Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin migreeniä, mutta mulla vain lääke vaihdettiin (kohtauslääke) ja kerran oon joutunut ottamaan sitä uutta mikä onneksi kyllä auttoi. Kysy jos sullakin onnistuisi vaihto.

Mullaki migreenitaustaa. Kohtauslääkettä en tarvinnut kertaakaan viime raskaudessa, tai ehkä olisin voinu tarvitakki mutta en uskaltanu (kohtauslääke ku supistaa verisuonia). Viime raskaudessa migreeniä kesti rv7-13, joka toinen päivä suurinpiirtein, eikä tosiaan panadolit tai akupunktio auttanu. Rv 13 jälkeen loppu migreenit kokonaan. Imetyksen lopettamisen jälkeen on ollu satunnaisesti mutta menny ohi burana+panadol sekotuksella.
Ja mulla on siis hormonaalinen migreeni johon ei oo auttanu estolääkkeet eikä hormonaaliset lääkkeet. Toiv tässä raskaudessa ei sellasta tuu :/ kenellekkään meistä.

Mulla ei oo vielä iskeny yhtään migreenikohtausta *kopkop*, mutta neurologi sanoi että kohtauslääke on ok 2/3:lla pieninä määrinä. Mulla migreeni muuttunu paljon iän myötä ja toivon et raskaus olis sen suhteen helppo. Tosin nyt aloitettiin just kartoittamaan päänsärkyjä yms päiväkirjalla, kun mulla ns normaalia päänsärkyä esiintyy erittäin paljon. Hoitovaihtoehtoja pääsee varmaan sitten testailee vasta raskauden jälkeen.

Oireista muutoin: mulla on kadonnut täysin ruokahalu. Osittain turvotuksen takia aluksi, mutta nyt lähes kaikki lämmin ei ns maistu oikealle ja en nyt sanois että ällöttää, mut eipä meinaa mennä mikään kurkusta alas. Syön tänäänkin vissiin hedelmäsalaattia lounaaks :/

8+2

Mullaki migreenitaustaa. Kohtauslääkettä en tarvinnut kertaakaan viime raskaudessa, tai ehkä olisin voinu tarvitakki mutta en uskaltanu (kohtauslääke ku supistaa verisuonia). Viime raskaudessa migreeniä kesti rv7-13, joka toinen päivä suurinpiirtein, eikä tosiaan panadolit tai akupunktio auttanu. Rv 13 jälkeen loppu migreenit kokonaan. Imetyksen lopettamisen jälkeen on ollu satunnaisesti mutta menny ohi burana+panadol sekotuksella.
Ja mulla on siis hormonaalinen migreeni johon ei oo auttanu estolääkkeet eikä hormonaaliset lääkkeet. Toiv tässä raskaudessa ei sellasta tuu :/ kenellekkään meistä.

Edellisten raskauksien aikana ei ole migreeniä ollut, toivon ettei tässäkään tulisi. Mulla ei oikeen kohtauslääke ole auttanut edes ilman sitä säännöllistä estolääkettä. Nyt jo viikko ilman lääkettä eikä ole päähän sattunut! :) Ennen jos jätti enemmän kuin yhen päivän välistä, oli migreeni taattu. Saako uudella mitä migreenilääkettä saa käyttää raskauden aikana?

Mulla ainut migreenin kohtauslääke mikä toimi, oli almogran ja muistaakseni sitä ei suositeltu raskauden aikana, ainakaan ilman lääkärin tarkkaa pohdintaa. Mutta lääkärin määräyksestä sitä kuitenki pysty ottaan? Imetyksen aikana niitä ei suositella, tai jos ottaa ni pitää olla 24h tauko imetykseen.

Tänään onki nyt koko päivän närästäny. Ja niskakipua ollu myös. Molemmat oireet alko ed.raskaudessa näihin aikoihin ja kesti useemman viikon.. kunhan ei migreeniä tuu ni tänki kestää.

Missä mun kaikki oireet on??? :( Tuntuu että oireet ihan kadoksissa ja siks vähän pelottaa että onko kaikko hyvin. Nyt tosin vasta 5+3 että kai ne oireet kerkee alkaa kunnolla myöhemminkin. Ja toki meidän suvussa tytön odotus on kuulemma oireeton. :D Kelpaisi kahden pojan jälkeen. Mutta mietityttää silti. Yritän kyllä itelleni järkeillä että kaikki om varmasti hyvin.

Aika moninaisia oireita täällä, laidasta laitaan. [emoji26]Mulla oli ensimmäinen oire testiviikolla tissikipu, se on jatkunut ja vahvistunut edelleen. Nyt on ollut viimeiset kaksi viikkoa eli rv 6-8 aaltoilevaa huonovointisuutta. Tunnin välein syöminen auttaa vähän ja myös pahoinvointirannekkeet jatkuvasti ranteissa. Samaan aikaan kun mitään ruokaa ei tee mieli, pohjaton nälkä vaivaa.
Ja mulla on sama kuin monella muulla, yöllä pitää herätä vessaan eikä sen jälkeen uni meinaa tulla. Töissä mennään sit täysin silmät ristissä. [emoji25]

Tuli muuten mieleen et viime raskaudessa hammashoitaja kehotti kokeileen närästykseen xylitol-purkkaa. Ja se oikeesti autto! Olin tosi yllättyny. Tänään sitte kävin taas ostamassa purkkapussin, saa taas alkaa jauhaan purkkaa.

Toi pahoinvointi+pohjaton nälkä on niin rasittava oire :D yritän muistaa syyä tunnin välein pientä, tai syyä purkkaa, ni se vähän auttaa. Mutta helposti syö liikaa ja sitte paino nousee :/

Edit ja tosiaan, erikoishammastahnaa joutuu taas hakeen apteekista ko toi kaupan tahna oksettaa (se maistuu mintulta ja vaahtoaa)

Muokattu viimeksi:
Edellisten raskauksien aikana ei ole migreeniä ollut, toivon ettei tässäkään tulisi. Mulla ei oikeen kohtauslääke ole auttanut edes ilman sitä säännöllistä estolääkettä. Nyt jo viikko ilman lääkettä eikä ole päähän sattunut! :) Ennen jos jätti enemmän kuin yhen päivän välistä, oli migreeni taattu. Saako uudella mitä migreenilääkettä saa käyttää raskauden aikana?

Mulla oli ennen almogran mikä vaihdettiin sumatriptaaniin (imigran).

Mullakaan ei imigran auttanu :(
Mutta mulla itellä ei raskauden aikana ollu kovin pahoja migr.kohtauksia. Sellanen ajottainen jomotus toisella puolen päätä, välillä hävis itsekseen ja sitte saatto tulla taas muutamaks tunniks.

Apuaa. Mulla tuli pyyhittäessä jotaki punertavaa vuotoa. Pelottaa

Voi ei mamma96 :( Mulla tuli myös eilen vähän rusehtavaa vuotoa ja itteä pelottaa myös. Kaverit on tosin lohduttaneet että heillä on myös ollu vuotoja raskauden alussa. Varsinkin kait ns kuukautisten aikaan?

Voi ei :( mulla on tullut seksin jälkeen ruskeaa vuotoa, mutta se kai on normaalia? Menkkakivut on ja pysyy, ei kovaa kipua mutta sellasta menkkamaista pientä särkyä koko ajan, sekä niitä vihlovia kipuiluja.

Muokattu viimeksi:
Mulla tuli viimeraskaudessa myös limakalvoilta verta.. toivottavasti vaan nytki siitä johtuvaa..

Täällä menossa rv 5+6, ja mun maha on hirveä pallo, siis aivan tajuttoman turvonnut. Tissitkin niin kipeet että...
Kenellä alkanut jo pahoinvointi?:puke

Täällä ainakin pahoinvointia. Ollut etovana ja aatoilevana 6+ asti. Mutta kunnolla maagisen 8+0 alkoi ja ihan kunnolla... nyt jokainen ensimmäinen lämmin ateria tulee oksennuksena ylös tunnin kuluttua syömisestä. Ja se on ihan takuu varma homma. Eli voi kellottaa menonsa :D no ei sentään. Välillä ihan muutenkin vaan tulee olo että tekee mieli oksentaa, ah se niin helpottaa! On silti ollut pari päivää koko päivän pää pytyssä onneksi oli silloin vapaata mut kauhistutti mennä töihin ku pelkäs et sama jatkuu.

En halua kertoa töissä. Unelmani olisi pitää salassa työmaalla ensivuoden alkuun, aika mahdottomuus varmaan.

Ainii, ja matkapahoinvointi on nyt pahin!

Takaisin