Oireita

Mulla meni ihan eka raskaus spontaanisti kesken ja oli kyllä kivut kovemmat ku normaali menkkakipu. Ei auttanu Buranat eikä mitkään. Ja verta tuli ku häränkurkusta.

Nyt on ollu kans tommosia menkkajuilimisia myös selässä. Toivotaan, että ne tekee tehtävänsä tuolla toosassa, jotta synnytys lähtis luonnollisesti käyntiin.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mun tutulla on ollu vaikeuksia tulla raskaaksi ja hän oli lääkäriltä kysyny että onko hän voinu saada joskus vaikka keskenmenon tietämättään, lääkäri oli sanonu että ei voi, kivut on niin kovat että niistä ei voi erehtyä. Mutta yksilöllistä tuokin. Jos tosiaan en ois tienny olevani raskaana niin olisin kuvitellu että menkat ne vaan alko, kivut ei todellakaan ollu niin kovat ja sillon yöllä ku verenvuoto alko ja tuli menkkamaista kipua ni otin yhen 400buranan, enempää en kipulääkkeitä syöny. Olemme yksilöitä! :)

Mulla on kokemusta yhdestä lääkkeellisestä raskaudenkeskeytyksestä, ja siihen liitty kyllä todella voimakkaita "menkkakipuja" eli ilmeisesti supistuksia. Jossain vaiheessa olin menettämässä tajuntanikin, niin kovaa se kipu oli. Se oli kuitenkin outoa, että oisin voinu kuvitella että tajunta lähtee vielä voimakkaammasta kivusta, mutta sillä rajalla tosiaan kävin(Panacodit oli kipulääkityksenä ja cytotecit kohdunsuulla aiheuttaen keskeytymisen). Tuohon kokemukseen vertailen näitä synnytyssupistuksia, ne on varmaan lähimpänä totuutta.

Kuuluuko kellään myös kovia naksahduksia? Jotka miehetkin kuulee toiselle puolelle huonetta. .
Usein kuin vauva potkii. . Aina ajatellut että nyt menee vedet, mutta en
ole kyllä tullut mitään pöksyhin. . :/

Ei ehkä ihan noin kovia naksumisia kuulu mutta itse ainakin kuulen niitä tosi usein.

Tänään on sit väsyttänyt ihan sikana. En muista olenko nukkunut kahdet vai kolmet päikkärit tähän mennessä, ihan utuinen olo... Satunnaisia kipeitä suppareita tulee mutta harvakseltaan.

Mulla kuului naksumista... Ja sitten yks ilta kun kuului niksnaks niin lorahti housuun ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

mulla ei naksu.... mulla rutisee vaan.....

mä mietin kans tota, ku oli vuos sitten se keskenmeno ja lääkkeillä jouduttiin pois ottaa.... mä en ollu siis ollenkaan kipee sillon... panacodin otin sillon lääkkeiden kans aamulla ku käskettiin, mut muuten en särkkäriä syöny..... vähä sellasta menkkakipua, mut ei tullu mieleenkään ottaa mitään lääkettä... mut sit pojan synnytyksessä olin tosi tosi kipee, mut sekin käynnistettiin.... et nyt ku supparit ei tunnu oikein misään, niin miten niihin pitäis suhtautua :confused:

miks tääki on pitäny tehä niin vaikeeks....?!

:rolleyes:
Nyt ois oikea ketju;supistelee 5-10min välein. Hain jo kellonkin viereeni. Maha totaalisen sekaisin. Mahdanko mäkin päästä synnärille tänä yönä..? Unesta ei tietoakaan. Nimim. Toiveikas

Tää piti paikkansa ja yöllä 3.5 suunnattiin sairaalaa kohti. Luen nyt näitä ketjuja 2 viikon ajalta vauva tissillä ja aika tekeminen on.

ps.puklut rinnuksilla

et kyllä ne teidänkin oireet joskus loppuvat ja tulee päivä, jolloin pitää/pääsee synnyttämään :)

Mies veikkas sillon et tää syntyy 10.5 ja pieleen meni ja mun veikkaus oli 21.5 joten toivotaan että ees mun veikkaus osuis oikiaan! ;)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mulla ei oo mitään hajua mitä tapahtuu. Maha on kokonaan todella kosketusarka, tuntuu että kaikki vatsalihakset on jauhelihaa. Välillä tuntuu että menossa on tauoton monen tunnin supistus (ja eilinen käyrälläolo vähän vahvisti tän, jännitys pysyi välillä tavallista korkeammalla puoli tuntia putkeen.

Tiukemmat supistukset sai illalla paniikki-itkemään, mutta jotenkin tuntuu ettei se supistus aiheuta kipua vaan se, että ne lihakset on hajalla. Pelkän supistuskivun mä oon koko ajan kestänyt tosi hyvin. Vauvan liikkeet sattuu, pieraiseminen on tosi kivuliasta, kakalle en pysty kun pitäisi käyttää noita lihaksia. Että en tajua, miten tässä synnyttäisi.

Kättärillä mua ei tutkittu oikeastaan lainkaan. Kätilö kokeili mahan päältä ja kohdunkaulan, muttei sitä kiinnostanut tää mahakipu, vaan sanoi että lääkäri päättää. Lääkäri ei sit tullut huoneeseen vaan kotiutti mut käyrän ja verikokeen perusteella. Kukaan ei kysellyt tarkemmin tästä kivusta tai arvaillut, mistä se vois johtua. Nyt kaduttaa että mun pitää olla aina niin urhea sairaalassa, ois pitänyt itkeä siellä eikä vasta kotona.

lyyti: sama vika... kaikki oireet katosivat yön aikana... Nukuin tosi hyvin aamu kuuteen saakka. Sit heräsin, kun nuorimmainen tepsutteli vessaan. Sit kun itse nousin ylös, ni oik. jalan pohje meinas krampata totaalisesti.
Tänään ei voi synnyttää, mut huomenna ois sit ihan hyvä päivä lähtee sairaalaan :)

Googlailin lisää ja epäilen, että mun vatsalihakset tai kohtulihas on revähtänyt kunnolla. Loistoajoitus. Hoitosuositus: 2-6 viikkoa totaalista lepoa... mutta sanopa se supistuksille ja möyrivälle vauvalle, joka pitäisi tässä kai pian synnyttääkin.

HKI, mulla on sama että oon jotenki reippaampi sairaalassa/lääkärin luona, niin eikai ne voi tajutakkaan jos muhun sattuu kovasti kun en näytä sitä samalla lailla kun kotona!
Kyllä mä sinuna soittaisin vielä tänään päivällä sinne jos toi jatkuu samana tai pahenee, kun sitten voi olla vkonloppuna taas vaikeampi päästä hoitoon.....
Parasta tietysti jos se synnytys vaan nyt käynnistyisi kunnolla! :) Kaikilla meillä on varmaan erilaiset oireet sillon kun se h-hetki on ihan käsillä, ja ehkä toi on sun kropan merkki siitä.

Voi HKI, onks sul viel yhtään neuvolaa jäljellä? Voiks sitä vatsaa hieroa rasvan kaa? Tyhmää kun ne ei välittäny sun kivusta sairaalassa :sad001 Mietin vielä et mitä jos soittasit sinne polille vielä ja kysyisit? Jos pieraseminenki sattuu :eek:

Takaisin