Oireet!

Mulla on tää sama ongelma, kävin ekan myöhäisen keskenmenon jälkeen rautainfuusiossa niin se toimi kyllä pitkään hyvin. Nyt on arvot laskenu taas aika alas. Hämmästyin kun viime mittauksessa olikin yllättävän korkea arvo, kunnes huomasin että se mitta-asteikko on muuttunut - uusi tulos pitää kertoa luvulla 0,66 niin sitten se vastaa ns. vanhaa asteikkoa...
Mitä tää muuten tarkoittaa ? :o

Mitä tää muuten tarkoittaa ?
Tällainen lainaus mehiläisen sivuilta: ”Ferritiinin analysointitapa on muuttunut. Aiempia tuloksia ei voi suoraan verrata nykyisiin, mutta vanha ja uusi tulos ovat suuntaa antavasti verrannollisia, kun uusi tulos kerrotaan luvulla 0,66.”

Vai tarkoititko rautainfuusiota? 🙂

Muokattu viimeksi:
Mä en tiedä onko tää oikeesti oire, mutta ilmaa vatsassa mikä sit kiertää ja aiheuttaa mahakipua. Tää on nyt kestänyt monta päivää, ja ei ole normaalisti tälläistä 😩 onko kenelläkään samaa?

Mä en tiedä onko tää oikeesti oire, mutta ilmaa vatsassa mikä sit kiertää ja aiheuttaa mahakipua. Tää on nyt kestänyt monta päivää, ja ei ole normaalisti tälläistä 😩 onko kenelläkään samaa?
Pahanhajuinen piereskely kuuluu myös asiaan. 😳 Vatsan toiminta tosiaan vähän muuttuu raskaana ollessa hormonien vaikutuksesta, ehkä just ettei ilma tai ruoka kovin nopsaan tuolta löydä ulos kun suolistokin rentoutuu.

Nälkä olis 24/7. Oon melkein toivonut et tulis sitä pahoinvointia, et vähän tasoittaisi tätä 😅 en tiedä onko lopulta edes nälkää, sellainen ontto tunne tulee pian syömisen jälkeen. Minityyppi ei todellakaan tarvis vielä mitään lisäkaloreja 🙈
Tunnistan myös hyvin edellä mainitut univaikeudet. Hirvee väsymys, mutta yöt on levottomia ja aamulla herätessä on taas jo valmiiksi rättipoikki.
Minullakin vähän pahoinvointia ollut,melkein välillä odottaa sitä. Autossa toissapäivänä tuli kauhee olo mut muutoin oon kyllä helpolla päässyt. Toki muita oireita on,tissit tosi kipeet ja paleltaa. Nälkä on myös täällä kova 😅

Täällä nyt 5+1 ja tuttuja oireita. Joku käytti vertausta krapulaan, siltä tää just tuntuu. Kauhea väsymys ja unet heikot. Oura hälyttää major signseja. Etoo ja tekis mieli syödä pelkkää rasvaista ja suolaista ruokaa. Huvittaa kun olin pe yksissä juhlissa, ja sanoin etten juo alkoholia kun haluan pitää hyvinvoinnistani huolta, ja sit olin ihan heikossa hapessa ja varmaan niin pahoinvoivan oloinen 🤣. Kauheet mustat silmäpussit univelan vuoksi jne..

Täällä nyt 5+1 ja tuttuja oireita. Joku käytti vertausta krapulaan, siltä tää just tuntuu. Kauhea väsymys ja unet heikot. Oura hälyttää major signseja. Etoo ja tekis mieli syödä pelkkää rasvaista ja suolaista ruokaa. Huvittaa kun olin pe yksissä juhlissa, ja sanoin etten juo alkoholia kun haluan pitää hyvinvoinnistani huolta, ja sit olin ihan heikossa hapessa ja varmaan niin pahoinvoivan oloinen 🤣. Kauheet mustat silmäpussit univelan vuoksi jne..

Ja hei rintatuntemukset. Mulla on nännit turvonneet ja paljon tummemat kuin aiemmin. Tää nälkä on aivan mahdoton kans, nyt muistankin miksi mulle tuli aika paljon raskauskiloja vaikka muuten oonkin normaalipainoinen. Haaveilen vaan pizzoista, hamppareista jne…

Ja hei rintatuntemukset. Mulla on nännit turvonneet ja paljon tummemat kuin aiemmin. Tää nälkä on aivan mahdoton kans, nyt muistankin miksi mulle tuli aika paljon raskauskiloja vaikka muuten oonkin normaalipainoinen. Haaveilen vaan pizzoista, hamppareista jne…
Sama, normaalipainolla aina liikkeelle ja sitten se +17-22kg raskauden aikana... Siitä jää laitokselle just se 3kg, ekojen viikkojen aikana sulaa ehkä 5kg pois ja loput ei lähde kun tietoisesti dieettaamalla. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Pitää kohta sanoa miehelle ettei anna ihan joka kerta periksi kun himoitsen burgereita 🙈🙊 Mulla on kamala suolaisen himo, ollut aina, mutta nyt on jotenkin ihan super

Mua kyl pikkaisen epäilyttää et sellaista isoa turvotusta ei ole. Aiemmissa on ollut tyyliin ensimmäinen raskausoire se, et housut kiristää. Mulla on kyl ehkä vatsalihakset paremmassa kunnossa, ja edellisestä raskaudesta +10 vuotta, mut jotenkin tää mietityttää.

Tässä kuvassa edellinen raskaus heti plussan aikaan, eikä se tosta mihinkään elää laskenut:

Liitteet

• IMG_5927.jpeg
    IMG_5927.jpeg
    99 KB · Katsottu: 14
Mua kyl pikkaisen epäilyttää et sellaista isoa turvotusta ei ole. Aiemmissa on ollut tyyliin ensimmäinen raskausoire se, et housut kiristää. Mulla on kyl ehkä vatsalihakset paremmassa kunnossa, ja edellisestä raskaudesta +10 vuotta, mut jotenkin tää mietityttää.

Tässä kuvassa edellinen raskaus heti plussan aikaan, eikä se tosta mihinkään elää laskenut:
Minulta taas puuttuu se huono olo,sitä on kyllä mutta vain satunnaisesti esim automatkoilla. Kun taas turvotus on kyllä maximissaan. Et kaipa nää raskaudet voi olla hyvinkin erilaisia.

Rv 5+5 ja alavatsa on aika turvonnut. Ei tulisi mieleenkään pukea farkkuja😅 Mullakaan ei onneksi ole kuin ihan satunnaisesti vähän etovaa oloa ollut. Närästystä kyllä on melkein päivittäin.

Inhottavia nää alavatsa- ja selkäkivut. Nytkin jäytää tosi ikävästi😕 Tähän mennessä olen liikkunut normaaliin tapaan useita kertoja viikossa, vaikka kipuja onkin. Ei kuitenkaan vaikuta siltä, että ne liikunnasta johtuisi, mutta välillä mietityttää jos aiheutankin jotain vahinkoa.

Rv 5+5 ja alavatsa on aika turvonnut. Ei tulisi mieleenkään pukea farkkuja😅 Mullakaan ei onneksi ole kuin ihan satunnaisesti vähän etovaa oloa ollut. Närästystä kyllä on melkein päivittäin.

Inhottavia nää alavatsa- ja selkäkivut. Nytkin jäytää tosi ikävästi😕 Tähän mennessä olen liikkunut normaaliin tapaan useita kertoja viikossa, vaikka kipuja onkin. Ei kuitenkaan vaikuta siltä, että ne liikunnasta johtuisi, mutta välillä mietityttää jos aiheutankin jotain vahinkoa.
Varmasti siellä vain kohtu kasvaa. Liikkuminen varmasti ei aiheuta niitä. Toki jotkin liikkumismuodot voi tehdä erilaisia tuntemuksia. Esim pyöräily ei tunnu niin kivalta,jotenkin vihloo alamahaan😅

@Tikkuli varmasti näin on, kun ei vuotoakaan ole👍🏻 Koitan olla murehtimatta liikoja. Enää reilu viikko onneksi varhaisultraan ja pääsee näkemään, mikä siellä oikein on tilanne. Pyöräilyä en vielä tälle keväälle ole testannut, mutta hyvä tietää😅

No mennään nyt neuvolan laskurin mukaan viikossa eli nyt olis RV 5+2 ja perjantaina tein positiivisen testin/testit. Ja sitä ennen oli ollut jo muutaman päivän huimausta. Nyt on ollut muutaman päivän huimausta,Krapulainen olo,huonot yöunet vaikka taapero antaa nukkua,ripuloin monta kertaa päivässä(joka raskaudesta,en oksentelu),vatsaa nippailee ja välillä rintoja aristaa,nenä tukkoinen. Luulen,että rinnat ei sen takia kipuile pahasti vielä,kun vasta UV aattona pitkä imetys lopetettu. 🤔 Kaikissa raskauksissa etovaa oloa 24/7 ja kahvia juon enää kupin päivässä. Vaikea olla vielä muille kertomatta, ajateltiin läheisille äitienpäivänä kertoa,kun ollaan sitten käyty jo varhaisultrassa.

Takaisin