnon kohteista ja oppii uutta.
Luonteissakin vähän sama juttu. Mies on todella lehmänhermonen kun mulla kärähtää pinna nopeammin. Mutta toisaalta meillä on tosi sama tahti elämässä. Molemmilla on myös yhtä huono huumorintaju eli aivan loistava😎.
Voisin sanoa että ollaan kumpikin opittu paljon toisiltamme. Musta on ainakin tullut parempi ihminen tai siltä ainakin tuntuu. Ja koen myös että mun puoliso on mulle myös todella hyvä ystävä.
Mutta vaikka erojakin löytyy niin kunnioitetaan toisen tapaa tehdä ja olla ja keskustellaan jos jotain tulee😊
 
Ollaan täysin samanlaisia arvomaailmalta sekä aika pitkälti myös ajatuksilta. Luonteessa hieman eroa; mies on rauhallisempi, täysin introvertti ja inhoaa paikkoja, joissa paljon ihmisiä.ies ei tykkää jos suunnitelmista/päätöksistä poiketaan hirveästi. Mua ei ihmispaljous haittaa, olen aktiivinen ja mielelläni menen kaikkialle. En silti ole ekstrovertti, koska vietän suurimman osan ajastani kotona/omassa kuplassani. Olen myös tosi taipuvainen suunnitelmien/päätösten suhteen. Esikoinen on luonteeltaan tullut minuun.
 
Me olemme miehen kanssa kumpikin vähön introvertteja ja viihdymme paljon kotona ja lasten kanssa.

Miehellä on ihan lehmän hermot, minulla menee helpommin hermot, kun esikoinen saa wilmasta viestejä, että läksyt ( jotka muka tehty) ovat kuitenkin jääneet tekemättä.

Toki meillä on myös omia kavereita, mutta missään isossa porukassa emme kumpikaan oikein viihdy.
 
Arvot meillä on samoja, mutta mies on rauhallisempi ja hitaampi liikkeissään ja mä oon välillä se sinkoilija ja aikaansaaja, mutta me täydennetään toisiamme. Mä oon meillä se tunteiden sanoittaja ja mies kertoo oppineensa paljon multa. Pystytään jutteleen kaikesta. ❤️ Tuetaan toisiamme ja kannustetaan. Omat kaverit on, mutta tullaan toimeen puolison kavereiden kanssa hyvin myös. Musamaku vähän eri, mutta tässä on oppinut mieskin kuuntelemaan erilaisempia musiikkeja oppinut niistä (minulle tärkeää) ja minä olen oppinut hänen harrastuksistaan. :)
 
Arvomaailmaltamme olemme hyvin samanlaisia. Olemme myös kumpikin kotihiiriä. Eroina sitten, että puoliso on herkemmin tylsistyvä, kova touhuilemaan ja melkoinen häseltäjä, tarkkaavaisuus- ja huolimattomuusvirheitä sattuu. Minä puolestaan olen paljon rauhallisempi, harkitsevampi ja suunnittelmallisempi persoona.
 
Muuten ollaan tosi samanlaisia ja käytännönasioissa samaa lajoa, mutta toinen on yltiösosiaalinen ja toinen erakko, mikä on tosi iso ero.
 
Takaisin
Top