Oireista :)

muumi87

Silmät suurina ihmettelijä
Tosiaan, mulla oli ekalla kolmanneksella pahoinvointia, mutta vain sellaista etovaa tunnetta - ei sekään kyllä ollut mukavaa :) Samaten turvotus ja närästys - eikä tule vain viimeisellä kolmanneksella :D
Nyt lähestyttäessä toisen kolmanneksen alkua on tullut sitten kuiva iho :P Päänahka kutisee, samaten iho - eritoten rinnat ja alavatsa - voinee johtua myös kasvusta.. :) Muuten kyllä talvisin ollut normaali "hipiä", mutta nyt aivan toinen juttu. Suihkun jälkeenkin ei kehtaa peilistäkään katsoa, kun iho ja päänahka varsinkin otsarajsta niin korpun näkönen.. Eli rasvaa kyllä kuluu. Hiuksiin olen nyt käyttänyt sitä suomlaista tervashampoota ja rauhoittanut kyllä.. :)

Minulla oli kans kuiva iho mutta vaihtoin tavalisen suihkugeelin vauanpesu geelin ja otin käyton vauan hoitoöljyn.Nyt on nahka rauhatunut ja kostetunut.
Närastysta voi auta kuin juot maito mutta minulla tä ei autanut ja 17 päiva on neuola.Pakko kysy lääkeritlt jotain lääketä.

Listaan tähän omia oireitani.

ummetusta / ripulia vuorotellen
päänsärkyä
ällötystä
rintojen arkuutta
paksua valkovuotoa välillä (klimppejä)
väsymystä, + palelee ja on kuuma vuorotellen
- tunne että on päissään kävelemässä vesipatjalla
mielialan vaihteluita, mm: itken pienistäkin asioista joskus

pieniä nippauksia alavatsalla
huimaa hetken jos nousee nopeasti
huimausta, tajun lähtemisen tunnetta joka johtunee verenpaineen laskusta

heräilen välillä yöllä miten sattuu
tihentynyt virtaamisen tarve, vessassa 2h välein

Mulla kanssa rinnat ja masu kutisee ja neuvolassa sanoivat, että kyse johtuu kasvusta ja rinnoissa saattaa osittain alkaa olemaan jo maidon kerääntymiskutinaa... Oon viikolla 17+2.
Ehdottivat kosteusrasvan käyttöä ja kyllä on vähän kutinat helpottaneet sen jälkeen, ku aloin rasvaa. Tsemppii sulle raskausajalle ja muille kans!

Takaisin