Oireita

Minäkin havaitsin että suonikohjut ovat muuttaneet jaloista--> jalkojen väliin. oi ihana sitä paineen tunnetta kun nousee aamulla sängystä tai parin tunnin istumisen jälkeen! varmaan aika muikea ilme naamalla! :D

Ei kyllä kiva vaiva noi suonikohjut :/ Ps. Hemmetti, mun nenä on kuvitellut jo monta päivää kinkun tuoksun kotiin, tulis jo joulu niin sais ruokaa! Eihän tässä muuten olla syöty (äsken vaan puoli pussia irtikarkkeja, kanapastaa kera munien :D)...

Mulla raskaus pahentanut atooppista ihottumaa. Tänään kävin lääkärissä ja sain käsiin kortisooni pitosta rasvaa viikoksi, koska niiden iho on tulehtunut. Sanoi, että rasvassa on niin vähän kortisoonia, mikä imeytyy verenkiertoo ettei oo sikiölle haittaa. Luotan tähän lääkäriin, koska oli ylilääkäri niin ehkä se ei antaisi kortisooni rasvaa jos se haittaa aiheuttaisi. Sain myös vuoden reseptin jotain hyper rasvasta käsirasvaa. Wohoo! Kunnon pakkasia odotellessa.

Mää kyllä kans ajattelin ottaa tän ihoni puheeksi ens viikolla neuvolassa. Kutiaa niin paljon, ettei meinaa iltaisin saada unen päästä kiinni. Valitin just yks päivä miehelle, että tätä menoo vaan hilseilen pieninä hippusina olemattomiin. Just luin jostain, että 80 %:lla atooppiset oireet lievittyvät raskauden aikana ja 10 %:lla pahenevat. Huono tuuri meillä :(

Mulla alkuraskaus pahensi atooppista, mutta luulen sen johtuneen satsumoiden syönnistä, josta en ole aikoihin noin oireillut..
Nyt kun syön satsumoiden sijasta marjoja ja muita hedelmiä niin ei ole yhtään ihottumaa missään.
Voisiko teillä olla joku uusi/vanha ruoka-aine, joka raskauden kanssa pahentaisi ihottumaa? :o

Itse myös satsumoiden jättämisen aikaan jätin hajustetut pesuaineet sekä suihkugeelit pois, se lievensi ihottumaa hieman.. Mutta vasta 4 kk kun olin ilman sitrushedelmiä, niin ihottuma oli poissa ja nyt palasin hajustettuihin pesuaineisiinkin eikä iho ole oireillut yhtään! Selän iho on kuin silkkiä! En käytä kuin perusrasvaa tällä hetkellä.. :)

Muokattu viimeksi:
Mulla ainakin iho ollut ihan lapsesta asti todella atooppinen varsinkin syksyllä ja talvella. No, eiköhän ne noilla rasvoilla vähän helpota. Ihana kuulla etten oo yksin tämän iho-ongelman kanssa. :)

Mulla on alkanut olla raivostuttavia lonkkakipuja öisin. Erilaiset tyynyviritykset eivät ole toistaiseksi auttaneet, mutta jatkan kokeiluja. Nyt tähän varmaan vaikuttaa flunssakin ja sen myötä liikunnan vähyys. Jos muuta ei keksitä, ostetaan parempi petauspatja... Vielä viis kuukautta lusittavaa, en jaksais näitä yökipuja niin kauan.

Miulla ei oo enää ollu lonkkakipuja, mut nukun edelleen kyllä tyyny jalkojen välissä. Miulla ne kivut ei ollut, kuin n. viikon kahen verran. Luulin kärsiväni pidempään.

Mut tää ummetus on perseestä.. Luonnollisesti. Levolac ei kyl auta yhtään. Saa litkii iha miten paljon tahansa ni ei. Tulee vasta, kun on pakko.. Eli siis suoli niin täys, et tulee jo paineella. :biggrin

Liikkeet voimistuivat ja tänään tunsin ekan liikkeen kädellä <3 Rv 19+2 <3 Kohta se mieskin ne saa tuntea :))
Tää odotus on kyllä niiiiin peestä, haluaisin jo sen nyytin syliin!
Mutta ei babysteps! ;)
Onneksi nää mylläykset ja alle viikon päästä oleva ultra saa vähän malttamaan.. :/

.Mä en kestä! Nyt kiusaksi on tullut unettomuus. Herään melkein joka yö puolen yön jälkeen,pyörin monta tuntia enkä saa unta. Ei johdu mistään kivuista tai muista häiriöistä. Ärsyttää! :mad: silti nousen jo 6-8 ylös...

Jenskuli, täällä kohtalon toveri. Ravaan vessassa, saatan valvoa pari tuntia kun uni ei vaan tule. Kärsin levottomista jaloista, mut se on nyt alkanu helpottaa rautakuurin aloitettua. Terkka sanoi, et usein matala hemoglobiini aiheuttaa öisin levottomat jalat, jaloissa ei kierrä kunnolla happea ja siks pakko heilutella tai nousta kävelemään. Kai meitä vamistellaan tuleviin yövalvomisiin vauvan kanssa! ;)

Mä en oo eläessäni varmaan nukkunu näin sikeesti ku viime aikoina. Hyvä ku ees kylkeäni käännän. Nytkin 12h unta takana ja pissalla oon käyny kerran mut muuten nukun ku tukki. Ihanaa kyllä kun on aamuisin pirteä olo. Alkuraskaudessa hemoglobiini oli vähän laskenut ja tuntui ettei mikään uni maailmassa riittänyt. Nyt noussut taas ja hyvin pyyhkii. Pitää nyt nauttia tästä koska, tuskin tätä onnea kestää loputtomiin.

Jep, univaikeudet piristää mieltä taas lisää muilta vaivoilta :D
Väsyttää väsyttää ja väsyttää, iltasin pyörin pari tuntia ennen ku ehkä tulee uni, herään 3krt vessalle ja viimeistään herään täysin seitsemältä kun mies lähtee. Oon huomannut et tää vauvahautomo tarttis about 10h unta et jaksais toimia tyydyttävästi päivän mittaan mutta eihän se tällä pyörimisellä tuu täyteen. Eniten ehkä vaivaa ku ei voi enää nukkua mahallaan, muuten alkaa nopeesti sattuukin. Oon aina ollut mahallani nukkuja, jos täs seuraavas 5kk tottuis :D
Onneks on sairauslomaa niin päiväunet on mahdollisia, ne toistaseks on viel onnistunut hyvin!

Mainitsikohan, että mua on alkanut huimaamaan hirveästi. Sitä esiintyy vaikka ei olisi edes nälkä ja oon mielestäni syönyt säännöllisesti. Eilen iltapala kyllä helpotti selkeesti oloa. Epäilen, että pikkunen käyttää ravintoa erityisen paljon ja mulle ei sitten jää mitään :) Hemoglobiini ja verenpaineet on hyvät, eli ei voi siitäkään johtua.

Mäkin oon huomannut et välil huimaa ihan hirveesti, vaikka itsestä tuntuis et on just syönyt. Mullakin tietääkseni verenpaine ja hemoglobiini hyvät.

Minuukin huimaa.. Oonpa senkin ansiosta jättäny autolla ajelut miehelle. Kerkesinhä mie melkein vuoden ajellakin uudel autollani. Nooh jospa kesäl sit pääsis rallimama ajelee taas.

Ja sit toi nukkuminen. Herään sikeestä unesta vessaan ja sit pyörin sen tunnin ja jännitän, että saapikoha täs nukuttuu enää. Ja unen jännitys sit saattaa pitkittää tota pyörimis jaksoo..

Nyt on jouluostokset tullu tehtyä niin pienissä ja monessa erässä ja vieläkään ei oo valmista, en vaan pysty pyörimään kaupoissa kovin kauaa kerrallaan :(
Yksinkertasesti multa loppuu voimat, väsyttää ja heikottaa, ja selkään sattuu.
Samoin ei oo voimia muuttohommia tehdä, mut pakko vaan olis kun 2 vkoa aikaa.

Mulla myös nukkumisen kanssa ongelmia. Vaikka väsyttää ihan perkeleesti ni ei silti meinaa saada useimpina iltoina unen päästä kiinni. Sitten kun nukahtaa niin yön aikana saa ravata pissalla vähintään kaksi kertaa ja usein jossain viiden paikkeilla herään enkä meinaa saada enää unta.

Huimaamista on myös ollut jonkin verran ja etenkin suihkussa käydessä alkaa usein huimaamaan tai tulee muuten huono olo. Yhdistettynä toi väsymys ja huimaus on ihan hanurista kun teen työkseni asiakaspalveluhommia ja töissä harvemmin pääsee istahtamaan ja lepäämään silloin kuin tarvisi. Sitten joutuu vaan puskemaan hommia vaikka kuinka vippais päässä. Onneks tohon huimaamiseen auttaa se, että vähän syö välillä jotain kun oon huomannu, että se usein tulee silloin kun on pitkä aika viimesestä ruokailusta.

Nyt myös uutena oireena on tullut hikoileminen. Mie oon aina ollut vilukissa ja palellut suurin piirtein helteelläkin, mutta nyt on jatkuvasti kuuma ja kainalot märkänä. Ihan outoa kun on tottunu talvisin nukkumaan villasukat jalassa ja kolitsiasussa, niin nyt joutuukin vetää ittesä melkein nakkisilteen ja silti kuuma.

Jäykäksikin on tässä muuttunut. Koskaan en oo notkea ollut, mutta ihan vaivattomasti kuitenkin kyennyt kengännauhat solmimaan yms. Tänään viimeksi mies kaupassa hihitteli vieressä kun pudotin lompakosta kuitin lattialle ja sitä hirveellä ähinällä yritin noukkia takasin. Miten voi olla jo nyt niin hankalaa kun ei tää mahakaan mikään iso vielä ole.

Huimaa! Todellakin! Paineet on matalat. Tänään töissä mm 106/70 vaikka kesken työpäivän mittasin suoraan istahduttuani alas. Hemoglobiini oli hyvä 138, mut on se laskenu kun ennen raskautta oli lähes 160.

Ummetus... Ja pukamat vuotaa... Tätä en kaivannut viime raskaudesta! Synnytyksen jälkeen on taas tuskaa...

Ja tosiaan tää selkäkipu on paljon aiemmin nyt kuvioissa kun viimeksi.

Lohduttavaa et työkaverit tänään just puhui muista kavereistaan jotka valittaa raskaana ollessaan joka asiasta ja totesi yhteen ääneet et sinä **** et kyllä valita mistään ja edelleen ahkerasti hoidat työsi... :) tuli hyvä mieli!

Takaisin