Oireita

Toinen kolmannes on ollut yhtä "herkkua" tähän mennessä... eilen illalla tuli kamalan huono olo ja turvotus/ummetus samaan aikaan.

Mun kuiva ja kutiava ihoni alkaa olla vähän parempi, kun vaihdoin voidetta. Oon nyt käyttänyt Minidermiä, ja se on ollu mulle tosi hyvä! Neuvolassa täti sanoi, että samaista tavaraa olisi itsekin mulle suositellut. Pitänee käydä ostamassa sellanen iso pumppupullo, kun ei toi näytetuubi oikeen riitä mihinkään.

aagh, mulla on alkanut vihlomaan alapäästä, varsinkin rasituksen jälkeen eli kun on kävellyt seisonut paljon. Inhottava tunne. Toivottavasti ihan normaalia... :O
Nivuset ja alavatsakin vihloo ja "kiristää" vähän väliä....

Mulla on kanssa nyt ollut muutaman kerran samaa. Tänäänkin ku olin kaupoilla ja kierrellyt tovin, alkoi alavatsaa jomottamaan kummasti. Kotiin ku pääsi niin helpottanut kyllä. Heti jos on kauemmin liikkellää niin jossain tuntuu.

Kuinka raihnanen voi raskaana oleva nainen olla :D

Mullakin on välillä alakerrassa aika koviakin vihlaisuita. Ne menee kyllä nopeasti ohi, mutten oikein tiedä että mistä ne johtuu.

Mulla oli viime raskaudessa niitä vihlaisuja ja olivat ns normaaleja tuntemuksia... Liittynee häpyluun ja lantion löystymiseen?! Nyt ei ole (vielä) ollut...

Joo pitipä eile sanoa ääneen. Käytiin kaupungilla kävelee ja kotiin pääsin niin eikös sohvalla ollessa vihlassu iha kunnolla pari kertaa alapäähän.. Nice. Joo, äsken googletettiin ja etsittiin vastauksia niin joku ties sanoo, et löystymiseen liittyy noi vihlasut, just häpyliitoksen kohilla.

Nää vihlonnat arghhh.... Helpottuu vast kuulemma muutama kuukausi synnytyksen jälkee... Tais tulla pitkä loppuraskaus..

Liitoskipuja siis. Mulla oli ekassa raskaudessa ihan järkyt liitoskivut. Tokassa ei sit mitään eikä nytkään. On vissiin paikat jo valmiiks löysät :grin

Joo, ei oo kivaa kun vihloo..! Tainnu tulla mulle joka iltaseksi tavaksi....

Mulla kans ekassa raskaudessa vihloi, repi ja tuntui oikein lantioluissa kipua, mut nyt ei mitään semmosia. Lantio on valmiiks levinny ja paikat lörpöt! :D

Mulla ei tunnu vihlasuja kuin nopeasti noustessa. Virtsarakon kohilla tuntuu mielestäni kohtu ja vauva lymyilee tosi alhaalla. Jalkoja ei voi siksi pitää enää kunnolla koukussa, jos tajuutte mitä tarkotan.

Mulla myös tollasta vihlontaa ja ikäviä tuntemuksia masussa. Mut niin oli esikoista odottaessa myös. Taitaa olla ihan normaaöeja liitoskipuja, harjoitussupistuksia tai sit alapäässä tuntuvat vihlonnat ovar niitä ns.sukkapuikkosuoistuksia..

Paljonko teillä muuten on tulku lisää painoa? Mä olin tossa kipeenä sen johdosta painoa tippui..Niin tänää karoin, että painoa tullu tähän mennessä lisää 2,2kg ja rv tänään 18+2. Neuvolaan viel vajaa kolme viikkoa tässä varmasti ehtii jouluna mässäilee bi paino varmaan nousee lisää ennen neuvolaa..

Mulla on nyt varsinkin töissä kiirreessä tullu masuun semmosta omituista tuntemusta.. masu menee ihan kivikovaks ja tuntuu semmonen hölmö, vähän niinku paine masus..se ei mitenkään satu, mut on muuten vaan epämiellyttävä tunne..onkohan ihan normaalia?

Painoo mulle ei oo tullu yhtään lisää, pudonnut vaan vaikka masu on kasvanu toosi paljon. n. 1,5 kiloo on paino pudonnu siitä mitä se oli ekassa neuvolassa ja nyt siis viikkoja 20+3.

Noi on niitä harjoitussupistuksia mun mielestä. Mulla oli niitä tossa ennen itsistä aika tiuhaan mutta onneksi nyt taas harveenneet. Soittelin niistä neuvolaan ja terkka sanoi etteivät ole vaarallisia mutta ei ole hyvä jos kestävät kovin pitkään tai tulee kovin usein. Eli kannattanee huilailla jos noita tuppaa tulemaan. Mulla eivät liittyneet fyysiseen rasitukseen mutta ehkä joku stressijännitystila oli silloin päällä kun loppuivat pitkän viikonlopun jälkeen silloin melkein kokonaan.

Ja jos tulee pahempia kipuja niin sitten on syytä tarkistaa syy mutta noita kivuttomille siis riittää että koittaa saada ne vaan laukeamaan ja välttää rasitusta (joo, ei se aina oo niin helppoa :)).

Ärsyttää nää verta vuotavat ikenet! Vähän ku hammasharja hipaisee ni johan jostain jo vuotaa! Hammaslanka se vasta jälkeä aikaan saakin! Eikö edes yhtä kehon osaa sallita missä tämä raskaus ei olisi osallisena.. -.-

Lälly: ientulehduksen aikana aloitin käyttämään apteekista Meridol hammastastahnaa. Nyt on ikenet pysyny hyvinä, ihanaa! Ne oli tosi kipeet pari viikkoa sitten.

Takaisin