Oletko introvertti vai ekstrovertti?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletko introvertti vai ekstrovertti? Entä puolisosi ja lapsesi?

Täällä asuu introvertti perhe. Sinäänsä kätevää, että kaikki on samaa lajia. Ainakaan ei yksi haikaile esim. isojen juhlien perään ja toinen halua pysyä perhepiirissä.
 
Itse olen introvertti ja erakkoluonne ja ukko taas ambiverttiin kallistuva introvertti.
Pojasta ei vielä tiedä kun on niin pieni, eikä ole koskaan ollut tekemisissä ikäistensä kanssa.
 
Olen introvertti, samoin myös mies ja kolmesta lapsesta kaksi. Oi autuas korona, miten paljon olet tehnyt hyväksemme!
 
Introverttiperhe täälläkin. Tykätään olla kotosalla, eikä haaveilla juhlimisesta ja isoihin tapahtumiin osallistumisesta.
 
Itse koen olevani ambivertti. Jos jompaankumpaan kallellaan olen, niin introverttiin. Sosiaalinen kanssakäyminen isoissa määrin on kuormittavaa, viihdyn perheen kesken. Jonkin verran sitä kuitenkin kaipaa sosiaalisia kontakteja.
Muut meidän perheessä taitaa olla enemmän ekstroverttejä. Ainakin lapset vaikuttaisivat olevan. Mies ehkä voi olla ekstroverttiin taipuva ambivertti.
 
Meillä koko perhe taitaa olla ambiverttejä, tykätään olla omissa oloissa/pienellä porukalla mutta välillä sitä kaipaa vähän isompiikin ympyröihin.
 
Introvertti olen, niin varmasti kuin ihminen vain voi introvertti olla, mutta osaan kyllä esittää ekstroverttia aina kun on tarpeen. Oma sukuni on läpikotaisin introverttejä. Esikoinen on selvästi ekstrovertti. Kuopuksesta en osaa sanoa.
 
Mä olen introvertti, tosin viihdyn kyllä hyvin _läheisten_ ystävien seurassa pitempiäkin aikoja. Mies on extrovertti, lapsesta en osaa vielä sanoa. Hän on kyllä sosiaalinen ja ottaa hyvin kontaktia muihin, voi kyllä johtua siitäkin että koronan takia ollaan niin pienissä piireissä, että kaikenlainen uusi on hänelle ihan luksusta.

Ja miten ihanaa olikaan löytää työ, jossa tehdään työpisteellä yksin töitä... ilman mitään mahdollisuutta kommunikointiin muiden kanssa JA koronan takia on ihan ok vetäytyä sinne nurkkapöytään syömään niitä omia eväitä.
 
Ekstrovertti täällä. Onneksi on iso perhe ja paljon ihmisiä ympärillä heidän myötä, muuten sosiaalinen eristys olisi ollut melkoisen tuskaa. Kaipaan kovasti isoja sukujuhlia ja esim koulun päättäjäisiä, joulujuhlia, syntymäpäiviä jne.
Hakeudun äkkiä kylään tai pyydän ystäviä käymään kun on huono päivä, saan kohtaamisista hurjasti energiaa. Mies on toista maata, tarvitsee omaa aikaa akkujensa lataamiseen. Lapsissa löytyy sitten molemman sorttisia :shy:..
Mäkin olen ammatissani omassa huoneessa tietokoneella, pakko vaihtaa alaa kotiäitiyden päättyessä ettei pää hajoa ihmiskontaktien puutteeseen.
 
mä olen ambivertti eli siitä välistä. nuorempana olin enemmän introverttiin kallellaan, mutta nykyään tarvitsen ehdottomasti sosiaalisia kontakteja enemmän. toisaalta taas esim juhlissa musta on välillä mukava vetäytyä sivuun ja seurata vaan menoa ihan omasta rauhasta. eli molemmat puolet löytyy.

mies on ekstrovertti ja lapsi vaikuttaa tällä hetkellä olevan enemmän sitä laatua myös.
 
Vanhemmat ambivertteja kallellaan enemmän introverttiin, luulenpa että molemmat lapset ekstroverttejä kuten mumminsakin:shy:
 
Minä olen introvertti, mies introvertti kaikkien paitsi tuttaviensa seurassa. Lapsi on 150% extrovertti. :hilarious:
 
Takaisin
Top