Oletko järjestänyt tai onko sinulle järjestetty vauvakutsuja? :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja häyde91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

häyde91

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tällanen tuli mieleen, kun en ainakaan nyt tällasta keskustelua ole löytänyt tältä foorumilta, että onko teille järjestetty vauvakutsuja vai oletteko itse itsellenne sellaisia järjestäneet?

Itse järjestän siis vauvajuhlat lauantaina samaan syssyyn synttäreiden kera, vaikka tässä ollaan vasta viidennellä kuulla mutta aattelin, etten mene perinteisen kaavan mukaan odotellen, että joku ne minulle järjestäisi (ei varmaankaan olisi järjestetty edes) ja muutenkin halusin jotenkin juhlistaa vauvaa ja itseäni kun tulee taas yksi suurempi numero ikään lisää. :D 

En ole myöskään pyytänyt vieraita tuomaan mitään ns. nyyttärihengessä, vaan itse leivon kaiken alusta alkaen kutsuille, koristelen kutsujen mukaisesti ja keksin tekemistä. Onko tällainen kaava toteutunut kellään muulla? :)

Ja vielä sen verran, että näissä mun järjestämissä kutsuissa on miehiäkin, eli ei ole mitkään tyttöjen hömpän pömppä vauvajuhlat. :D Ja olen kaveripiirissäni tällä hetkellä ainut jolle on vauva nyt tulossa, tai yleensäkin ainut joka on kohta äiti. 

Järjestin myös itse vauvakutsut. Ensimmäisenä myös kaveripiirissä vauvauduin. Ei kyllä mitään hirveen vauvaan liittyvää siellä ollut, mutta vietettiin aikaa kavereiden kesken, kun tiesi, että vauvan tultua sellaset kekkerit jää vähemmälle. Olisko ollut jotain alias-tyyppistä peliä vauvaaiheisilla sanoilla. 

Tykkään järjestää kekkereitä niin leivoin itse tarjottavat ja porukalla herkuteltiin. Sain myös ystäviltäni jotakin lahjoja itselle ja vauvalle :) Oli sopivasti toukokuu ja käytiin sitten vielä porukalla terassilla nauttimassa auringosta:) Kivat pippalot oli. 

ittekin aatelin piettä mut sitt vasta ku on yli 20viikko jos sais tiettää kumpi tulee :D nyt on vasta viikkoja 5+2 et aikaa on :D mut onha ne hauskat ja sais tulla suomeenkin yleisemmäks :D aika vähän ihmiset suomessa piettää niitä :D

Mä olisin kovasti halunnut vauvakutsut ja kerroinkin siitä monelle ystävälle ja sukulaiselle, että olis ihanaa kokea vauvakutsut ja kun ensimmäistä viime kesänä odotin, mutta eipä niitä sitten tullut koettua kun itse en ehtinyt järjestää eikä kukaan muukaan ehtinyt/halunnut.

Musta on vaan kiva, että jenkkilästä tulee uusia juttuja tänne takapajulaankin. Ihan hyvin vauvakutsut vois kuulua virallisesti järjestettäväksi odottavalle perheelle ja suomessa voitais halloweeniakin alkaa ihan virallisesti viettää kuten vappua.

Mulle ois miehen sukulaiset halunnu järkätä vauvakutsut mut mie en halunnu. Mua jotenkii ahdistaa tollaset juhlat jotka järkätää mulle (häistä myös vähä muittenkin ku siel on niin paljo sellasta porukkaa ketä en tunne) eikä mulla oo kavereitaa ku muutama, siinä kohtaa ku olin raskaana nii mulla oli yks kaveri jonka ois voinu kutsua ja pikkusisko :D Molemmat opiskelijoita niin ei niillä ois varaa ollu mitää lahjoi tai ruokaa tuua (ja ois se ollu ihan hölmöö vaa muutaman kaverin kaa juhlia.)

Tosiaa omia häitäkää en halunnu juhlia, siks mentii maistraatis naimisiin, mut silti miehen mummo järkkäs kakkukahvit meille ja kaikki sukulaiset sinne -.- ahdistavaa.

Meitä oli n. 10 tytön porukka ja yllärinä vauvakutsut järkättiin ystävälle. Pöytä notkui syötävää josta sai kasapäin myös ruokaa seuraavalle viikolle. Askarreltiin jokainen oma kortti joka annetaan synnytyslaitoksella äidille. Lisäksi äidille hemmottelua jalkahoidon muodossa. Kivat kekkerit kaikin puolin:) Toivon itsellekin babyshowereita mukavan yhdessäolon merkeissä ja pienenä lisänä pikkuiset ihanat lahjat vauvalle <3

Olin suunnittelemassa baby showeria ystävälleni. Tulin kipeäksi ja missasin bileet, mutta sellaista oli että tyttökaverit leipoivat ja veivät herkkuja tulevalle, siinä vaiheessa aika viimeisillään olevalle äidille hänen kotiinsa ja jokainen vei yhden helmen, joista koottiin imetyskoru tai onnennauha synnytykseen. Taisi olla myös jotain hemmottelua - kasvonaamioita tai hierontaa tai vastaavaa. Kuulemma kaikilla oli hauskaa. Lopuksi kaverit siivosivat tulevan perheen asunnon. Itse vein sen helmen vasta lapsen synnyttyä, kun olin tervehtynyt.

Mulla ei ole ollut vauvakutsuja missään raskaudessa.  Tavallaanhan se voisi olla kiva ylläri mutta sitten taas saattaisin tuntea oloni myös kiusaantuneeksi.  Etenkin ekassa raskaudessa se olisi varmasti ollut hämmentävää.

Periaatteessa ihan kiva idea vaikka melko amerikkalaista onkin :)

Takaisin