Oireita

Hyvä liii-saa, anna mennä nyt loppuun asti vaan! Mimmma, mä en kans varmaan synnytä ikinä! Ainut mikä tuntuu on tollanen menkkapaine. Se on tosin nyt yöllä vahvempi kuin illalla ennen nukahtamista. Mulla ei välttämättä mee kesäkuuhun asti, käynnistänevät ennen sitä :D mut huomenna soitan jo yliaikaiskontrolliin josko sais jo ajan.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Nyt rv 9+0,
ekat oireet n. rv 4 lähtien eli
närästys, teki mieli ruokaa ja huimasi. Nyt on tajuton väsymys (Onko tähän jotain apua, hyvä kun koiran jaksaa pissalle viedä päivällä?), huono olo jos maha tyhjä, pissalla ravaaminen ja raivoaminen kaikelle :D Onko muuten tähän pahoinvointiin markkinoilla jotain lääkettä odottaville, olen ihan sormi suussa kun esikoista odotan :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

On se kuulkaas hienoa, ku raskauden alussa vältyin aamupahoinvoinnilta ni nyt raskauden lopussa pitää sit oksentaa ennen ku on saanu mitään syötyä. Lasillinen vettä ja saman tien juoksin vessaan oksentamaan. Avasin kyllä sitä ennen kinkkupaketin. Vissiin hajuaisti taas herkkänä... Yök!

Onkohan Redcatin viesti tosiaan meidän palstalle :) Voih, mä en edes jaksa muistaa mikä autto, ei kai kovin paljoo mikään. Rennieitä iso paketti apteekista, koko ajan syömistä ja juomista pienin väliajoin, jääkaappi täyteen evästä jota tekee mieli. Ite söin rahkoja, säilykepersikoita, mandariineja ja kalakeittoa. Raskausvitamiinin välttelyä, jos se aiheuttaa pahoinvointia(rauta). Ja se, et koittaa pysyä liikkeessä, vaik ois miten jäätävä olo. Tiedän et tuntuu mahdottomalta, mut raskauspahoinvointiin auttaa se, jos saa keskityttyä johonki muuhun :Heartred Sit jos saa miehen houkuteltua hieromaan tai silittelemään, niin pystyy vähän rentoutuu.. Mä en usko, että pahoinvointiin on lääkettä..

Redcat, Kokeile juoda mahd. paljon vettä..... mulla se aina helpotti hetkeks, välillä tuli kyllä ulos, mut sit taas kittaamaan.... se ehkä piristikin vähän.... ja syö vaan sellasta mitä tekee mieli tai maistuu ja tuntuu hyvälle...... omien tunteiden ja tuntemusten mukaan vaan.... Tsemppiä:happy093.

pakko vaan sanoo, et onneks me ollaan jo loppusuoralla :wink Viime yönä taas rusahti ihan kauheen kovaa ja hirvee rutina sen jälkeen ku vähänki kääns kylkee :confused: ei oo kivaa......! aina säikähän ihan hirveesti...

Täällähä on monella nyt alkanu pitkillä supistuksilla synnytykset, ehkä mulla menee sit ne vedet :D toivoa on. Osaan vielä nauttia, mutta tosiaan kesäkuulle en halua enkä käynnistykseen :)

Selkäjomotus helpotti ennen nukkumaan menoa(kyllähä tuota yli neljä tuntia kestiki) ja yöllä tuli kolme kipeetä supistusta(kai ne niitä oli!?) ja nyt taas en tiijä mitään. Mulleppa se iski pieni epätoivo ku tänään 38+0 että minäpä se lyllerrän sinne kesäkuulle. Huonolla tuurilla tässähä menee vielä neljä viikkoa!! Ja joo, huonosti nukuttu yö taas takana!

Lyyti, paniikki pois. Mulla tuli eka menkkajuiliminen(hyvin lievä) 38+0. Nyt ollu viikon aikana maksimissaan n. joka toinen päivä lievää menkkakipua. Ne ei ollu terkkarin mielestä oikeita suppareita, eikä munkaan mielestä niissä oon mitään kaavaa, en tod. tiedää millon ne alkaa ja loppuu, joskus vaan huomaan et jaa taas vähän sellanen olo päällä. Ei jaksa myöskään raportoida niitä tänne, ku tuskin kukaan jaksaa lukea kaikkea :grin Ei anneta noiden pidemmällä olijoiden hämätä, meil on viel aikaa :)

Muokattu viimeksi:
Mut hei lohdutuksena lievien suppareiden ihmisille: mä tunnen monta ihmistä, jotka ovat koko ajan ajatelleet, ettei "oikeita suppareita" tule lainkaan, kun tuntuu vaan epämääräistä menkkakipua. Sitten synnärillä esim. vesien menon jälkeen selviää, että ne menkkakivut ovat koko ajan olleet ihan kelpo suppareita.

Viittasin tähän aiemminkin, mutta linkkaan vielä: Lähiömutsin synnytyskertomuksessa kirjoittaja harmittelee sitä, ettei ottanut supistuksiaan vakavasti, kun hän kuvitteli että niiden pitäisi olla kivuliaampia.

HKI oi voi kun oiskin noin sitte :)) mimmma, me ollaa tasan samoilla viikoilla ja ei täälläkään supistuksia ole tullu. tai on, mut kivuttomia sellasia vatsan kovettumisia vaan. mulla vaan tuntuu lantio löystyneen ku välillä tuntuu että jalat itoo lonkista ku esim kävelee :D

No niinpä!! Mut kyllä monessaki paikkaa ihan asia sivustoilla ollaan sitä mieltä että menkkamaiset jomotukset alaselässä on juurikin supistuksia. Ja olihan ne sillonki ku jouduin käymään synnärillä käyrällä. En tuntenu muutako sitä menkkamaista jomotusta alaselässä ja supistuksia käyrälle tuli sen verta säännöllisesti että jouduin lääkärille tutkittavaks. Eli huihuihui, terkkaris höpötteli omijaan! ;) eiliset seksi puuhat nimittäin sai ton pitkäkestosen jomotuksen aikaan jonka aikana välillä tuli vatsanki puolelle vähän kovempi kipu. Toivosin vaa et nuita kipuja alkas tulla tiheemmin. Mies polonen on taas pitkän matkan päässä töissä ja noituu ja tuskailee ku ei voi ikinä tietää millon lähtö tulee ja alkaa stressata ku viikot tuntuu vierivän niin hitaasti. :p

No oiskin näin. Tietty toivoisin mahd. kivutonta avautumista :) Mun terkka on sellanen kokenut vanhempi tätsky jota mainostettiin mulle "erittäin ammattitaitoisena". Mä luotan häneen, ehkä liian sokeastikin.. Siskon kanssa eilen sovittiin, et soitan hänelle sit, ku alkaa tuntumaan, et jotaki (oikeesti?) tapahtuu, ja sit hän tukee mun luo vaik yöks ja yhessä kärvistellään(asuu samalla asuinalueella onneks). Siskon (toiv.) loistava ajatus on se, et ei mennä kaheks vuorokaudeks sairaalaan hötkyilemään(ja tuskin tän Helsingin tilanteen takia helposti ottavatkaan) vaan koitetaan hengailla kotona mahd. pitkään. Itsellä hänellä takana kyllä melko nopeasti edenny toka synnytys, et kattoo mitä tosta sit oikein tulee :grin Ehkä päästään kotisynnytykseenki toukokuisissa, muaahhaa :smiley-bounce022

Ja siis pienenä lisänä, siis mun terkka kyllä oli sitä mieltä, että nämä mun tuntemukset liittyvät synnytyksen käynnistymiseen, mutteivat ole niitä synnytyssupistuksia, joihin pitää reagoida! :)

Mullekki terkka sano,että kyllä ne kivuttomatkin saa jotain aikaa. Mä olin ihmeissäni, sillä luulin,että supparit on kaikki sellasia,että vedet silmissä saa irvistää :D

Mä oon saanu "kovan" keskenmenon muutama vuos takaperin ja sitä ikävä kyllä on nyt tullu muisteltua enemmän viimeaikoina. Alkoi jomotuksella ja kovilla suppareilla pizzakebulassa keskellä päivää, onhan nekin kivuliaita supistuksia samanlailla ku synnytyksessä. Kait :o

Mimmma, mullaku viime keväänä hoidettiin keskeytyny keskenmeno lääkkeellisesti ni kyllä seki teki kipeetä joten oottelen vähän samanlaisia supistuksia. Ihanha se siinäki jollain lailla se kohtu supistelee..mutta taas spontaani keskenmeno ei ollu läheskää niin kipeä!:oops: se oli ihan vaan pari tuntia vähä kovempaa menkkajuilimista mut sain kuitenkin nukutuks eli ei niin kova kipu. Jos en ois tienny olevani raskaani, olisin vaan luullu että mulla alko menkat vähä kovemmilla kivuilla. Hmmm..nyt pisti kyllä miettii..keskeytyny hoidettiin cytoteceillä ja tujut kipulääkkeet ja kivut oli kovat ja spontaanissa riitti yks 400 burana..eli ehkä ne supistukset ei tunnu niin voimakkaalta!? Onkoha tässä mitään logiikkaa!? Toki keskenmeno ja synnytyssupistukset on eri asia mutta molemmissahan kohtu supistelee..

Mä olin 3pvää tiputuksessa ja kyllähän ne kivut lakkas nopeemmin tietty ku synnytyksessä, ku se tulee sieltä nopeemmin pihalle. Mulla oli jo viikkoja sen verta,että teki siks varmaa kipeempää. Olin hemmetin pahoinvoiva sen muistan, siks pelkäänki, että esim.ilokaasu aiheuttaa mulle vaan pahoinvointia, mutta sen näkee sit :)

Onneks lyyti tällä kertaa lähtee pokaali mukaan sairaalasta ♡

Kyllä ne supistukset sit tuntee, uskokaa vaan! Toki ne alun supparit voi olla lievempiä mut uskon että ei niitä voi "puhallella" läpi loppuun saakka ;)

Niinpä, onneks se lähtee mukaan! <3
Enkä elä siinä luulossa että lapsi syntyy lahkeeseen! :D se mitä tuolla aattelin ku monet sanoo että käynnistetyissä supistukset on kipeempiä niin sama pätee ainaki mun kohalla myös keskenmenossa. Mä nautin tuosta selän jomotuksestaki koska luulen että kyllä sen jotain täytyy tuolla tehä! :D ja johan se tosiaan synnärilläki käyrällä nähtiin että supistuksia tuli säännöllisesti vaikka en ite tuntenu muuta ku selän jomotuksen, eilen tuntu kuitenki jo vähän muutaki. Kyllä tää joskus syntyy, viimestään neljän viikon päästä! ;)

Takaisin