Olenko raskaana?

sallawws20

Jostain jotain jo tietävä
Minulla on käytössä cerazette minipillerit(?). Yleensä menkat tulee tälleen loppukuusta ja ne tulee aina ilman minkäänlaisia oireita. Nyt kuitenkin 3-4 päivää myöhässä.

Viimeisen 3 vkon sisällä kuitenkin ollut jonkinlaisia oireita, olenkohan raskaana?

Oireita on ollut siis: oksentaminen(joinakin päivinä), alavatsassa tuntuvat 'nippailut' ja kipuilut sekä lievä paineen tunne, päänsärkyä ihan liian useesti, väsymys, hengästyminen, mielialan vaihtelut, itkuherkkyys ja närästys(mua ei yleensä ikinä närästä paitsi kun odotin esikoista).

Tein raskaustestin viimeviikolla, oli negatiivinen, tein uudestaan eilen ja oli negatiivinen. Pitäisikö tehdä uusi testi loppuviikosta?

Tee uusi testi, ja vaikka viikon välein kunnes menkat alkaa. Joillain raskaus näkyy testeissä vasta tosi myöhään. Jos ei kuukautisia kuulu eikä testiin tule plussaa, niin soita terveyskeskukseen jos saisit lähetteen labraan verikokeisiin. Mutta minipillerit saattaa itsessään sekoittaa kierrot. Mulla ainakin Cerazettet sai kierrot ihan sekaisin, milloin oli menkat viikkoja myöhässä ja milloin vuoti kuukauden putkeen. Ja raskausoireitakin löytyi joka kuukausi, vuodonkin aikana, liuta.

Kiitos vastauksesta Zeni. Kun tää tosiaan muistuttaa kovasti esikoisen odotusta, sillon olin kylläkin viikolla 8 ennenkun tein testin ekaa kertaa.

Itsellä ei cerazeteistä ole ikinä tullut mitään oireita ja jo 4 vuotta niitä käyttänyt.. kovasti toivon plussaa, jännitän viikonloppuun asti ja teen uuden testin :)

Minulla cerazetteja käyttäessä jossain vaiheessa menkat jäivät kokonaan pois. Tulivat melko säännöllisesti pitkään, mutta sitten kierrot alkoivat venyä ja venyä siten, että pari vuotta olin kokonaan ilman kuukautisia. Jostain syystä kierto kuitenkin palautui ollen kaikkea 50-100 päivän väliltä, jonka jälkeen lopetin pillerit vauvahaaveiden takia. Minienhän pitäisi estää ovuloiminen, jolloin kierto voi olla todella epäsäännöllinen.

Takaisin