oksitosiinin voimalla synnyttäneet!

Apiaani

Vauhtiin päässyt keskustelija
Mulla on molemmat aiemmat synnytykset pidetty käynnissä oksitosiinitipalla.
Ekasta meni vedet rv39 muttei käynnistynyt->oksitosiini.
Toinen 2vk yli, puhkottiin kalvot, muttei taaskaan käynnistynyt, joten siitäkin oksitosiinitippa.

Nyt kolmas tulossa. Onko kellään kokemusta, että voisi syntyä ihan itsekseenkin, vai onko tässä vaiheessa jo turha toivoa itsestään etenevää synnytystä.
 
Mulla esikoisen synnytys käynnistettiin ja omat supistukset tyssähti melko alussa kokonaan, oksitosiinin voimalla mentiin loppuun asti. Kuopuksen kohdalla oli sama pelko kuin sulla, laskettu aika tuli ja meni ja olin ihan varma että käynnistykseen mennään ja taas oksitosiinin voimalla. Synnytys käynnistyikin ihan itsekseen ja omat supistukset pysyi koko synnytyksen ajan yllä. Älä vielä menetä toivoa, toivottavasti tällä kertaa synnytys käynnistyy itsestään ja sulla omat supistukset alkaisi ja pysyis loppuun asti. :)
 
Minusta tuntuu et kätilöt hirmu helposti laittaa sitä oksitosiinia tulemaan. Itseäni ei kyseinen asia haitannut, mutta jos koet asian niin ettet haluaisi oksitosiinia täytyy se sinun laittaa synnytystoivelistaan ja kertoa siitä vielä paikanpäällä kätilöille.

Mulla ekaa synnytystä vauhditettiin 41+5 kalvojen puhkaisulla ja oksitosiinilla. Tokassa synnytyksessä pidettiin supistuksia yllä oksitosiinilla 40+2. Kolmas synnytys meni käynnitykseen 41+3 kalvojen puhkaisu+ oksitosiini. Kaikki erilaisia mut ihan hyviä kokemuksia.
 
No ei mua toisaalta sekään houkuta, että odotan käynnistymistä 3vrk vain tidetakseni ettei se käynnisty, et sikäli se oksitosiini on kivempi. Pysyy voimat paremmin ku ei kestä niin kauaa.
Esikoisessa nimittäin vesien menosta kesti 37h ja olin jo siinäkin ajassa niin voimaton, etten pystyssä pysynyt synnytyksen jälkeen.
 
Mulla vauhditettiin kahta ekaa synnytystä oksitosiinilla. Synnytykset kyllä käynnistyi itsekseen ja supistukset pysyivät koko ajan yllä, mutta avautuminen oli tosi hidasta, joten sain oksitosiinia sitä vauhdittamaan. Kolmannessa synnytyksessä en kuitenkaan sitä tarvinnut, vaan omat supistukset hoitivat sillä kertaa avautumisen paljon nopeammin. Ekat kaksi synnytystä kestivät n. 20 h ja kolmas n. 9 h.
 
Takaisin
Top