Oireita

En nyt muista että onko joku muukin maininnut mahan laskeutumisesta? Itse huomaa selvästi kuinka maha on "tipahtanut" alas. Onko "normaalia" näillä viikoilla 32+1? Ja toinen vaiva, nyt toista päivää jo maha ihan löysällä :(

muoks. ja eilen ja tänään vähä oksettanukkin tai tuli semmonen olo kuin alkuraskaudessa kuin sai monta kk oksentaa, niin nytkin meinannu oksettaa. Mutta ei ole mikään mahatautimainen- olo.

Miulla on tipahtanu selkeesti. Huomaan ite siitä, et on ollu jo viikon helpompi hengittää, ei paina keuhkoja niin. Ja mies sanonu myös et on valahtanu :)

Mulla alkoi esikoista odottaessa rv 36 ihan kauhee ripuli mikä kesti synnytykseen saakka. Mitään syytä ei löydetty mut kaikki lääkärit oli sitä mieltä että ei voi johtua pelkästä raskaudesta. Itse olen edelleen sitä mieltä että lapsi painoi suolistoa jotenkin että meni koko ruoansulatus sekasin, lisäksi varmaan lisääntyvät hormonit synnytyksen lähestyessä jotenkin vaikutti asiaan. Loppui kuin seinään meinaa synnytykseen...

Huomaan kans, että helpompi hengittää. Ei hengästy joka liikahuksesta enään, ennen läähätti koko ajan :) Että se on positiivista, mutta säikähin ihan kun peilistä katoin ja maha roikkuu polvissa pian :D

Säikähin vaan tätä kun autossa meinasi oksettaa ja nyt sitte tuo ripuli. Tai eka väänsi mahaa ja sitte kaikki ulos, eilen ja tänään. Ei siinnä parempi ku tulee ulos, entä kuin tulppana tuolla suolessa.

Rannekanavaoireyhtymässä on yleisin oire käsien puutuminen yöllä. Ja monella se alkaa vaivaamaan juuri raskausaikana ja paranee, kun lapsi on syntynyt.
Itselläni tuo vaiva paheni synnytysten jälkeen niin, että loppujen lopuksi molemmat ranteet piti leikata. Kummassakin kädessä oli kanava tukossa 60% ja sen takia hermot pinteessä.
Jos puutuu pahasti ja tulee ihan särkyä, niin ranteeseen voidaan pistää kortisonia raskausaikana. Tosin mulla noi pistokset ei auttanu yhtään mitään, kun vaiva ei johtunut raskaudesta vaan staattisesta työstä.

Mulla on ollu tänään oikein supersupistuspäivä! Ei tässä mitään synnytysjuttuja vielä oo ilmassa mutta vauva venyttelee masussa ja koko päivän on supistellu enemmän tai vähemmän. Ei satu yhtään mutta tuntuu kuitenkin aika napakoilta noi supistukset ja ihan tuolla kohdunsuulla asti!

Yöhikka raukalla :/
Mie kävin aikaisin nukkumaan ja 3 h päästä silmät auki, vessaan ja tänne notkumaan..

Ihana lukea synnytystarinoita jokapäivä enemmän ja enemmän kun itellä viikot vähenee..
Rv 36-37 viikolla pitäis mahakin viimeistään tipahtaa, jos menee samalla tavalla kuin esikoisesta ;)
Hui! Sit se tahti ainakin automaattisesti hieman hidastuu..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mulla ei oo supistuksia ollu sitten raskausviikon 20 jälkeen. Tänään 31+0. Jee!! Ja koska mua ei ajatus yliaikaisuudesta houkuttele ni alotan viikosta 35 eteenpäin taas syömään sinkkiä, jos ei supistuksia tuohon mennessä ole kuulunut. Huomasin niillä olevan nimittäin selkeä yhteys, niin kuin täällä sillon kerroinkin :)

Mulla tulee välillä iltaisin aika kipeitäkin supistuksia, mutta onneks ihan yksittäisiä ja kestää vaan hetken.

Mua on koko raskauden vaivannut poskiin iskenyt näppyläihottuma. Sellaista finninnäköistä, vaan ei kipeää tai tulehtunutta rosoa koko posket täynnä. Välillä punoittaa pahasti ja iho on täynnä muhkuraa. Oletan että liittyy jotenkin couperosaan, joka on vaivannut ennenkin.

Kosteuttaminen tuntuisi auttavan hiukan, mutta jotkut rasvat ovat pahentaneetkin punostusta. Nyt löysin pesukamapussia siivotessa pari ties kuinka vanhaa lumenen sos-voide näytettä ja päätin sipaista nassuun. Jo samana päivänä ihottuma vaaleni ja nyt kun olen muutaman päivän rasvannut sillä niin iho näyttää jo melkein sileältä!

Nyt vaan harmittaa että miksen mä keksinyt tota aiemmin vaan oon joutunu kärsiin punottavasta rosomaamasta yli puoli vuotta?! :p

Mä jo kävin tuolla marinaosastolla pohtimassa viime yön tapahtumia ku oikeesti hiukan säikähdin miten voi selkä sattua niin paljon ja vatsa myös! Mutta jostain syystä epäilen et ainakin mahaosio johtui ehkä supistuksista.
Onks teillä muilla koskaan sellasta et on vaikee erottaa mikä on supistelua ja mikä ton pikkumatkalaisen äärimmäisiä jumppaliikkeitä? Tuntuu ihan typerältä mut joskus sen venytykset kyl tuntuu ihan supistuksilta.
Kysyinkö mä tätä jo ennenkin (raskausdementia...) mut liikkuuko sikiö supistusten aikana vai oisko se sillon ihan paikallaan?

Mä olen muutamana yönä herännyt sellaseen erilaiseen määrittelemättömään kipuun ja oma arvaus on, et suolet ei löydä paikkaansa ja ilma tai tavara ei pääse kunnolla liikkumaan. Se on sellanen kokonaisvaltainen keskivartalon kipukohtaus, mikä tuntuu sekä mahan että selän puolella.

Supistuskipu tällä hetkellä tuntuu alavatsalla sellaiselta kuin joku ottais keskeltä alamahaa (sieltä sisältä) kiinni ja vetäis kohti kylkiä, sellanen kiristyskipu ja koko maha on ihan kovana pallona. Kestää sellaset 40s-60s. Synnytyssupistukset omalla kohdallani on olleet samantyyppisiä alamahalla tuntuvia, mutta ihan todella paljon kivuliaampia ja hieman pidempikestosia.

Sikiö voi liikkua tai olla liikkumatta supistuksen aikana. Supistus ei kuitenkaan ihan niin paljon sitä vauvaa purista etteikö se pystys liikkumaan, kun siinä vesipussissa siellä köllii.

Mulla sattuu nykyään kovasti mahaan noi vauvan liikkeet, iltasin se on erityisen aktiivinen ja koko alavatsa tulee kipeäksi kun siihen on hetken aikaa potkittu. Ja niinku aiemmin oon ehkä maininnutki niin tuntuu että kova liikkuminen ja möyryminen mahassa tuo myös enemmän supistuksia, joten olo on sillon sit vielä tukalampi.
Täs on jo muutama viikko ainaki menny noin et hyyyyvin aktiivisesti liikkuu, en tiiä koska se nukkuu!?!

Suolistoon tuntuu vaikuttavan myös nää aktiviteetit mahassa, jotenki ihankun maha/suolet ei pitäis yhtään tästä nykyään jo isomman ja vahvemman vauvan muljaamisesta ja siksi on maha vähän joka puolelta kipeä.

Mulla ainakin maha toiminut liiankin hyvin muutaman viikon. Liekö kirpun liikehdintä auttamassa asiaa. 2-3 kertaa päivässä suoli tyhjenee oikeen heittämällä. Ei sillä,olen oikeen tyytyväinen,ettei tarvii yhtään pinnistellä. :) Ja hätä ei välillä ees varottele itestään.

Sarra mä kysyin tota supistusten aikana liikkumista tuolla liikkeet ketjussa. Mulla vauva ei ennen liikkunu supistusten aikana ollenkaan mutta rupes aina sätkimään kovasti heti supistuksen jälkeen. Nykyään se myllertää myös supistuksen aikana ja tuntuu että kun vauva venyttää mahaa niin kohtu supisteleekin herkemmin.

Taas sitä yöllä tultii sairaalaan, kun alko TAAS iha järkky vuoto.. Vauva on jo laskeutunu ja kohdunsuu sormenpäälle auki, kaulaa jäljellä kuitenki pari senttiä.. Enää tätä ei estellä, et saa tulla jos on tullakseen.. Supistellu on aamuyöstä asti ja nyt alkanu tulee kipeinäki.. Nyt sit vaa ootellaa et käynnistyykö vai ei..

Tsemppiä Suskille! Millä viikolla oot nyt?

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin