Oireita

Tietääkö joku voiko sen huomata itse jos kohdunsuu pehmenee? Ja mahtaakohan paikkojen ihan kuuluakin nyt tuntua erilaiselta kuin ennen raskautta?

Mä käytin ennen hormonikierukkaa ja sen aikana tuli aina säännöllisesti roplattua että langat löytyy kohdunsuulta niin tuli se tuntuma tutuksi. Nyt tuli kokeiltua että mitä on vastassa ja siellä olikin "kumipallon" sijaan vain pehmeää höttöä. Pelästyin että onko tää nyt jo sitä pehmenemistä mikä ei kai tässä vaiheessa olisi ollenkaan hyvä. Eikai sitä tälleen mitään kauhean pätevää sisätutkimusta voi itselleen tehdä mut kai se tuntuma jostain voi kertoa?

Miulla on ollu koko raskauden ajan kohdunkaula melko pehmeä. Toisillahan se pehmenee jo ennen plussaa, toisilla vasta raskauden edetessä. Ei se tarkoita ettei se voi olla vielä kiinni ja kohdunkaulaa hyvin jäljellä :) Miusta hyvä vertaus oli että jos nainen ei oo raskaana sen kohdunkaulan pitäis olla vähän niinku nenänpään tuntuinen sormelle. Ja kun on raskaana, sen pitäis tuntua kypsän persikan sisukselta. (Miulla on nykyään kohdunkaula niin ylhäällä et hädintuskin yllän siihen omilla lyhyillä sormillani mitenkään kun aiemmin on aina ollut hyvin ulottuvilla.)

No nyt alkoi mullakin päivittäiset harkkarit. Vitsi miten ärsyttävää. Äskenkin oikein pitkään tuntui et puristuu kasaan tuo asukki... Eilen illalla kun oltiin koiran kanssa lenkillä niin tuli ainakin 5 supparia. Toivottavasti ei nyt lisäänny kauheesti tai ala sattua, en haluais jäädä saikulle :(

Onks siinä mitään järkeä että makean syönnin jälkeen supistaa? Miksköhän se sokeri aiheuttaa sitä... Siis supistaa muutenki välillä mut eilen vasta tajusin suklaapatukan jälkeen et tää lisää supistelua.

On niin pelottavaa tavallaan kun tulee noita supisteluja, ja vaikka sillon vuoden lopussa kävin lääkärillä ja ei ollu aiheuttanu muutoksia niin miten sitä tietää millon ne aiheuttaa niitä. Tekis mieli ravata joka viikko tarkistamas tilanne :) Ja ultrata joka vko.
T. Hysteerinen odottaja :D

Mulla teki Mimi kahvi samaa jossakin vaiheessa!
Voisiko olla kun sokerit ja verenpaine nousee, niin jonkinlainen "moottori" käynnistyy, joku aineenvaihdunta juttu tms ja sitten supistaa?

Mulla ei oo ollu harjotus suppareita enää sen vagi-puikko kuurin jälkee. Enne sitä oli kyllä, mut ei enää. Ilmeisesti mulla johtu tulehduksesta?

Kuulostaa siltä että suppareita aiheuttaa eri ihmisillä tosi erilaiset asiat. Mulla supistaa lähinnä selällä maatessa. Neuvolan mukaan se on ihan hyödyllinen reaktio, keho viestii siitä että pitää vaihtaa asentoa ettei istukan verenkierto häiriinny.

Puolivälin jälkeen voimistuneet oireet: nänneihin sattuu. Tosi paljon! Etenkin kylmässä ja öisin. Tilasin yörintsikat.

Lisäksi seksin jälkeen on paikat todella kipeinä. Toivoisin, että synnytyksen lähestyessä synnytyskanava ympäristöineen muuttuisi teräkseksi, mutta näemmä tässä käy toisinpäin. Ihan rauhallisenkin seksin jälkeen kävelen pari tuntia kuin cowboy.

Joo, ja muistakaa suojata tissit jo ennen imetystä! Mulla jo nyt kylmä saa rinnat kolottamaan, vaikken vielä imetä, tuntuu inhottavalta!! :/ Voikohan rintatulehdus tulla raskauden aikana?? Hölmö kysymys, mutta eipä tarttenut esikoisen aikana tätä miettiä :D

Oma mutsi sano, et rintatulehdus tulee imettäville ja niille kellä talvivauva tai pakastimes kylmättäneelle. Kun kauhuissani kysyin ku "anoppi" siitä viimeks pelotteli. Et imetys koskee ylipäätänsä ni tulehtuneena se koskee nii, et tuntuu ihaku varpaan kynnet vetäytyy sisää :o

Mulla Mimi samanlaisia mietteitä :) nuo supistelut ahdistaa. Pelottaa että ne tekeeki jotain mitä ei vielä saisi. Taidan ylihuomenna kysyä neuvolasta josko asiaan tulis joku selvyys!

Ensimmäinen supistus koettu hetki sitten, ei nyt supermukavaa, mutta ei paha. Mies kyllä katto hetken et mitäs nyt tapahtuu, ku olin just nousemassa tuolista ylös ja istuinki sit takas. Jotenkin koen edelleen oudoksi, kun joku kiinnittää huomiota mun normi liikkumisiin ja siihenki jos jättää yhden hengenvedon välissä ja kysyy, et onks kaikki hyvin :) kai siihen vielä ehtii tottua.

Juuri tänään kävin kuuntelemassa luentoa, jolla sanottiin, että 90%:lla raskaana olevista on supistuksia (ennen synnytystä siis). Ja että supistelun takia äippäpolille lähetetyistäkin vain 4 % synnyttää ennen raskausviikkoa 34. Aika tavallinen vaiva siis ja tuskin mitään huolestuttavaa, jos eivät ole kivuliaita tai säännöllisiä ja hellittävät levossa.

Väsymys/stressi taitaa olla kytköksissä suppareihin. Mulla oli niitä tuossa taannoin ja ne oli tosi pitkäkestoisia. Sitten loppuivat yhtäkkiä. Nyt kun olen nukkunut huonosti niin ovat taas palanneet. Viimeksi niitä tuli lähinnä makuulle mennessä mutta nyt myös istumasta noustessa. On kyllä ollut paljon ahtaissa ja huonoissa tuoleissa istumista tässä kyllä, voi olla että sekin vaikuttaa.

Mistäköhän sen tunnistaa että supistaako vai tuleeko jotain muita vihlasuja? Mulla on selkäongelman lisäksi vatsaongelma, viiltää ja sattuu niin vietävästi aina välillä. Nyt koko ajan useammin. Pitäisi varmaan ottaa vähän iisimmin kun kivut vaan lisääntyy, mutta kun en oikein osaa.
Onks teillä kellään ollu jotain sitkeetä hiiva- tai muuta tulehdusta? Mun ultralääkäri ei kommentoinu asiaan muuta kun että osta hiivalääke, ja kun sitten kerroin kaksi kuuria myöhemmin ettei oikein tunnu auttavan ni se ei sit jaksanu asiaan ottaa kantaa. Näinollen pienimuotoista oireilua on edelleen.
Apteekissa täti käski koittaa sellasia maitohappojutskuja, ei niistä mihinkään ollu.
On mulla oireet parempaan päin mutta pitäsköhän silti pyytää lähete siihen fluor- näytteeseen...?

Mulla ei koskaan oo ollut rintatulehdusta, vaikka kaksi talvivauvaa ja oon tissieni kanssa ollut melko leväperäinen, eli en oo niitä sen kummemmin suojaillut. Veikkaan, et toisille niitäkin tulee herkemmin kuin toisille.

Raskaanaollessa hiivakuuri saa olla jopa tuplat sen mitä normaalisti, että menee kunnolla pois. Ja raskaus herkistää hiivalle muutenkin. Huomiota ruokavalioon ja suosittelen kokeilemaan piimäpesuja. Mulla auttoi ekaa poikaa oottaessa kun oli hiivaoireita vielä kuurittelun jälkeenkin.

Lisään vielä, että kantsii hoitaa sit mieheltä yhtä aikaa sitä hiivaa, vaikka mies oliskin oireeton.

Muokattu viimeksi:
Nyt tunnin ellei yli ni kosken menkkamaisest mahaa... :/ Toivottavasti ei mitää tuu tuolta..

Kuuma. Hiki. Tuska. Luento alkoi just ja meitillä vaan hiki valuu, voiko täällä riisua alasti niinku kotona?

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin