Oletko ollut karanteenissa? Miten sait ajan kulumaan?

Minzku

Vauhtiin päässyt keskustelija
Nyt se sitten osui omallekin kohdalle, jouduin korona-altistumisen vuoksi karanteeniin kymmeneksi päiväksi, joten ajattelin kysyä teiltäkin, miten saitte ajan kulumaan?
Ja minkä asian koitte vaikeaksi karanteenin takia?

Omalla kohdallani pystyn onneksi tekemään etätöitä, joten suurin osa päivästä kuluu töiden parissa. Muuten olen sitten katsellut sarjoja, järjestellyt kotia ja tavallisia kotitöitähän aina on. Mutta mitäs sitten kun kaikki on järjestelty ja siivottu ja ulkonakin sataa jatkuvasti vettä? Ja vielä olisi viikko jäljellä :wacky:
Itselleni vaikeinta on ehkä se, kun ei pääse itse kauppaan ja asioille, mutta onneksi mies pystyy nämä hoitamaan.
 
Itse tein käsitöitä ja huolehdin huushollaamisesta, kun meillä puoliso joutui eristykseen ja minä karanteeniin. Siinä sai ajan kulumaan, kun teki kotiasiat niin että vältettäisiin koronan tarttuminen minuun! Kesällä oli mukava myöskin hengailla terassilla, ja kävin myös ulkoilemassa kun se oli karanteenissa ollessa sallittua. Koitin valita ulkoiluajat ja reitit niin, ettei muita ulkoilijoita olisi paljoa liikenteessä. Raskaana ollessa tuli toki paljon levättyäkin. Syksymmällä/talvella olisin varmaan koukuttunut uudestaan Among Us:iin. Ja jos karanteeni olisi osunut Big Brotherin kanssa samalle ajanjaksolle, olisin katsonut 24/7.

Vaikeimmaksi koin sen, ettei saanut mennä kauppaan ja asioille + ettei voinut olla puolison kanssa normaalissa kanssakäymisessä (tyyliin nyt soiteltiin WhatsApp puheluita :grin) + pelkona se, että olisin sairastunut koronaan (mitä ei onneksi tapahtunut!)
 
Olemme olleet omaehtoisessa karanteenissa aina, kun jollakin on ollut flunssan oireita. Aika helposti mennyt, kun muutenkaan ei koronan alettua olla oikein missään käyty tai ihmisiä juuri tavattu. Ollaan siis totuttu jo. Aina löytyisi lisää siivottavaa ja järjesteltävää. Pelit, lelut, askartelu, telkkari, kokkailu, kaikki hemmottelu...
 
Takaisin
Top