Oireiden muuttuminen

Annisofia

Oman äänensä löytänyt
Moikka!:)
Aloitin uuden ketjun, kun oma viesti tuonne toiseen varmaan hukkuu muiden sekaan. Haluaisin kysellä teiltä, että onko teillä ollut vastaavaa. Mulla alkuviikoilla ei melkeen mitään oireita. Vain vatsan tuntemus, rintojen arkuus, väsymys ja hengästyminen. Ja nekin tosi miedot. Rv 5+6 alkoi etova olo ja se paheni päivä päivältä, kun ei oikein pystynyt syömään. Lisäksi närästys kiusasi kun siitä olen muutenkin kärsinyt. Nyt tänään 6+6 olo ollut tosi hyvä. Ei ole kun kerran tänään heikottanut nälän tullessa. Olenko ainoa ketä tämä liian hyvä olo huolettaa?:sad001 Muutama päivä sitten varhaisultrassa kaikki oli hyvin ja sydän sykki. Pitäisi olla iloinen että voi hyvin, mutta minua on ainakin peloteltu aika paljon oireiden loppumisella, että silloin on mennyt kesken. En tiedä voinko siksi paremmin, että olen saanut syötyä hieman paremmin ja mielikin oli iloisempi. Alavatsaa nipistää ja nännit ovat arat kylläkin. Inhottavaa tämä alkuraskaus, kun itse herkkänä ihmisenä pelästyn kaikesta ja alan pelkäämään pahinta. Viikon päästä ensimmäinen neuvola niin siellä voin sitten itkeä tätä stressiä oireista.
Onko jollain muulla oireet muuttuneet tai aaltoilevat huonosta hyvään?:sorry:
 
Moikka!:)
Aloitin uuden ketjun, kun oma viesti tuonne toiseen varmaan hukkuu muiden sekaan. Haluaisin kysellä teiltä, että onko teillä ollut vastaavaa. Mulla alkuviikoilla ei melkeen mitään oireita. Vain vatsan tuntemus, rintojen arkuus, väsymys ja hengästyminen. Ja nekin tosi miedot. Rv 5+6 alkoi etova olo ja se paheni päivä päivältä, kun ei oikein pystynyt syömään. Lisäksi närästys kiusasi kun siitä olen muutenkin kärsinyt. Nyt tänään 6+6 olo ollut tosi hyvä. Ei ole kun kerran tänään heikottanut nälän tullessa. Olenko ainoa ketä tämä liian hyvä olo huolettaa?:sad001 Muutama päivä sitten varhaisultrassa kaikki oli hyvin ja sydän sykki. Pitäisi olla iloinen että voi hyvin, mutta minua on ainakin peloteltu aika paljon oireiden loppumisella, että silloin on mennyt kesken. En tiedä voinko siksi paremmin, että olen saanut syötyä hieman paremmin ja mielikin oli iloisempi. Alavatsaa nipistää ja nännit ovat arat kylläkin. Inhottavaa tämä alkuraskaus, kun itse herkkänä ihmisenä pelästyn kaikesta ja alan pelkäämään pahinta. Viikon päästä ensimmäinen neuvola niin siellä voin sitten itkeä tätä stressiä oireista.
Onko jollain muulla oireet muuttuneet tai aaltoilevat huonosta hyvään?:sorry:
Huutelen muualta: itellä lähinnä aivosumun katoaminen on ollut 3x se huonoin eka merkki ja vuoto on alkanut vasta myöhemmin. Mutta ollaan yksilöitä kaikki. Aika aikaisin olet ollut ultrassa. Toivotaan että kaikki jatkuisi hyvin ja syy on ollut syömisen tasapainon hakemisessa! :Heartred Tsemppiä, olethan raskaana kunnes toisin osoitetaan!
Ehkä neuvolasta voit pyytää jotain kontrollia ennen seuraavaa ultraa esim hcg-verikokeita (esim 2 päivän välein).
Olen myös kuullut että joillain oireet aaltoilee.
 
Minulla aaltoilee myös! Viime viikko oli tosi hyvä, ehkä yhtenä aamuna vähän heikompi olo ja viikonloppu oli ihan loistava. Ja tänään taas ollut huono olo koko päivän. Nännit olleet kipeät koko ajan, joinain päivinä enemmän ja joinain vähemmän. Ja vaikka itseä ahdistaa suunnattomasti oireiden heittely, uskon vahvasti siihen, ettei siitä todellisuudessa voi hirveästi päätellä. En tosin ole keskenmenoa koskaan kokenut, joten siihen en osaa verrata. Juuri keskustelin aiheesta työkaverin kanssa, joka on pian jäämässä äitiyslomalle ja hän sanoi itsellään huonon olon kestäneen muutaman viikon ja sen jälkeen olo ollut tähän saakka loistava, eikä ole muuta kuin ollut onnellinen tilanteesta. Olin ihan kateellinen, miten toinen osaa nauttia ja itsellä hirveitä pelkotiloja. Kaikki raskaudet on kuitenkin erilaisia, kuten ihmisetkin, eikä muiden pelotteluista kannata liiemmin kantaa huolta, jokainen kroppa reagoi eri tavoin. Itsekin kolmatta kertaa tässä tilassa ja ihan kuin kaikki olis uutta ja ihmeellistä :grin Neuvolassa onneksi tietävät ja osaavat auttaa kaikenlaisissa asioissa, varmasti siis tässäkin. Jaksamista vaihtelevien oireden kanssa! :Heartpink
 
Moikka!:)
Aloitin uuden ketjun, kun oma viesti tuonne toiseen varmaan hukkuu muiden sekaan. Haluaisin kysellä teiltä, että onko teillä ollut vastaavaa. Mulla alkuviikoilla ei melkeen mitään oireita. Vain vatsan tuntemus, rintojen arkuus, väsymys ja hengästyminen. Ja nekin tosi miedot. Rv 5+6 alkoi etova olo ja se paheni päivä päivältä, kun ei oikein pystynyt syömään. Lisäksi närästys kiusasi kun siitä olen muutenkin kärsinyt. Nyt tänään 6+6 olo ollut tosi hyvä. Ei ole kun kerran tänään heikottanut nälän tullessa. Olenko ainoa ketä tämä liian hyvä olo huolettaa?:sad001 Muutama päivä sitten varhaisultrassa kaikki oli hyvin ja sydän sykki. Pitäisi olla iloinen että voi hyvin, mutta minua on ainakin peloteltu aika paljon oireiden loppumisella, että silloin on mennyt kesken. En tiedä voinko siksi paremmin, että olen saanut syötyä hieman paremmin ja mielikin oli iloisempi. Alavatsaa nipistää ja nännit ovat arat kylläkin. Inhottavaa tämä alkuraskaus, kun itse herkkänä ihmisenä pelästyn kaikesta ja alan pelkäämään pahinta. Viikon päästä ensimmäinen neuvola niin siellä voin sitten itkeä tätä stressiä oireista.
Onko jollain muulla oireet muuttuneet tai aaltoilevat huonosta hyvään?:sorry:

Mulla on ainakin oireet aaltoillu nyt koko alkuraskauden. Välillä on ollu päiviä, että on kokoaika ällö olo ja sit väliin mahtunu ihan hyviä päiviä.
Oon ite yhdistäny huonot päivät heikkoon syömiseen. Esim. tänään ehti iskeä hirveä nälkä ennen kun pääsin lounaalle —> loppupäivän todella etova olo. Sit taas päivät, kun verensokeri pysyny tasasena —> parempi olo.
Ite en oo huolissaan, joten ei sunkaan varmasti kannata :happy:
 
Onneksi on kohtalotovereita
Täällä myös murehditaan jokaikistä muutosta oireissa, ja sitä miksei pahoinvointia vielä juuri kuulu. Toisaalta, niinä hetkinä kun on ollut kevyesti etova olo, olen varma että se on nyt sitten tyyliin koronaa tai listeriaa. Aiemmin tuntui vatsassa nipistellä, nyt ei ole enää tuntunut. Viikkoja on 5+4, eli paljon on odoteltavaa edessä. Kuinka sitä malttaisi olla huolehtimatta koko ajan? Keskenmenon pelko on kauhea, ja vaikka kuinka ajattelen että olen siihen henkisesti varautunut, en sitä varmasti ole.
 
Alkuun oli oireita (väsymystä, nälkää ja huimausta) ja ne hävisivät. Huolestuin ja kävin uudelleen varhaisessa ultrassa ja kaikki on hyvin. Nyt oireet tulivatkin ryminällä, pahoinvointia ja rajua väsymystä.
Eli näköjään heittelevät kovastikin ja aina on huoli
 
Kiitos tsempeistä!
En oikeen tunne mitään rinnoissakaan. Ruokahalu on normaali ja tuntuu etten olisi raskaana ollenkaan. Yöllä valvoin kun en saanut unta yrittäessäni tunnustella olojani. Tämä, että olen lukenut raskaudesta niin paljon tekee tässä kohtaa enemmän haittaa kuin hyötyä!:D
Onneksi huomenna alkaa työt taas viikon vapaan jälkeen niin on jotain tekemistä. Joku ihmetteli aikaista ultraa. Kävin siis yksityisellä varhaisultrassa kun halusin nähdä mitä pienelle kuuluu :) Tämä ei siis ole mikään pakollinen, mutta oli ihana nähdä omin silmin mitä siellä on. Seurailen oloja ensi viikkoon ja neuvolassa sitten kyselen jos täytyy huolestua. Huhhuh en tiennyt kun tähän ryhdyin, että tämä alku on näin henkisesti raskasta ja epävarmaa:D
 
Teistä moni on varmaan pari viikkoa minua edellä. Mulla menossa tänään vasta 4+3.
Minua jännittää kovasti se, mihinkä olo ja oireet tästä muuttuvat. Minulla on ollut toistaiseksi vain rintojen arkuutta ja pientä nipistelyä kohdussa. Toi nipistely on jotenkin tosi hauskaa. Mua alkaa aina hymyilyttää tai naurattaa silloin.:)
Rintojen arkuus mulla oli myös pms oireena, niin sitä en ensin edes liittänyt raskauteen.

Ei kai tässä muu auta, kun katsoa, että mitä seuraava päivä tuo tullessaan. Jos on pidempi tauko ollut ilman nipistelyä, niin oon kyllä miettinyt, että onkohan siellä kohdussa elämää. Sitten olen tunnustelut rintoja, ja kun ne ovat tuntuneet aroilla, niin se on rauhoittanut mielen.
 
Onneksi on kohtalotovereita
Täällä myös murehditaan jokaikistä muutosta oireissa, ja sitä miksei pahoinvointia vielä juuri kuulu. Toisaalta, niinä hetkinä kun on ollut kevyesti etova olo, olen varma että se on nyt sitten tyyliin koronaa tai listeriaa. Aiemmin tuntui vatsassa nipistellä, nyt ei ole enää tuntunut. Viikkoja on 5+4, eli paljon on odoteltavaa edessä. Kuinka sitä malttaisi olla huolehtimatta koko ajan? Keskenmenon pelko on kauhea, ja vaikka kuinka ajattelen että olen siihen henkisesti varautunut, en sitä varmasti ole.

Ei hätää vaikka vielä ei olisi sitä klassista huonoa oloa tullut! Luin useista raskaus sovelluksista mitä olen lataillut, että pahoinvointi alkaa useimmilla vasta viikolla 7! Tai sitten ei tule ollenkaan! Oireiden vähyys alun alkaen ei pitäisi merkata mitään ikävää. Ainakin itse olen kuullut vain siitä, että jos on ensin ollut oireita ja sitten loppuneet totaalisesti äkillisesti, niin voisi olla kyse keskenmenosta. Tämäkin niin yksilöllistä, sillä kyllähän ne oireet kuitenkin helpottaa jossain kohtaa :) kamppailen samojen ajatusten kanssa:Heartred
Mulla palasi nyt kadonnut nännien ja rintojen kipuilu. Ilmeisesti siis hyvin aaltoilevaa tämä olotila:whacky011 Tsemppiä sinulle ja kaikille jotka olette samoissa oloissa! :love017
 
Ei hätää vaikka vielä ei olisi sitä klassista huonoa oloa tullut! Luin useista raskaus sovelluksista mitä olen lataillut, että pahoinvointi alkaa useimmilla vasta viikolla 7! Tai sitten ei tule ollenkaan! Oireiden vähyys alun alkaen ei pitäisi merkata mitään ikävää. Ainakin itse olen kuullut vain siitä, että jos on ensin ollut oireita ja sitten loppuneet totaalisesti äkillisesti, niin voisi olla kyse keskenmenosta. Tämäkin niin yksilöllistä, sillä kyllähän ne oireet kuitenkin helpottaa jossain kohtaa :) kamppailen samojen ajatusten kanssa:Heartred
Mulla palasi nyt kadonnut nännien ja rintojen kipuilu. Ilmeisesti siis hyvin aaltoilevaa tämä olotila:whacky011 Tsemppiä sinulle ja kaikille jotka olette samoissa oloissa! :love017
Kiitos, lohdullista kuulla :)
Tosin eilen ja tänään on ollut niin järkyttävän huono olo, että pitää alkaa jo ennakoida sitä huolta joka tulee siitä että olo ennemmin tai myöhemmin helpottaa...!
 
Takaisin
Top