Y
yksin yksinäinen
Vieras
Vauva syntyi marraskuussa ja alusta asti olen kokenut jääneeni herkässä tilanteessa vaille puolisoni rakkautta ja huomiota. Vauvaa hän hellii ja ihannoi, minä olen kuin ilmaa vauvaan verrattuna. Tämä on herättänyt minussa jopa haluja omia vauva itselleni, ja naurettavasti tunnen jonkinlaista mustasukkaisuutta kumpaakin kohtaan! Osansa varmasti hormonimyrskyllä, myös raskausaikana oli hankalia ajatuksia ja tunteita, ja vaikka ne nyt ovat ihan erilaisia niin tunnen edelleen olevani jotenkin liian täynnä kaikkea negatiivista tunnetta siihen nähden, että esikoiseni on juuri syntynyt. Luulin, että tämä raskaus ja vauva sitoo meidät yhteen tiukemmin, ja että ollaan kolmen ihmisen perhe tiiviissä yhteisessä rakkaudessa ja sellainen supertiimi. Ollaankin kaksi aikuista ihmistä, jotka rakastaa vauvaa, mutta välillä tuntuu kuin olisimme toistemme kilpailijoita ennemmin kuin rakastavat puolisot. Olen jopa alkanut miettiä rakastanko miestä enää. Puheeksi otin nämä tuntemukset kerran ja miehen ihmettely johti lähinnä noloon oloon että olen huomionkipeä ja säälittävä. Kun vauvahan on tärkein! Tietenkin onkin, pieni meistä niin riippuvainen ihmisen taimi. Mutta surettaa, ettei perheemme tunnu perheeltä. Olenko jotenkin epärealistinen ja itsekäs?