Oireita...

Mulla riippuu tosi paljon päivästä miten supistelee, välillä ei mitään ja nyt onkin muutama päivä ollut taas ihan ok. Sitten joskus kun on semmonen päivä että supistaa niin ihan sama tekeekö jotain vai lepääkö niin supistaa silti.
Onko sulla Lahja nyt katottu kohdunsuun tilanne uusiksi? Sanoiko ne lääkärissä tai neuvolassa mitään että pitääkö sun nyt levätä tai ottaa iisimmin? Kurjaa jos vaan pahenee kokoajan :confused:
 
Seurattiin kohdunsuun ja -kanavan tilannetta siellä synnärillä kolme päivää. Siinä ei tapahtunut muutoksia, niin pääsin kotiin. Mutta näiden kipujen kanssa on aika rankkaa olla. Supistukset ei oikeestaan taukoa ollenkaan. On kans ihan sama lepäänkö vai en, poltot tulee levossakin. Pitää ehkä palata sairaalaan. Sain saikkua viikon ja pitäis levätä.
 
Muokattu viimeksi:
Ohhoh, katottiinko ne sitten jollain laitteella että ovat supistuksia? Meinaan vaan että itellä on joskus tosi vaikeeta erottaa onko vaan vatsavaivoja tai ihan oikeita supistuksia. Nyt kun tuolla on niin vähän tilaa muutenkin niin mulla ainakin vatsa oireilee vielä helpommin.
 
Vähän toivoin, että olis tänäänkin katsottu, koska on itselläkin jo ihan hullu olo. Synnärillä riitti ilmeisesti todisteeksi se, että poltot helpotti supistustenestolääkityksellä. Tuli mulla käyrillä olon aikana yksi supistus torstaina, mutta sillon oli kyllä lääkityskin päällä.
 
Sain lihakseen Bricanyl-piikin (astmalääke) ja kotiin Adalattia (verenpainelääke). Synnärillä olin reilun vuorokauden Tractosyl-tipassa. Painajaismaista. En todellakaan haluais lääkkeitä, mutta kun kipu on sietämätöntä, ei enää pysty vastustamaan houkutusta saada hetken tauko.

Niin, ja vatsanväänteet ja suolistonliikkeet tuntuu vähän samalta kyllä kun noi supistukset, mutta supistuksissa maha menee ihan kovaksi ja kipu alkaa mulla aaltomaisempana alavatsalta poltellen kohti selkää ja helpottuu myös aaltomaisesti. Muut kivut (esim suolistossa) tuntuu kans hurjilta, mut enemmän kohdun takapuolella. Ilma ja suolen liikkeet myös kouristaa ja kiertää kipeesti. Just viime viikolla kieriskelin tuskissani, kun hernekeitosta tuli tosi paljon ilmaa vatsaan.
 
Muokattu viimeksi:
No hyvä jos lääkkeistä on edes vähän apua, ei kai siinä sitten muukaan auta jos kivut on kovat.
Ja on varmaan ihan hyvä vältellä semmosia ruokia mist vatsa ei tykkää niin ei ainakaan pahemmaks enää menis kivut. Muutaman viikon kun vielä jaksaa niin sit saakin jo alkaa kunnolla supisteleen.
 
Samaa mietin, että kuukauden päästä ei olis enää niin kauheeta, jos supisteliskin. Toki 36 viikolle olis hyvä päästä... Ja luulenkin, että tässä käy lopulta niin, että oon vielä joulukuussakin raskaana. :wink
 
Mulla ollut kans kaikista rajuakin supistelua rv 20-37 ja sitten ne on kadonnut kuin tuhka tuuleen. Edelliset synnytykset menneet rv 41+5 ja toinen syntyi 40+0. Kai se sama kaava on taas. Supistelee pirusti, mutta en oo kun sormelle auki mitä olin jo edelliselläkin kerralla ties kuinka kauan. Sama homma mulla myös, on levossa tai ei, niin supistelee kyllä, jos sellanen päivä on. o_O
 
Hyvä tietää, että on joku muukin jolla samaa. Mua ei niin supistelu haittais, jos tiedän, ettei se aiheuta mitään etenemistä, mutta kipua en pysty montaa päivää sietämään.
 
Tää mahan korkeus on kyllä hankala, jos yrittää pitää normaalin ryhdin ni vauvan peppu on miekkalisäkkeessä kiinni ja hankala hengittää. Sit jos nojaa vähän taakse ni olo helpottuu mut ajan mittaan selkä kipeytyy. Onneks enää reilu kuukausi matkaa mahan kanssa. Tässä sitä alkaa toivomaan salaa että syntyisi jo ja närästys on ihan jäätävää
 
Tohon mahan korkeuteen hankaluuteen. Itsellä on hankalaa syödä ruokapöydän ääressä koska ei pysty pitkää aikaa nojaamaan eteenpäin jotta sais jotain ruokaa suuhunkin eikä kaikkia puserolle. Tuo tykkää muutenkin oleskella usein tossa oikean kylkiluun kohalla niin että on tukalaa olla kaikin puolin. Silloin kun se jää siihen kyljen kohdalle menen mieluiten makuuasentoon jotta itellä olisi vähän helpompi olo. Närästystä on myös jonkun verran. Varsinkin jos hän kovin ylhäällä porskuttaa menemään :/
 
Mullaki vauva on taas oikealla ja painaa just ikävästi kylkiluihin. Ruokapöydän ääressä syöminen on tosi vaikeeta, joudun koko ajan nojaamaan taakse ja se lautanen on sitten niin kaukana että ruoat on tosiaan paidalla. helpointa syödä vaan sohvalla löhöasennossa ja käyttää mahaa tarjottimena :D
 
Mulla jokainen taas ollu enemmän tuolla vasemmalla puolella.. :D
 
Onpahan ollut taas päivä! Väsyttää, seksin jälkeen karmeat vuodot ja supistelee jonkun verran. Tiedän ettei sairaalaan soittaminen auta kun joka kerta tulee verta seksin jälkeen. Eikä supistukset ole edes säännöllisiä. Levätään siis loppupäivä sohvalla ja syödään :)
 
Mulla on ne ennen aikaiset kipeät supistukset vielä tarpeeks hyvin mielessä, etten oo uskaltanu seksiä kokeilla. Ehkä parin viikon päästä, kun saa alkaa supistella.
 
Nyt sit viime öinä tullut yksittäisiä kipeitä supistuksia. Aamulla seiskan jälkeen tuli 3 n. 7min välein. Otin panadolin ja koitin nukkua. Itkuhan siinä pääsi. Tänään olenkin ollut vain kotona rauhaksiin. Tänään 35+6
 
Takaisin
Top