Oireita

Olihan toi siskolle tietty rankkaa, kun aikaa oli niin vähän ja se oli kuitenkin sitten yksin sen lapsen kanssa, et isä ei (onneks) mukana kuvioissa.. mut kerkes saada kuitenkin kaikki valmiiks vauvan tuloon.. poika joutu tietty oleen 3 viikkoo sairaalassa kun oli niin pikkunen syntyessään, mut sinä aikana sisko sai kodin laitettua valmiiks.

Kyllä ne tapaukset joista mä oon kuullut on vaan outojen sattumien summa: hoikka äiti mutta pieni vauva ja vähän lapsivettä, joten mahan kasvua ei huomaa ennen kuin ihan lopuksi, ennestään epäsäännölliset menkat tai menopaussiepäily... Tietty mun on tästä oman pallomahani kanssa vaikea samastua, mutta tuhansien odottajien joukosta löytyy aina joku jolle napsahtaa sellainen raskaus, että se voi oikeasti jäädä huomaamatta, jos ei ihan loppuun asti niin ainakin aika pitkään.

Oma lukunsa on sitten tyypit, joille raskausaavistus laukaisee jonkun mielenhäiriön ja synnyttävätkin salaa.

Siskolla oli tossa se et se oli ollut todella pahassa ja vakavassa kolarissa (meinas kuolla), niin sen elimistö oli täysin sekaisin kaikesta siitä lääkemäärästä mitä silloin joutu popsiin, et oli ihan normaalia sille et kuukautisia ei tullu. SIt se on myös tosi ylipainonen niin se maha ei sillä tavalla kasvanut, et ei sitä päällepäin nähny ees et on raskaana. Liikkeetki vauvalla oli tosi pieniä, et vasta sit ennen synnytystä alko vähän tunteen pieniä liikkeitä. Eikä sillä ollu alkuraskaudessa minkäänlaisia oireita, ei pahoinvointeja, ei mitään.. Sit kun se alko epäillä raskautta ja pääsi "varhaisultraan" kun ei yhtää tienny kuin pitkällä olis, niin oliki järkytys et siellä oli jo vähän isompi vauva kyydissä.

Nukuin puolen tunnin päikkärit. Sen puolen tunnin aikana heräsin kolme kertaa kipeään vihlaisuun tuolla alapäässä. Nyt seuraavina päivinä en tee mitään että pääsen torstaina sinne porukoille!!!!

Ja joo, tuo toosaa tunnostaa ihan vieraalle et mietin uskallanko kauppaankaan lähteä! Kävin kuitenki eikä tuntunu hyvältä ei!

FU, jos tunnin kauppareissu ja siihen päälle 1,5 h:n lenkki ei käynnistä synnytystä, niin ehkä se sit oli se 6 tunnin juoksulenkki + 7 tuntia spinningiä ja loput salilla?!? ;/
Harmi vaan kun ei ole juoksukunnossa, eikä ison mahan kanssa saa juosta mielellään :D
Hemmetin hemmetti, tässä sitä ollaan..
Aamulla tuntui että kyllä sitä jaksaa olla raskaana, mutta todellisuus tuli vastaan kun menin 35 helteeseen pojan kanssa. En pysy sen perässä, en jaksa oikein keskustella saati leikkiä mitään kun en pääse istumaan kunnolla edes hiekkalaatikon reunalle.
Omissa oloissani viihdyn hyvin, mutta hehheh, sitten kun pitäisi loistaa lapsille ja miehelle, olo on aivan muuta taas kuin loistava.
Toisaalta tässä on oppinut jotain, en jaksa tuntea huonoa omaatuntoa, jos en viihdytä muita, olen myös oppinut olemaan olematta ylipirteä, jos en oikeesti ole pirteä.
Kaikki tunteet näytetty, lapsetkin oppivat että minä saan joskus myös olla väsynyt.
Huomenna aamulla olo on taas varmaan ihan hyvä, iltaan asti kun mennään niin alan murista ;D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Ite koen,että se eka kolme kuukautta oli mulla kaikista kamalin vaihe,kun oli se 24/7 etova olo,eikä oikeen kyennyt mihinkään. Muu aika on sitten ollut ihan jees. Kyl mä odotin,että tää loppu olisi rankempaa,mitä on ihmisiltä kuullut sen olevan,vaikka kyllä tässä koko ajan jostain sattuu. Nyt loppuajasta on tullut jotenkin sellanen rauhallinen ja levollinen mieli ja ei ole oikeestaan mistään mitään stressiä,mikä on mulle aika epänormaalia :) Mikään ei oikeestaan ärsytä,muuta kuin tää odottelu ja malttamattomuus.

Ai perkele! Maha repee. Pistää oikein helvetin kipeästi tohon navan viereen, tuntuu oikein syvällä asti. Voiko se olla vaan sitä että maha kasvaa? En uskalla oikein liikkua kun napaa ja sitä yhtä kohtaa liikkuessa pistää ku puukkoa tunkis. Pitikö nyt tällästäkin tulla.

Paljon täällä tulee muilla valkovuotoa? Tiiän, että sitä tulee runsaammin näin raskaudessa, mutta mulla on ainaki ihan samaku ois menkat. Sidettä saa vaihtaa usein. Aamulla heti herätessä lorahtaa kunnolla.

Oon vaan alkanu miettiä, että irtoisko se limatulppa sieltä myös hiljalleen ku välillä on ollut ihan kirkastakin vuotoa. 0____o

Mulla myös tuota kirkasta,juoksevaa valkovuotoa tullut jo monta kuukautta,koko ajan saa olla alkkareita vaihtamassa. Neuvolassa sanoivat että ei tuohon mielellään mitään suojia käytetä. :( Inhottava vaiva!

Mä olen odotellut, että milloin se mainittu valkovuoto alkais. Ei ole tulpparoipebongailuiden lisäksi näkynyt.

Mullaki on tullu valkovuotoo tosi paljo..pari kertaa oon jo pelästyny sen olevan lapsivetttä, mut paperitesti osottanu sen olevan muuta..

Höh, nyt alkaa olla taas ihan mahoton tehdä mittään järkevää. Maha on kivikova pallo ja liitoskivut aivan käsittämättömät. Ja toi peräpää tuntuu ihan kauheelle, semmosia ihme kramppeja kesken kävelyn.
Pliis ei kolmee viikkoa tätä!

Jahas, supistus, napakka sellainen.. Tuliskohan taas joku naurettava 1 h sarja näitä ja sit tutimaan... ;/ Saunaan kyllä mennään vielä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mulla on jalkapohjat niin turvonneet, että niihin sattuu makuullakin. Eikä mies lähtenyt hakemaan mehujäätä vaikka kahteen kertaan mainitsin. Pitääkö sille ärähtää, että nyt oikeesti, ei tee mitään muuta mieli enkä oo saanut juuri koko päivänä mitään syötyä.

Jos muu ei toimi, niin kannatan ärähtämistä. Mun mies onneks tajunnu, että mua ei kannata siihen pisteeseen päästää.

Mä totesin äsken että ihmettelen suuresti jos tää raskaus kestää sinne toukokuun loppuun! Tänään on ollu semmoset olot ja kummalliset kivut ja koko ajan supistaa, ei kipeesti edelleenkää mut maha on nii kovana koko ajan ja niin epämukava!! Mut äitienpäivän jälkeen saa poju tulla ihan omaan tahtiinsa! :)

Takaisin