Oireeton/vähäoireinen alkuraskaus ahdistaa!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Westo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Westo

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Heinäkuiset 2023
Tulkaahan kertomaan tänne kokemuksianne kyseisestä aiheesta tai ollaan toisillemme vertaistueksi 🥰

Itselläni viikkoja on vasta 5+3, mutta silti ahdistaa vähäoireisuus. Vatsalla ei tunnu oikeastaan miltään, väsymystä kyllä on mutta päässäni saan vakuutettua että johtuu aina huonosti nukkumisesta tms.
Varhaisultraan olisi vielä kuukausi, ja jotenkin pitäisi itsensä vakuuttaa siihen että kaikki on kunnossa (koska muuten pää leviää).

En siis oikeasti tietäisi olevani raskaana, ellei kuukautiset olisi jääneet pois. Kaikki ”oireet” on voitu tähän mennessä selittää jollain loogisella asialla.

I feel you! Minuakin ahdisti varsinkin kun taustalla oli kaks oireista (joista km ja kkm).

Tulipahan todistettua että ei ne oireet ja oireettomuus kertonut mistään. Vasta myöhemmin rv9 alkoi tulla etovaa oloa/yökkäilyä jos ei syönyt. Ja joskus niihin aikoihin taisin oksentaa myös ainoan kerran 😁

Mulla ei ollut oireen oiretta tämän raskaudessa alussa. En ylipäänsä huomannut kohonnutta ruumiinlämpöä, edes rinnat eivät olleet kipeät eikä väsymystä ollut. Ainoa oire oli pois jääneet kuukautiset ja positiivinen raskaustesti. Pahoinvointi alkoi ihan yhtäkkiä ja voimakkaana rv 6+2, mutta kaikille ei ylipäänsä tule pahoinviontia, joten senkään puute ei tarkoita yhtään mitään. Pikku hiljaa myös rinnat kipeytyivät ja turposivat joskus rv 9+. Nyt rv 14 oireina on kipeät ja turvonnet rinnat, väsymys ja pömppömaha.

Mulla ensimmäinen raskaus oli erittäin oireeton. Oksensin tasan kerran yhtenä aamuna, sekin vasta viikolla 9. Muita oireita ei käytännössä ollut paitsi kuukautisten poisjäänti, sain "nauttia" oireettomasta alkuraskaudesta vaikka pelkäsin menettäväni vauvan, tai ettei siellä edes ketään ole.

Oireista tai oireettomuudesta ei aina voi tosiaan päätellä mitään. 2 keskenmennyttä raskautta myös takana joissa oli voimakkaat oireet. Neljäs raskaus joka onnistui taas oli yhtä oksentelua.

Tsemppiä :red-heart:

Hei, tein tänne uuden tunnuksen (vanha ei toimi jostain syystä) ihan vain tätä keskustelua varten.

Tosiaan oireet tai oireettomuus eivät vielä kerro mitään raskauden kulusta. :) Totta kai se mietityttää kun ei ole vielä "nähnyt", onko siellä oikeasti ketään. Tosin kannattaa ehkä jopa nauttia vähäoireisuudesta tässä kohtaa, koska niitä oireita ehtii kyllä tulla kun raskaus etenee. Refluksi, unettomuus, epämääräiset vuodot, alaraajaturvotukset, liitoskivut, harjoitussupparit yms...

Minulla taas kaikki raskaudet on olleet melko oireellisia tuloksesta riippumatta (1 onnistunut raskaus ja 1 km).

Tulkaahan kertomaan tänne kokemuksianne kyseisestä aiheesta tai ollaan toisillemme vertaistueksi 🥰

Itselläni viikkoja on vasta 5+3, mutta silti ahdistaa vähäoireisuus. Vatsalla ei tunnu oikeastaan miltään, väsymystä kyllä on mutta päässäni saan vakuutettua että johtuu aina huonosti nukkumisesta tms.
Varhaisultraan olisi vielä kuukausi, ja jotenkin pitäisi itsensä vakuuttaa siihen että kaikki on kunnossa (koska muuten pää leviää).

En siis oikeasti tietäisi olevani raskaana, ellei kuukautiset olisi jääneet pois. Kaikki ”oireet” on voitu tähän mennessä selittää jollain loogisella asialla.
Heippa täälläkin 😍 Pakko tulla kommentoimaan, kun ollaan niin menty sun kanssa synkassa tuolla Raskaaksi 2022 -ryhmässä ja nyt itsellä myös 5+3 ja la 21.7.23! Mulla kans hyvin oireetonta, rinnat kipeet ja tänään ollut ihan superlievästi huono olo, mutta eipä muuta.

Heippa täälläkin 😍 Pakko tulla kommentoimaan, kun ollaan niin menty sun kanssa synkassa tuolla Raskaaksi 2022 -ryhmässä ja nyt itsellä myös 5+3 ja la 21.7.23! Mulla kans hyvin oireetonta, rinnat kipeet ja tänään ollut ihan superlievästi huono olo, mutta eipä muuta.
Siis eikä, ihanaa että mennään taas ihan synkassa, laskettuaikakin on sama 🥰 Tule ihmeessä höpöttelemään tuonne heinäkuisiin!

Kiva kuulla muidenkin kokemuksia tästä, jotkut päivät meinaa itselle mennä synkiksi vain odottaa. Onneksi on nää palstat niin on joku paikka missä asiaa purkaa ❤️

Hei, tein tänne uuden tunnuksen (vanha ei toimi jostain syystä) ihan vain tätä keskustelua varten.

Jos haluat vanhan tunnuksen takaisin käyttöön, laita minulle viestiä. It-tuki saa hyvin todennäköisesti tunnuksen toimimaan, jos muistat vähintäänkin sen nimimerkin. 😊 Sähköpostiosoite auttaa asiaa myös.

(Itse aiheeseen en pysty antamaan omaa kokemusta. Mutta toisilla oireita on, toisilla ei, eikä ne vaikuta raskauden etenemiseen. Tsemppiä huolen kanssa. ❤️)

Mulla ei kummallakaan raskauskerralla ollut oireita vielä tuossa vaiheessa. Esikoisen aikana pinna oli kireällä alussa ja selkä meni puolessa välissä mutta muuten täysin oireeton raskaus. Kaikki meni normaalisti ja hän syntyi 40+6 ☺️❤️ Kuopuksen aikana pahoinvointi iski viikoilla 6+ jotain ja loppui viikkoon 9, jonka jälkeen oireetonta myös jos ei lasketa nivel-ja selkäkipuja ☺️
Oireettomuus ei kerro yksisteen mitään, joten älä ole huolissasi ☺️

@Westo Miten menee? 💕 Täällä ainakin edelleen hyvin oireetonta.. Eilen oli koko päivän etova olo, mutta tänään taas ihan hyvä. Rinnat kipeät, mutta that's it :Grimacing Face:

@Westo Miten menee? 💕 Täällä ainakin edelleen hyvin oireetonta.. Eilen oli koko päivän etova olo, mutta tänään taas ihan hyvä. Rinnat kipeät, mutta that's it :Grimacing Face:
Täällä sama, rinnat aristaa mutta muuta ei oikeen oo. Ens viikolla käyn varhaisultrassa kun välillä viiltää aika kipeästi oikeelta. Varmistetaan ettei vaan olis kohdun ulkonen 😊
Katsotaan mitä siis ensi keskiviikko tuo tullessaan.

Takaisin