Oletko käynyt ulkomailla?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Minkä verran olette matkanneet? Missä maissa olette käyneet? Oletko ihan asunut (tai asutko nyt) ulkomailla?

Omissa matkailuissani ei ole paljoa kerrottavaa. Teini-iässä olen käynyt äitini kanssa Tukholmassa ja Saksassa Rostockissa ja isäni kanssa Tallinnassa. Aikuisena olen käynyt kerran Tukholmassa. Ruotsinlaivalla olen käynyt useita kertoja, mutta koska ei ole käyty maissa en laske sitä ulkomaan matkaksi.
 
Olen ihan vain lomamatkailija, koti-ikävä tulee jo parissa viikossa. Eikä ole koskaan tehnyt mieli kaukolomille, Eurooppa on ihan ok. Lapsena matkustettiin isän kanssa kerran vuodessa johonkin Euroopan kohteeseen, teini-iässä käytiin myös äidin kanssa suunnilleen yhtä usein. Aikuisena on yleensä tullut käytyä noin kerran vuodessa viikon reissulla, mutta nyt kuopuksen jälkeen ei ole tehnyt mieli matkustaa kotimaasta mihinkään. Tuskin tulee lähdettyä, vaikka korona voitettaisiin jo tänä vuonna.

Risteilyistä en ole tykännyt koskaan. Laivalla ei ole minulle mitään tekemistä.
 
Tukholmassa, Tallinnassa, Lontoossa, Kreikassa useamman kerran eri kohteissa (Rodos, Kreeta, Kos), Kyproksella, Italiassa, Turkissa, Bulgariassa.
Monta kohdetta olisi vielä haaveissa-listalla, jospa sitten joskus taas kun korona hellittää. Tykkään myös ihan kotimaanmatkailusta, monta mielenkiintoista paikkaa täälläkin vielä käymättä.
 
En oikeastaan koskaan ole ollut ulkomailla. Kerran ruotsinlaivalla, mutta laiva kääntyi satamassa yöllä, niin eihän sitä oikein voi sanoa käyneensä Ruotsissa. En ole koskaan ollut kovin kiinnostunut matkailusta ulkomaille. Aurinkorantamatkailu ei kiinnosta ollenkaan, mutta voisin haluta joskus käydä mm. Islannissa, Kanadassa, Saksassa...

Kotimaanmatkailu kiinnostaa kyllä ja täällä onkin tullut kierrettyä monet mielenkiintoiset paikat.
 
Kävin joskus 11 vuotiaasta eteenpäin vuosittain. Roomassa, Lontoossa, Itä-vallassa, Ranskassa, Tukholmassa ja Virossa.

Nyt haluaisin kovasti vaan kotimaan matkailua ja ootan koronan loppumista. Ulkomaanmatkailu ei tunnu enää omalta jutulta. :happy:
 
Asunut olen Saksassa, mutta lomilla on käyty Sveitsissä, Italiassa, Ranskassa, Espanjassa, Kreikassa, Portugalissa (Mantereella ja Madeiralla) Ruotsissa, Virossa, Venäjällä (Viipurissa) Tanskassa... Eli noin kerran vuodessa olemme käyneet jossain.

Esikoisen kanssa ehdimme käydä lähes kaikki Kanarian saaret.

Ja sitten tuli covid, joten se siitä. Juniorin kanssa ei ole voinut matkustaa edes Suomessa. Toivottavasti tulisi edes kiva kesä, koska ei tästä covidista päästä eroon tämän vuoden aikana, eikä varmaan vielä vuonna -22 eikä -23
 
Ruotsissa ja Virossa tullut käytyä useita kertoja lapsena ja aikuisena. Risteilyistä en itse niin välitä, mutta lapset viihtyy laivalla hyvin ja helppo matkustaa pientenkin kanssa. Myös Saksassa tullut käytyä laivalla.
Aikuisena käynyt Unkarissa, Espanjassa, Turkissa, Egyptissä ja Thaimaassa.
Tykkään matkustamisesta ja mieluiten ollaan samassa kohteessa useampi viikko niin ehtii kunnolla asettua ilman kiirettä :)
Jos kesällä pääsee reissuun niin tarkoituksena suunnata autolla Ruotsin kautta Norjaan.
 
Olen opiskeluaikana ollut Kanadassa yhden lukuvuoden yliopistovaihdossa, silloin kävin myös Meksikossa talviloman aikana ja jonkun pidemmän juhlapyhäviikonlopun aikana ajettiin autolla länsirannikkoa myöten USA:n puolelle Alaskaan. Euroopassa olen useasti ollut viikon tai kaksi Kreetalla, Euroopan pääkaupungeista tai muista isoista kaupungeista kolunnut läpi Tallinnan, Tukholman, Berliinin, Ateenan, Barcelonan, Budapestin ja Prahan. Työ- ja harrastusreissuilla ei hirveästi ole ehtinyt nähdä kuin hotellin ja toimiston/harrastuspaikan. Työreissut enimmäkseen Saksaan ja Ruotsiin, harrastusmatkoja vähän enemmän ympäri Eurooppaa. Vanhemmat eivät työnsä luonteen vuoksi paljon matkailleet ennen eläkeikää, mutta kerran olen ollut äidin mukana Norjassa jollakin ammattiyhdistyksen matkalla.

Olisi kova halu matkustaa taas, mutta odotetaan että tilanne rauhoittuu ja paranee. Surkuhupaisinta on että viime helmikuussa ehdin uusia passini juuri ennen kuin täällä tuli koronasulut päälle. Olen sitä kerran käyttänyt Tallinnassa viime kesänä kun tilanne oli molemmissa maissa hyvä(hkö). Tulevan kesän isoin toive olisi päästä Pohjois-Suomeen mun vanhempien ja veljen luo.
 
Olen lapsesta asti juossut ruotsissa vuosittain milloin milläkin asialla. Norjassa muutaman kerran isän työreissuissa. Virossa muutamia kertoja, mm vaihdossa pärnussa seiskalla.
Boliviassa ja Brasiliassa olin myös isän työmatkalla mukana muutaman kuukauden teininä. Kuin myös eteläisessä Afrikassa.
Opiskeluvaihdossa New Zealandissa vuoden, Mexicossa ja Ukrainassa yhden lukukauden. Italiassa myös koulun kautta.
Pari perus lomareissua madeira, Israel, Hollanti. Ei ollenkaan mun juttu mennä lomalle jonnekin kauas, täytyy olla jokin kunnon syy lähteä. Saa nähdä kerkeäääkö vielä tässä elämässä jonnekin, täytyy ehkä naittaa lapset maailmalle:troll: että olis kunnon syyt aina mennä..
 
Muokattu viimeksi:
Onhan noita lomareissuja tullut tehtyä mutta Euroopan ulkopuolella olen käynyt ainoastaan päivävisiitillä Ceutassa Marokossa.
Pääasiassa kaupunkilomia ja kerran olin 3 viikkoa rinkkareissulla Euroopassa.

Muistaako joku muu kun aikoinaan, ehkä 15 vuotta sitten Facebookissa oli sovellus, johon sai merkitä omat reissunsa? Se näkyi sitten kyllä kavereillekin jos osasi etsiä henkilön omalta sivulta.
 
Takaisin
Top