Oireita

mimmma: enpä ole kuullut, että limatulppa vois olla vihertävä. Mulla se on ainakin aiemmin ollu lähinnä kirkasta, jossa on hiukan verta seassa. Vihertävä väri voi liittyä lapsiveteen, johon vauva on tehny hätäkakan. Kantsis melkein soittaa synnärille.

Mä oon kans alkanu kuorsaamaan. Ärsyttävää joskus aamuyöllä ku meinaa saada unen päästä kiinni, ni havahtuu monta kertaa siihen omaan korahdukseen ja sen ku tekee monta kertaa ni unet on menetetty :sad001

Asiasta kukkaruukkuun: jos mul on nyt pientä kuukautiskipumaista juilimista ja otan siihen Panadolin, ja jos se tehoo ni tää ei oo supistelua? Mä koitan opetella kuulostelemaan mun kehoa, mut usein sillonki ku mul on vatsa vähän sekasin(siis ei raskaana ollessa) tunnen kuukautiskipua muistuttavaa epämiellyttävää tunnetta ja se loppuu jos tulee riplat. Tuntuu et nää tietyn ruumiinosan lähettyvillä olevat mestat tuntee samantyyppisesti. Mistä hiivatista tässä oikein erottaa nuo supistelut :eek: Mä jotenki pidän sitä niin luonnollisena että ku olen raskaana ni mulla voi olla menkkakipuja, enkä ehkä ees noteeraa asiaa??

No kuolannu mäkin oon kyllä ihan koko ajan. Nyt oon lisäks ruvennu vetämään kokoajan ruokaa ja sylkeä väärään kurkkuun. Mikä ton syljenerityksen oikein aktivoi?

Kai ne menkkakivutkin supistuksista kertoo, mutta ei varsinaisista synnytyssupistuksista, jos Panadol auttaa. Musta tuntuu että supistuksia on varsin monta lajia: mulla on paljon täysin kivuttomia harkkareita, ja sitten pari erilaista hieman kivuliasta tyyliä. Menkkakipumaiset tuntuvat olevan yleistymässä, niissä oli alkuun vaikea hahmottaa mitään rytmiä mutta nyt niitä on usein iltaisin 5-10 minuutin välein.

Mä toivon et sitä sylkee vähän erittyis, herään aamuyöstä usein siihen ku kieli on niin kuiva ettei se liiku :grin Mut toisaalta usein on myös järkky kuolavana poskella, se valuu pois?:eek:

Mä en tiedä taas näistä kivuista. Millon supistaa, millon vihloo, millon jomottaa selkää muuten vaan, millon on menkkamaisia kipuja, EN TUNNISTA JA EROTA ENÄÄ KAIKKIA TOISISTAAN. Tiedän vaan et vähän väliä sattuu johonkin ja vitutus on ainut jonka tunnistan varmasti.

Nyt alkaa olemaan olo yhä enemmän sellanen kun aina ollu ennen menkkoja;
-itkettää helposti
-vituttaa todella helposti
-menkkamaista särkyä alaselässä
-ei jaksa eikä huvita mikään
-tekee mieli makeaa ihan koko ajan
-tai ruokaa
-maha välillä sekasin
-väsyttää mut ei pysty nukkumaan

^ sama, mutta yritän henkisesti valmistautua siihen, että tätä jatkuu ainakin pari viikkoa.

Mulla ainakin supistukset tuntuu alaselän polttoina ja niiden aikana masu ihan kivikova, mutta mahaan ei satu, samassa kohdassa kuin silloin, kun mulla on menkkakipuja. Tosin synnytyskivut on sitten miljoona kertaa kipeämpiä. Harkkasupparit mulla tuntuu pelkästään epämiellyttäviltä mahan kovettumisilta.

Oukei. Perhanan vuodot ku ei enää tiiä mitä tuolta toosasta valuu :-D menkat kun on selvät punaiset :-D

Mä kuorsaan ja kuolaan! Oon meinannut parina yönä tukehtua omaan kuolaani ku oon vetässyt sen väärään kurkkuun! Olis kyl aika karu kuolema..

Mä kuorsaan yöllä ja kuolaan päikkäreillä. Mä en tajua miksei se suu pysy kiinni päiväunilla! Aina tyyny aivan öklömärkä, yök!

Mulla on noita menkkajuilimisia ollut nyt viikon verran päivittäin, joskus tiheämpään, joskus harvempaan. Sellaisen alkaessa nykyään joka kerta toivon, että alkaisi sattumaan oikein tosissaan. Ei ole vielä mentaaliharjoitukset tehonneet.

Kiitos kaikille supistustiedoista :) Mä luulen et mulla on tänään alkanu joku uus vaihe tän raskauden kaa, ei välttis synnytys sentään, mut joku kehon synnytykseen valmistautuminen. Ja se on muuten vissi ja varma et tän päivänen kaveri on vika joka käy visiitillä, en tod. ala menkkakivuissa ketää kattoo o_O

eilen illalla saunoin ihan urakalla... aattelin et nyt se lähtee tulemaan ja saan hyvät supparit sun muut, niin EI..... en oo moneen viikkoon nukkunu niin sikeesti ku viimeyönä... ei kipuja, ei suppareita, ei sambakarkeloita..... ekan kusikierroksenki heitin vasta neljän aikaan :eek: mä toivon et tää ennakois kans sitä valmistautumista, niinku joku sano, et kohta rytisee............

Eikös niukka rusehtava vuoto voisi olla hyvä ennakoiva oire? Eilen sitä tuli vähän ja näköjään tänään jatkuu. Alan tässä jo itsekin hätäilemään, joko se tarttuu teistä, tai sitten se on vaan luonnollinen päätös tälle 9 kuukaudelle. :D

Mä taidan olla ainoo kenellä ei oo mitään limatulppia näkyny.. Toisaalta kun tässä on edessä todennäköisesti vielä 5vko odottelua ni mikäs kiire sillä olisikaan. Ei tää odottelu muuten ottais voimille, jos kykenisi muuhunkin kuin lihomiseen. Vois melkein repäistä ja lähtee tänään kokeilemaan jälleen pyöräilyä, kun kävelläkään ei enää pysty.

^ei täälläkää mitää tulppaa oo näkyny!

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

No me pidetäänkin tätä peräpäätä pystyssä varmaan loppuun asti :confused:Yleensä etuilu ei ole mun juttu, mutta nyt voisin röyhkeästi tehdä poikkeuksen :grin

Takaisin