Oireet!

Tänään on ollut taas kovasti närästystä. Täytyy koittaa perehtyä mikä tähän auttaisi..
Tl soodaa vesilasilliseen ja sekoitus, jokakodin peruskikka närästykseen.

RV 6 tänään. Etovaa oloa ihan koko ajan 🤢 hajuherkkyys, haistan mausteet vaikka maustekaappi kiinni 😂😅 ja kaikki hajusteet SOS liian voimakkaasti tuoksuu tai nyt jopa haisee 😬 Nää oireet kertoo että nyt on tosi kyseessä eli on siellä kyytikäinen mukana.Itsellä aiemmin km tulleissa oireet olemattomia. Varhaisultraan menen jokatapauksessa 🩷🩵 3. Vauva tulossa. tekee mieli vain suolaista ruokaa ja makeaa ei sitten yhtään. Poika? 🤔

RV 6 tänään. Etovaa oloa ihan koko ajan 🤢 hajuherkkyys, haistan mausteet vaikka maustekaappi kiinni 😂😅 ja kaikki hajusteet SOS liian voimakkaasti tuoksuu tai nyt jopa haisee 😬 Nää oireet kertoo että nyt on tosi kyseessä eli on siellä kyytikäinen mukana.Itsellä aiemmin km tulleissa oireet olemattomia. Varhaisultraan menen jokatapauksessa 🩷🩵 3. Vauva tulossa. tekee mieli vain suolaista ruokaa ja makeaa ei sitten yhtään. Poika? 🤔
Meillä on muuten sama la, molemmille tulossa kolmas, ja ollaan melkein saman ikäisiäkin. Myös oireet näyttää olevan samat 😄. Oon yleensä sokerihiiri, mut nyt haaveilen kaikesta suolaisesta ja onneksi näiden lisäksi raikkaista (esim. Tuorepuristettu appelsiinimehu 🤤).

Kiitos vinkistä, en ollutkaan kuullut aiemmin. Aiemmassa raskaudessa närästi, niin hyvä tietää, mikäli tässäkin raskaudessa alkaa närästää.
Ruokasoodaa ei suositella lainkaan raskaana käytettäväksi närkästyksen hoitoon haittavaikutuksien vuoksi. Muutenkin käyttö saisi olla vain satunaista ilman raskautta. Kannattaa kääntyä lääkärin puoleen, jos kovasti ongelmaa närkästyksen suhteen. 🙏🏻

Ruokasoodaa ei suositella lainkaan raskaana käytettäväksi närkästyksen hoitoon haittavaikutuksien vuoksi. Muutenkin käyttö saisi olla vain satunaista ilman raskautta. Kannattaa kääntyä lääkärin puoleen, jos kovasti ongelmaa närkästyksen suhteen. 🙏🏻
Omepratzolin kanssa kannattaa muuten olla tarkkana, sen haittavaikutukseksi on mainittu aggressiivisuus ja se on ihan täyttä totta. Jos sitä ottaa ja alkaa tuntumaan muut ihan hirmuisen ärsyttäviltä, vika voi olla jossain muuallakin kuin niissä toisissa. Olen muuten vähän yllättynyt että sitä on myynnissä taas, se oli välillä pois apteekkien hyllyltä.

Omepratzolin kanssa kannattaa muuten olla tarkkana, sen haittavaikutukseksi on mainittu aggressiivisuus ja se on ihan täyttä totta. Jos sitä ottaa ja alkaa tuntumaan muut ihan hirmuisen ärsyttäviltä, vika voi olla jossain muuallakin kuin niissä toisissa. Olen muuten vähän yllättynyt että sitä on myynnissä taas, se oli välillä pois apteekkien hyllyltä.
Onneksi on takaisin, mulla se oli edellisen loppuraskauden pelastus. Närästys oli niin hirveää, etten voinut nukkua ja kun meni vähääkään makuuasentoon niin tuli hapan oksennus suuhun. Tämä lääke pelasti 🤩

Ruokasoodan rajoitus liittyy siihen, että se on suola. Ja suola nostaa verenpainetta, lisää turvotusta jne. Ihan sama juttu kuin Samarinissa joka on hedelmäsuola. Voi olla huono juttu jos kärsii valmiiksi korkeasta verenpaineesta tai on raskausmyrkytysriskissä. Pienet määrät satunnaisesti eivät haittaa.

Meillä on muuten sama la, molemmille tulossa kolmas, ja ollaan melkein saman ikäisiäkin. Myös oireet näyttää olevan samat 😄. Oon yleensä sokerihiiri, mut nyt haaveilen kaikesta suolaisesta ja onneksi näiden lisäksi raikkaista (esim. Tuorepuristettu appelsiinimehu 🤤).
No jopas sattuikin monta samaistuttavaa juttua 🤩 💞 Ja ihan sama että kaikki makea kyllä maistuisi oikein hyvin normaalisti, ei jäisi kaappiin pölyttymään 😂

Kaikissa lääkkeissä on pitkät listat haittavaikutuksia, eikä ne selviä muutakuin kokeilemalla tuleeko niitä vai ei. 🤷🏼‍♀️ Osalle sopii ja osalle ei sama lääke mutta mikään haittavaikutus ei ole automaatio, vaikka se listassa olisi mainittuna. Ruokasoodan suositteluun otin kantaa ihan suosituksien mukaan, joka on ettei suositella ollenkaan ja mikäli kärsii oikeasti vaikeasta närästyksestä raskaana kannattaa lääkärin kanssa katsoa siihen hoito. Ei ollut tarkoitus loukata, jos sen niin otit. 🙏🏻

Heippa! Meillä tuli tänään 5+4 rv. Olen aivan kuumotuksissa kun eilen alkoi pyyhittäessä tuleva ruskea vuoto/lima. Ja jatkuu edelleen. Tiedän että se on yleensä normaali, mutta stressaa silti. Lisäksi mulla on nyt parin päivän aikana lisääntynyt sellainen Nopea sekunnin kestävät vihlovat tunteet alavatsalta/häpyluulta emättimeen asti. Onkos muilla tälläistä?

Heippa! Meillä tuli tänään 5+4 rv. Olen aivan kuumotuksissa kun eilen alkoi pyyhittäessä tuleva ruskea vuoto/lima. Ja jatkuu edelleen. Tiedän että se on yleensä normaali, mutta stressaa silti. Lisäksi mulla on nyt parin päivän aikana lisääntynyt sellainen Nopea sekunnin kestävät vihlovat tunteet alavatsalta/häpyluulta emättimeen asti. Onkos muilla tälläistä?
Mulla oli tuollaista pari kertaa, mutta meni ohi aika nopsaan. Se tapahtui muutama päivä ennen varhaisultraa ja myös sen jälkeen. Varhaisultrassa lääkäri ei nähnyt vuodon merkkejä ja veikkas että kohdunsuu voi herkästi vuotaa, etenkin kun käytän vielä progesteronipuikkoja kahdesti päivässä. Toivotaan että sullakin olisi harmitonta. Kaikenlaisia vatsatuntemuksia on myös ollut, en oo ihan varma tosin tuollaisista.

Vihlaukset on onneksi normaaleja ja hyvin yleisiä 😊 Toivottavasti vuoto lakkaa pian, ja että kaikki olisi hyvin ❤️

Tuo on niin stressaavaa. Mulla on ollu muutaman kerran kans tuollaisia kipuja. Toivotaan, että kaikki on kunnossa ja johtuu vaan vaikka kuivista limakalvoista. ❤️

Mulla tuli tollasta viime viikolla parina päivänä eli rv 7+1... ei oo sen jälkeen tullut ja eilen löysin ekan kerran pienen sykkeen. 😍🥹 Toivottavasti teilläkin kaikki hyvin. 😊❤️

@Arrrr Voi tosiaan johtua mistä vaan harmittomastakin, toivottavasti kaikki hyvin ❤️

Muakin stressaa menkka tyyppiset jomotukset ja oireettomuus 😐 Tosin mulla vasta rv 4+6 et oireita ei välttämättä vielä olekaan. Mut noi jomot on ikäviä ja välillä kun 13kg taaperoa nostelee milloin mistäkin niin tuntuu ikävästi tuolla lantion sivuilla (ehkä siinä missä isomman mahan kanssa kohdun kiinnikkeet yleensä kipuilee) 😕

Takaisin