Oireet!

Mikään ei oo niin mukavaa ku hyvät päikkärit. 🫢 Varsinkin täällä pikkulapsiperheessä, jos vaan ehtii lyödä pään tyynyyn kesken päivän.

Mulla iski yhtäkkiä aivan kamala pahoinvointi. Viikkoja kasassa 6+2. Närästää ja väsyttää, ja palelee. Ihan vilunväreitä menee vähän väliä. Alkuraskauden riemua.

Moikka kaikki!
Täällä kohta 6.viikko alkamassa ja oireet loppu kun seinään. Parin viikon ajan ehti olla närästystä ja mielialan vaihteluita. Sitten alotin antibioottikuurin virtsatulehdukseen ja kaikki oireet katosi. Nyt tietysti tulee mieleen että onko tää mennyt kesken? Mun historialla en ihmettelisi…
Yhden terveen lapsen olen saanut, hän jo 16v nuori, sen jälkeen vain kuolleita vauvoja. Tämä ois nyt neljäs tulokas… 🙄

Kauan oot ollut nyt oireeton @Tekevällesattuu? Joko kuuri on loppunut? Voihan toki oireilu vaihdella päivästä toiseen, välillä ei tunnu mitään kunnes sitten taas alkaa uudelleen.

Toivotaan kovasti että siellä vielä kyytiläinen olisi matkassa! ❤️🌈 Tuo epätietoisuus on kyllä raastavaa 😣

@taenuska Niinpä, toivotaan todella! Nyt ollu jotain 4pvää oireettomia, kuuri menossa. Virtsatietulehduksesta ei ollut oireita mutta tein itse apteekin testin, jotenkin sitä vaan tietää… Ei siis montaa päivää oo mennyt oireettomana mutta vähän on semmonen pelko takaraivossa. Viime raskauksissa toisaalta ei ollut juuri lainkaan oireita myöskään, mutta kamala turvotus ja nyt taas ihan päinvastoin ja paino pudonnut.
Vauvoja raskauden myöhäisessä vaiheessa menettäneenä suhtaudun tähän aika rauhallisesti ja realistisesti kuitenkin, jos on mennäkseen kesken niin mieluummin nyt kun sitten myöhemmin. Nää asiat kun ei oo mitenkään kenenkään hallittavissa.

Mulla kanssa tänään aika oireeton olo ollut. Tuli jotenkin aamulla semmonen olo että tää meni kesken, enkä saa sitä ajatusta pois mielestä.
Sain kyllä nukuttua paremmin niin ei ole huono olo sen takia😅
Sanokaa että oireiden aaltomaisuus on ihan normaalia! Eniten mua ahdistaa kun kohdussa ei ole ollut erityisiä tuntemuksia yli vuorokauteen.

Uutena oireena on tullut unettomuus. Heräsin aamu 5 jo miettimään asioita ja nousin ylös askartelemaan. Jos nousee nopeasti sohvalta niin repäisykivut kiskoo linkkuun, varovasti uudelleen vaan liikkeelle. Ja olen alkanut kärsimään matkapahoinvoinnista, yleensä se ei kiusaa. Ja perus pieni kuvotus koko ajan.

Omalla kokemuksella on ihan normaalia tuo oireiden aaltoilu, mullakin on välillä ihan kamala olo ja sitten taas menee muutamakin päivä ilman mitään tuntemuksia. Ei varmasti kannata siitä vielä säikähtää!

Antibiooteista oli myös puhetta. Eilen loppui oma kuuri, meni kaksi tablettia kolme kertaa vuorokaudessa ja alkuun aivan tuhottomia määriä suoraan suoneen. Pelotti kyllä itseäkin että meneekö kesken, lähinnä niiden lääkemäärien takia ja kun sairaalassa syöttivät myös buranaa, mutta eilen taas oireet palaili ja sai huokaista helpotuksesta. ❤️‍🩹 Jospa se on vaan jotakin sattumaa se oireettomuus, vaikka kyllähän sitä alkaa heti yhdistellä asioita toisiinsa.

On tämä alkuraskaus jäätävää aikaa. Toisaalta oireita on, mutta osa niistä tuntuu ihan lumeoireilta ja tulee vaan mieleen tapahtuuko tuolla mitään 🤔
Tsemppiä oireiden ja oireettomuuden aallokkoon kaikille ❤️

Moikka kaikki!
Täällä kohta 6.viikko alkamassa ja oireet loppu kun seinään. Parin viikon ajan ehti olla närästystä ja mielialan vaihteluita. Sitten alotin antibioottikuurin virtsatulehdukseen ja kaikki oireet katosi. Nyt tietysti tulee mieleen että onko tää mennyt kesken? Mun historialla en ihmettelisi…
Yhden terveen lapsen olen saanut, hän jo 16v nuori, sen jälkeen vain kuolleita vauvoja. Tämä ois nyt neljäs tulokas… 🙄
Kamalaa, otan osaa. 💔 Mulla 5 lasta täällä, mutta myös 5 keskenmenoa. Myöhäisin rv 19.

Hyvä tietää, että muillakin ollut tätä leposykkeiden nousua. Mulla ollut nyt iltapainotteisesti, päivisin pysyy onneksi aisoissa. 🙂 Tänään myös menkkamaista jyhmintää koko päivän, saa aina vähän varpailleen et toivottavasti ei kovene. Tosin, kaikkeahan tässä nyt kyttää, vähät oireet stressaa ja voimakkaat oireet stressaa jne... eli perus alkuraskauden meininki 😅

Mua jotenkin pelottaa kauheesti kun on niin vähän oireita. Oon siitä kyllä tosi onnellinen kun edellinen raskaus oli alusta asti niin hirvee mutta silti miettii et onks kaikki hyvin. Pitäs vaan jaksaa ootella varhaisuktraan ja olla miettimättä siihen saakka 🙈

Omat oireet alkoi aikalailla eilen. Etovaa oloa nyt kahtena aamuna, jotenkin mahassa myllertää. Ei kuitenkaan niin paha olo, että pitäisi oksentaa. Väsyttää, mutta samalla yöunet katkonaisia. Toki oma tilanne nyt muutenkin voi vaikuttaa tähän, että ei oikein unta saa, mutta jos olisi kuitenkin raskausoire. <3 Pissattaa koko ajan, juon kyllä nesteitä mutta silti tuntuu, että sais koko ajan olla menossa. Joku muukin heitti tuon palelun ja ainakin itsellä sormet ja varpaat on ihan jäässä, villasukat jalassa kuljen iltaisin varsinkin. Tissit ei kyllä sano mun mielestä mtn, ehkä nännit nöpöttää jotenkin normaalia enemmän, mutta ei arista kyllä. Tai sitten ne on jo niin turtuneet, ettei tunnu enää mikään. :D

Mua jotenkin pelottaa kauheesti kun on niin vähän oireita. Oon siitä kyllä tosi onnellinen kun edellinen raskaus oli alusta asti niin hirvee mutta silti miettii et onks kaikki hyvin. Pitäs vaan jaksaa ootella varhaisuktraan ja olla miettimättä siihen saakka 🙈
Mulla on tää sama! Ei paljon mitään oireita.

Närästystä en odota, viimeksi se oli aikalailla lääkkeillä onneksi hallittavissa.

Unen tarve on kyllä kasvanut.

Takaisin