Oireita

Jano, hirvee jano. Sen takia särkee päätä ja tekee pahaakin välillä. Mä alan pelätä ettei kai oo sokerit koholla. Loppu tänään siis kahvipöytäherkuttelut, joihin oon töissä sortunu. Tulin oikein laskeneeksi miten paljon esim. viime viikolla vedin suklaata ja keksejä. Summan perusteella ei olis ihme jos on haima kovilla...

Mulla sama pelko kuin Nipsumukilla! Mässäily riistäytynyt käsistä, painoa tullut jo ainakin 5 kg, liikunta jäänyt lähes kokonaan ja janottaa... Nyt oon päässy pari kertaa salille ja sekös on lisännyt päänsärkyä (en oo varmaan juonut riittävästi hikoilun jälkeen). Ei tää raskaana oleminen viimeksi ollut näin raskasta!!! Vai muistanko vaan väärin...
Väsyttää myös aivan tajuttomasti vaikka oon saanut nukuttuakin. Päätin aloittaa rautakuurin omin päin kun neuvolaan vasta tammikuun alussa.
Mä oon kans nähnyt unia paljon. En muista muita, mut jäi mieleen se jossa olin luvannut antaa vauvan naapurille adoptoitavaksi...

Mä en nää kyllä minkäänlaisia unia, tai siis en niitä muista :rolleyes: Illalla ku saan pään tyynyyn ni seuraavan kerran herään aamulla, en käy vessassa enkä heräile janoon tai kipuihin. En myöskään läheskään aina herää lasten liikehdintään, aamulla niitä vaan löytyy sieltä sängystä :grin Taidan olla aika vahvassa koomassa öisin... No vielä näin, katotaan tilannetta sitten huhti-toukokuun vaihteessa...

Olo paranee päivä päivältä. Edelleen tulee ällötyksiä ja huimaa. Hemoglobiini oli mulle ihan hyvä nyt kun neuvolassa kävin, mutta paineethan mulla on samaa sarjaa ku kastemadolla. Painoa on tullu 2 kg raskauden alusta.

Oi ku iteki sais nukuttuu noin sikeesti, oon ihan kade! :biggrin Oon aina aiemmin nukkunut tosi sikeesti kuola poskella aamuun asti, mut nykyään herään vähän väliä pyörimään tai vessaan tai pohtimaan jotain tosi tärkeää kuten "Mistä ihmeestä saa ostettua pinnasänkyyn sellasen reunasuojan". :grin

Öisin mulla suu kuivuu ihan järkyttävän paljon, vedän varmaan sikeitä monttu täysin auki ku herätessä kieli vastaa hiekkapaperia. Onko muilla ollut moista? Muuten ei kyllä suu mitenkään kuivu päivän aikana...

Tästä on varmaan jossain ketjussa jo puhuttu, mutta olen ollut vähän laiska lukemaan näitä.. Onko teillä paino noussut tähän mennessä? Mulla 18. rv meneillään ja paino on sama mikä raskauden alussa.Tosin kovan pahoinvoinnin takia putosi 5 kg, mutta tullut takasin jo.. :)

Jomsuli_00: Mua on paiskattu hyvillä unenlahjoilla ja olen siihen kyllä enemmän ku tyytyväinen. Kaikkien yösyötötkin on hoitunu "automaattiohjauksella" eli aamulla ei mitään havaintoa. Vieressä kuitenkin tyytyväinen vauva, massu pullollaan maitoa ja vaippakin kuivana ja itellä tissit tiskissä... :smiley-ashamed008

Mäkin oon kyllä kade tollasille unenlahjoille. Ennen lapsia minäkin nukuin tosi sikeästi. Esikoisen syntymän jälkeen olen herännyt jokaiseen pieneenkin rapsaukseen. Ärsyttävää. Varsinkin, kun mies nukkuu niin sikeästi, ettei edes kuule herätyskellonsa soivan vaan mun pitää herättää se sammuttamaan herätyskellonsa :mad:

Meillä ei onnistu tommonen, et mies nukkuu ja mie heräisin AINA hoitaa lasta. Ei käy. Oon sanonukin jo, että opettelee jo heräämään, että sie et jätä minuu yksin asian kanssa! Mikähä noil miehil on, kun ne oikeesti vaa nukkus ja nukkus.. Meilläki laittaa herätyskellon soimaa aikasin ja eräs kääntää vaan kylkee ja jatkaa unia. Että kukaha siihen herätykseen oikeesti herä. NIII! Mie! Miepä kyl potkin ylös samantien, et kerta herätys on niin, et kyl nuku siekää! Kun miun ei oo pakko herätä minnekään!

Meillä mie oon herkkäuninen ja mies nukkuis vaikka toisen maailmansodan läpi. Eli herään joka tapauksessa jos oon vaan kotona. Turha kuvitellakaan et mies hoitais yöllä yhtään mitään ku mie paitsi joutuisin heräämään ni menis hermot sitä herätellessä ja sit en ainakaan enää nukahtais. Tää o nähty jo nii monta kertaa ku mie oisin saanu nukkua ja miehen ois pitäny herätä töihin. Muutenki jos se käy töissä ja mie oon kotona se o miusta unensa ansainnut. Aika tarkkaan sovittu et mie hoidan ja mies vaa sen verran mitä minul o menoja tai jos erikseen haluaa ite hoitaa. Paremmin se varmaa osaa ku mie jo 3 lasta hoitaneena :D Exänsä kans hoitanu kyllä myös yöheräämiset välillä mut he nukkui eri huoneissa ja mie en siihen suostu ellei miehen unet häiriinny miun ja lapsen takia.

Mä en oo koskaan vaatinu miestä hoitamaan yöllä lapsia niiden ollessa vauvoja. Ensinnäkin meillä on kaikki ollu rintalapsia, joten joka tapauksessa mun viereenhän se lapsi ois pitäny työntää ja toisekseen mies on käyny töissä. Ite kuitenkin pystyy vähän valkkaamaan hommiaan kotona (=tekee vaan ihan pakolliset jutut)ja mahollisesti myös nukkumaan pitempään, mutta palkkatöihin on mentävä suunnilleen sovittuun aikaan (liukumat tietty auttaa tässä). Ja enpä oo noista "heräilyistä" kovasti kärsiny. Meillä mies on herkempi unisempi ja nyt hoitaa lasten yöpissatukset ja pahat unet, koska herää niihin ensin :oops: Eikä noita hyppäämisiä joka yö edes ole. Ei oo asiasta valittanu, joten ilmeisesti toimiva järjestely. Vauva-aikana autto hoidossa sitten iltapäivällä, kun tuli töistä.

Mies oli taas kuunnellu, ku yks kaveri oli valittanu kuinka rankkaa lapsiperheessä onkaan. Heillä on yksi lapsi, n.5kk.
Ongelma on heillä se, että vauva valvoskelee mielellään puoleen yöhön ja miehen pitää "tukea" vaimoaan tämä aika ja sitten herätä viideltä töihin... Ei ihan istu mun järjen juoksuun, mutta jokainen tekee tyylillään :rolleyes: Vaikka vähän ajattelen isännän yöunen määrää ni ei se silti sitä tarkota, ettei mitään tarvii tehä.

Ollaan mekin noita heräämisiä mietitty, mut mahoton mitään "päätöksiä" tehdä ennen ku tietää millanen tapaus tuolta mahasta tupsahtaa ulos. Toivon tietty et rintamaidolla mentäis mahdollisimman pitkälle mut olis kyl toooosi jees jos Ykälle maistuis alun jälkeen maito myös pullosta( näitki tapauksii kuulemma välil on ku ei kelpuuta ku jommankumman...).
Oon samaa mieltä siinä et sinällään päävastuu öistä ois sillä joka ei oo työelämässä. Mut sit jos mietin tilannetta et bebe herää syömään 1-2h välein joka yö ties kuinka kauan, niin siinä vaiheessa ois aika tarpeellista jakaa vastuuta yöheräämisistä ihan oman jaksamisen vuoksi. Onneks tää syntyy kesää vasten, ei oo tätä kauheeta pimeyttä imemässä sitä viimeistäkin energiahippua. Tietty sitä tulee olee varmasti olee ihan tööt sen väsymyksen kanssa, mut (naivisti?) uskon kyl et kesäaikaa sekin on ainakin vähän helpompaa ku on valoa ja lämpöä.

Ei meilläkään ole mies heräillyt lasten takia sillon, kun yöllä on pitänyt syöttää, paitsi esikoisen ekana kotiyönä heräsi ja kysyi että tarviitko mua johonkin.. :grin no enpä tarvinnu apua tissin suuhun lykkäämiseen... Muksutkin on onneks niin hyväunisia olleet kaikki, että eipä nuo ole valvottaneet oikeastaan ollenkaan normaalitilassaan yösyöttöjen jäätyä pois.

Vauvat on siis nukkuneet mun kainalossa ja yösyömiset sujuneet niin hyvin, ettei ole ollut varmaa havaintoa söikö kerran vai viidesti. Eikä ne oo yöllä edes ehtineet itkeä, kun on jo eväät nassussa, joten eipä ole ukko ollut tietoinen näistä tapahtumista..

Raskauden aikana uni on alku -ja loppupäässä aika huonoa, mut nyt näin keskellä on vaihe, että nukuttaa hyvin. Ja loppupuolella se ei oikeastaan edes haittaa jaksamista, kun kehon hormonit kai vaikuttaa tai jotain...

Taidetaan mennä jo otsikon vierestä, mutta meillä on vauvat nukkuneet kans silloin vieressä jos syöminen on ollu tiheetä. Ei tarvii loikkia nostelemassa sänkyyn ja takasin ni saa kuitenkin lepäillä, vaikka heräisikin. Sitten ku alkavat vähentää ni siirrän ainakin alkuyöksi omaan sänkyyn. Kyllä ne rippikouluikään mennessä jo nukkuvat omassa sängyssään :wink

Esikoinen tais joskus pullosta syödä, muille en oo tainnu edes tarjota. Nii, kuulostaahan se hurjalta, että oot sen vuoden melkein koko ajan vauvan "saatavilla", mutta lopulta se aika on tosi lyhyt. Eikä vauva isompana sitä tissiä just sillä punasella minuutilla tarvii ku saa muutakin evästä.

Miulla tuntuu pimpin keskiosassa painetta, tainnu verenkierto vähän vilkastua... Jos erektio tuntuu puoliksikaan tältä niin en yhtään ihmettele niitä miehiä jotka tunkee sen ihan mihin tahansa että se paine helpottais :grin

Mulle neuvolas sanottii et jos alapäähä koskee niin sit lääkärii......

Tänään tuli alavatsa ihan kauhean kipeäksi, kun pidin semmosia housuja, joissa oli vähän kireämpi vyötärö. Tunnin housujen pois ottamisen jälkeen alkoi helpottaa. ONNEKSI! Ei tainnut pienikään tykätä kyseisistä housuista, kun potki niin paljon.

Muokattu viimeksi:
Myös alkavat suonikohjut alapäässä tekevät painetta (mulla puhkeaa menkkojen ja raskauden aikana suonikohjut tonne! Muuten ne ei sinne asti ilmesty :/)..

Takaisin