Oletko jouluihmisiä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletko sinä jouluihminen? Odotatko joulua innolla vai toivotko pikemminkin että kaikki se vouhotus menisi pian taas ohi ja täälläkin puhuttaisi muusta kuin joulusta? Vai jotain siltä väliltä?

Olen taas viime jouluina alkanut nauttia joulusta ja (melkein) kaikesta mikä siihen liittyy. :) Lapsena rakastin joulua, mutta välillä on ollut vuosia jolloin olen suhtautunut siihen enemmän välinpitämättömästi. Parina vuonna sen odotus suorastaan ahdisti.
 
En ole jouluihminen, mutta pidän kyllä siitä, että kokoonnutaan perheen kanssa jouluruokien ääreen. Kyllästyn jouluvouhotukseen noin viikossa, eli yleensä jo ennen joulukuun alkua kun kaupoissa on joulukoristeet ja alkaa soida joululaulut jo marraskuun puolella. Eli en varsinaisesti ole joulua vastaan, se vaan kestää ihan liian pitkään mun makuun ja joulufiilistä voi olla vaikea löytää enää sitten kun se joulu vihdoin oikeasti koittaa.
 
Olen. Monta joulua meni töissä, niin sen takia pakotin itseni suhtautumaan välinpitämättömästi koko juhlaan. Tämä on nyt kolmas joulu lapsen kanssa ja alkaa tuntumaan taas mukavalta. Ehkä sen takia että saa itse laittaa joulun lapsen kanssa.
 
Olen jouluihminen, varsinkin joulun fiilistely ennen aattoa on melkein parempaa kuin itse joulu! Tykkään vähän kaikesta mikä liittyy jouluun :santa
 
Olen jouluihminen, nyt oikeastaan lasten syntymän jälkeen on jouluinto kasvanut. Aiemmin en ole ollut, en oikein muista lapsenakaan olleeni ihmeemmin jouluintoinen. Silloin lähinnä ärsytti kun oli pakko mennä kirkkoon, joku suvun miehistä leikki pukkia plus pakkosukuloinnit. Lahjat ja ruoka oli tietysti ihan jees. Nykyään rakastan laittaa kotia joulukuntoon, paketoiminen on ihanaa, jouluruoat hyviä ja joulun tunnelmasta osaan näin aikuisena nauttia eri tavalla.
 
Jotain siltä väliltä. Mulla on lapsuudesta ikäviä kokemuksia, myös jouluihin liittyen, niin pitkään en pitänyt joulusta siksi. Nyt kun mulla on oma perhe ja oon päässyt irti myrkyllisestä äidistä ja käsitellyt traumojani, niin pikkuhiljaa joulu alkaa itsellekin tuntua hyvältä.
 
Nautin joulussa tietyistä jutuista, mutta en ole varsinaisesti jouluihminen. En jaksa innostua esim. jouluradioista tai koristeista. Mulle joulu kulminoituu aattoon ja joulupäivään, jolloin tykkään fiilistellä, muuten en niin intoile. Jouluvalmisteluita tykkään vähän tehdä, siivoan vähän tarkemmin ja teen ehkä pipareita ja torttuja.
 
Olen, henkeen ja vereen. Alan odottamaan joulua virallisesti heti juhannuksen jälkeen, vaikka jo uutena vuotena mietin kaiholla että olispa taas joulu. :hilarious: Ovelta ovelle kulkemisesta en jouluna välitä, mieluummin kokoonnun yhteen paikkaan. Lähes aina on vietetty joulu isovanhemmilla, mummi tehnyt herkkuja notkuvan joulupöydän itse riisipuurosta rusinasoppaan ja laatikoihin, lapset koristelleet kuusen ja yhdessä oltu aatto perheenä. Nyt on vain yksin mummi enää elossa eikä jaksa ruokia laittaa tai joulua enää viettää, niin pikkuhiljaa rakennetaan omaan kotiin jouluperinnettä.

Tänä jouluna valjastan itseni keittiön puolelle, mies saa tehdä siivoukset ym raskaat, koska mulla on rasitus ja nostokielto laughing7 Toivottavasti joulupöytään saan maustekakkua, lusikkaleipiä, pipareita, kinkun, riisipuuron, imelletyn perunalaatikon sekä vähintään porkkanalaatikon. Siinä minun tavoite sairaslomalaisena, ei meillä muut taida kaupaksi mennäkään. Oh ja hirvenkäristys tulee myös :Heartred
 
Takaisin
Top