Oireita

Mullakin on vissiin toisesta rinnasta alkanut tuleen maitoa. Huomannut vain, kun yöpaidassa on kauheet läntit rinnan kohdalla ja nänni kostea. Välillä tuo koko rinta on ihan turvoksissa, kun taas tuo toinen ei ole. Ja siis tuota olen huomannut tulevan vain yöaikaan. Niin ja nyt ollaan viikolla 21+3.

Mullakin alkanut tulemaan maitoa rinnoista. Huomasin vaan tossa pari päivää sit ku molempien nännien kohalle paidassa tuli märät laikut. Hahaha.. Tästä se sit alkaa :)

:mad: mulla ei ole esikoisen syntymän jälkeen lakannut maito tulemasta. Raskaus- ja imetysajat tietty valuttaa sitä hieman enempi, mutta myös väliaikoina sitä tulee joskus..

Ja eilen oli älyttömät harjoitussupparit, maha oli kokoajan pinkeenä :O Meneeköhän tämä aikaisemmaksi kuin poika, syntyi 38+6, 38+4 tuli jo suppareita....
No sittenhän sen näkee, mutta me ollaan jo varauduttu että ollaan jo huhtikuussa uuden pienen vanhempia :D

Hannastiina 12, teillä tulee oleen vauvalla hiukset, kun se syntyy ;) mulle on joskus sanottu, että jos närästää odotusaikana niin vauvalla om tukka! :)

Mä en oo koskaan muutenkaan kärsinyt närästyksestä.

Alaselkä on alkanu kiukuttelee, olin ollu töissä tai en. Mutta sain miehen siskolta jouluna vehnätyynyn sekä mies on hieronut :) eli en laita tätä vaivaa kauhean pahaksi ;) kai sellanen tukiliivi täytyisi hankkia! 8)

Mulla oli esikoisesta aivan JÄRKYTTÄVÄ närästys eikä sillä mitenkään hirveästi ollut tukkaa :) nyt ei ole närästänyt kuin muutamana päivänä... Eli kalju tulossa? ;) nää on hauskoja nämä uskomukset. Ekasta mulla oli eteenpäin menevä maha joka ei takaa näkynyt - eli selvä poikamaha ja tyttö tuli...

Mua ei oo koskaan närästäny (kop, kop) ja lapsilla on ollu tukka syntyessään :) Mullakin oli kolmannesta semmonen "etutykki", että kaikki siitä pojasta höyrys. Tytön tylleröpä tuli :p mutta jospa hänelle ei oltu kerrottu millainen mahan pitäisi olla.

Mulla kysy työkaveri ihan tosissaan, että pitääkö paikkaansa, että jos raskaana ollessa näkee hiiren ja kauhusta nostaa kädet kasvoille ni sitten vauvan naamakin on karvanen :grin Jessus mä nauroin, hyvä ku sain naurultani vastattua sille...

Viimeksi kuultu juttu on eilen anopilta, joka melkein vaikutti olevan tosissaan. . Hääräsi mun takana kun valoin tinaa, etten vaan polta itseäni, siitä kohtaa mistä poltan niin tulee llapselle syntymämerkki :-D

Kyllä nää on hauskoja:) oisko pitäny vähä leikkiä tulella ja polttaa näppinsä, niin miten ois käyny :-D

:D Toi syntymämerkkiuskomus tulee mun kohdalla ainakin sit testattua, kun aatonaattona poltin peukalonhankani piparitaloa kootessani.

Täällä sitä taas valvotaan. Melkein joka yö hereillä näihin aikoihin. Uni kyllä tulisi kun hetken valvoo mutta kun arki alkaa niin sitten ei paljoa auta.

Mulla on lisäksi ruvennut iltaisin iskemään törkeä jano. Päivisinkin koitan kyllä juoda mutta silti suuta kuivaa. Ja sitten nukkumaan mentyä alkaa vessaralli - ja kun se loppuu niin sitten ne unet kaikkoaa muuten vaan. Mörrr...

Täälläkin valvotaan joka yö useemman kerran. Ravaan pissalla ja pissareissun jälkeen ei uni sit heti tuukkaan, tosi katkonaista on koko nukkuminen.
Paljon vaikuttaa myös se kun joutuu luopumaan lempi nukkuma-asennoistaan, oon aina nukkunu kyljellään silleen osittain mahallaan, niin ei todellaka onnistu enää, tulee kipeeksi jos yrittää!

Olipa kiva shoppailureissu.. Koko ajan tuntui alavatsassa et olis vessahätä.. Tai siis tuntui semmosta paineentunnetta alavatsassa. Liekö pieni maannut rakon päällä. Vai olisko tullut siitä kun istuin autossa niin kauan. Tai sitten housut painanut just siihen rakon kohtaan. Nyt kotona ei sitten oo ollut mitään. Mistä lie taas johtunut..

Tohon edelliseen vielä lisäten.. Alkoi huolestuttaa, kun liikkeitä ei ollut tuntunut koko päivänä kunnolla. Soitin sit naikkarin päivystykseen ja käski juomaan 2 lasia mehua ja käymään makoilemaan sohvalle ja oikeen tunnustelemaan liikkeitä. Jos 10:tä liikettä ei tunnu niin käski soittaa takasin. No ainakin omasta mielestä ne kymmenen liikettä tuntui ja ehkä oma mieli vähän parempi. Voiku olis se doppler niin sais mielenrauhan kunnolla.. No.. Keskiviikkona on neuvola.

Jano on täälläkin, mutta ei se kai niin ihme ole, kun verimäärän pitäis olla tuplaantunut. Yöllistä vessahätää ei jostain syystä enää oo ollut, johtuu ehkä siitä, etten oo enää pystyny nukkumaan mahallani? Hauskasti huomaa, että pystyyn noustessa iskee aina sellanen salamavessahätä kun lapsella konsanaan.

Selkä sen sijaan on alkanu täälläkin vaivata. Jo ennenkin raskautta mun aamuni on alkanu sillä, etä rutsautan selän oikeeseen asentoon, kun se varsinkin pitemmillä yöunilla menee jotenkin jumiin. Nyt se on kuitenkin alkanu jomottaa melkein heti makuuasennossa eikä tunnu aamusta vertyvän samalla lailla. Kyllä tällä nyt nipin napin vielä nukkumaan pystyy, mutta tuskin se ainakaan parempaan on menossa.

Osaako joku lonkalta heittää jotain selkälihasliikkeitä, joita raskaana ja ilman mitään kuntosalilaitteita pystys tekemään? Tukivöiden suhteen oon vähän skeptinen, kun tiedän, ettei niistä ole tutkimuksissa osoitettu hyötyä ja ahdistaa ajatus mistään kiristävästä lähelläkään mahaa.

Mulla on ollu alun pahoinvoinnin jälkeen varmaan tavallista helpompi raskaus, aika vähällä oon selvinny. Onko teillä muilla ollu niitä "ligamenttikipuja" melkein koko raskauden ajan? Niitä mulla kyllä on ja ne vihlasee välistä todella kurjasti. Selkäkivut mulla on vasta alkaneet oikeastaan, niihin pohdin ratkaisuksi joko tukivyötä tai kinesioteippausta, jota kuulemma tehtäis raskaanaolevallekin...? Mulla on aiemmin teippaus auttanu hartiasärkyihin, nimenomaan ryhtiteippaus, ja sellaista mietin nyt alaselkäänkin. Onkos kellään kokemusta?

Miulla ei oo kun tuo ummetus nyt vaan kiusana.

Yöllä joo tulee käytyä pissillä, mut nykyää harvemmin kun tossa kuukausi sitten. Itse pissahätää ei tunnu, mut alamahassa kipua niin siihen kyl heräänkin ja tiedän, et vessaan on mentävä ja sillä sit helpottuuki. :)

Mulla kokeiltiin pari kertaa kines-teippausta polviin, se ei auttanu minua yhtään. Reumalla sanottiinkin, ettei siitä kaikille ookkaan hyötyä eikä tutkitusti ole todistettu mitään. Joitakin harvoja se auttaa ja joitain ei..

Täällä on alkanut iltahikoilut. Nytkin tässä koneella istuessa iski yhtäkkiä kauhea lämpöaalto ja kainalot ihan märät. Monesti on jo valmiiksi hiki kun pitäisi lähteä ulos lenkille. Illalla sängyssä tuskailen kun on kuuma ja tekis mieli nukkua ikkuna auki,mutta mies ei tykkää. koitan sitten saada unta ilman peittoa ja jossain vaiheessa yötä se sitten helpottaa kun olen taas kietoutunut peittoon. Jospa tästä menis kohta parvekkeelle vilvottelemaan :)

Tuo lenkkeily on välillä tosi haastavaa,kun ei tarvii kovin pitkää matkaa mennä kun rakko alkaa huutamaan vessaanpääsyä. Tänäänkin kävin vessassa ennen lenkkiä,mutta silti 15-20min. päästä alkoi tuntumaan painetta rakossa ja tuntui kuin joku olisi puristanut sitä välillä. Pakko käyttää välillä pikkuhousunsuojia kun olen huomannut että hiukan pääsee virtsaa karkailemaan... kai... :oops:

Takaisin