Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Henskuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Cami Joo vaihtelee melkeinpä päivittäin, tällä hetkellä ei taas tunnu olevan juurikaan mitään erityisiä oireita. Ehkä rinnat normaalia aremmat mut siinäpä se 🤷‍♀️ toki tänään vasta 4+2, oon onnellinen mitä pidempään selviän ilman sitä pahoinvointia 😅

@Mäntymetsä mulla on oura käytössä ja joka yö lämpötila on ollut koholla Alkion kiinnittämisestä asti.

@Round2❤️ musta on erikoista miten noi käytännöt vaihtelee ympäri suomen. En tiedä millä perusteella en sitä tarvii, on vaan sanottu ettei tarvetta 🙈 Toki mietin et en tiedä uskaltaisinko käyttää kun mulla on raskauksissa verenvuotoja rv 4-13 ja toihan saattaa lisätä vuotoja.

@Cami mulla ei vaihtele oireet vaan joka päivä oireet vaan lisääntyy 🤢😬

Tosta mini-asasta: mulla todettiin esikoisen kohdalla raskausmyrkytys joskus rv40 jälkeen (vaikka selviä oireita oli ollut jo moooonta viikkoa) ja synnytys käynnistettiin sit. Tokassa raskaudessa oli sit automaattisesti mini-asa jostain rv12 eteenpäin ja verenpaineita+protskuja seurattiin paljo tarkemmin

Täällä oireina toistaiseksi hennot menkkakivut ja jatkuva palelu. Yks päivä tuli hetkellinen kuvotus/heikotus. Aiemmissa raskauksissa on alussa ollut kestokrapulaa viikoille 10-11, että sitä odotellessa 😆 mut oon ollut siitä onnekas, että ei varsinaista pahoinvointia oo ainakaan aiemmin ollut. Ja kuvotuskin pysynyt aisoissa säännöllisillä ruokailuilla. Edellisessä raskaudessa oli myös aivan järkyttävät liitoskivut jo tosi aikaisesta vaiheesta ja niitä suoraan sanottuna pelkään eniten.

Mulla on käytössä Lugesteron, joten en ole ihan varma, mikä kaikki on sen aiheuttamaa oiretta ja mikä ”oikeaa” raskausoiretta. Mutta ehkä vahvimpina oireina nyt väsymys, palelu ja alavatsalla painon tunne erityisesti autossa. Ensimmäisestä raskaudesta muistan, että aika aikaisessa vaiheessa piti penkkiä jo säätää, ettei vatsa alkanut kramppaamaan 🤔 Kävin eilen pelaamassa sählyä, ja siitä kipeytyi alaselkä aika pahasti. Myös tätä oli ensimmäisessä raskaudessa, ja ensimmäisen kerran meni lantio sijoiltaan ehkä 6+ 🥲 Taidankin keskittyä rauhallisempiin ja lihaskuntoa tukeviin lajeihin hetken 🙈

Alkionsiirrosta PP11

Mulla käytössä myös lugesteron.
Clear Blue digi varhaiseen on tullut nyt kahtena aamuna raskaana ❤️ ei vielä näy viikkotestissä mittään mutta perus pregcheck viivatestiin piirtyy haamua. Ehkä jo huomenna tai ylihuomenna.

AHDISTUS😭 ei muita oireita, kai.
Kuitenkin on ollut nyt noin kolmen päivän aikana ruskeaa tuhrua, ei mitenkään megapaljon tai ainakin luulen niin, koska vaikea arvioida lugeen sekoittuessaan.

Alkionsiirrosta PP11

Mulla käytössä myös lugesteron.
Clear Blue digi varhaiseen on tullut nyt kahtena aamuna raskaana ❤️ ei vielä näy viikkotestissä mittään mutta perus pregcheck viivatestiin piirtyy haamua. Ehkä jo huomenna tai ylihuomenna.

AHDISTUS😭 ei muita oireita, kai.
Kuitenkin on ollut nyt noin kolmen päivän aikana ruskeaa tuhrua, ei mitenkään megapaljon tai ainakin luulen niin, koska vaikea arvioida lugeen sekoittuessaan.
Minkä päivänen alkio sulla siirrettiin? ❄️ Mä en oo edes vielä tehnyt viikko näytöllistä testiä..

Mulla on nyt vasta 4+0 ja tähän mennessä en ole kokenut kuin pieniä tuntemuksia alavatsassa ja muutamana yönä heräilin keskellä yötä kuumissani, mitä ei yleensä ikinä tapahdu. Mullakin on Oura käytössä ja sen mukaan teen kuolemaa (😅), lämmöt koholla ovulaatiosta asti ja sydän tekee ylitöitä, HRV tosi tosi alhainen.
Muuten on semmonen olo että pitäisi jotenkin valmistautua nurkan takana vaanivaan pahoinvoinnin aikakauteen. Tehdä pois alta semmosia hommia mitkä ei kohta enää saata onnistua. Hammaslääkäriä ja puutarhahommia ainakin.

Esikoisen raskaus oli yllätys ja muistan lojuneeni sohvalla pahoinvoinnin uuvuttamana, en tosin tiedä paljonko olotilaan vaikutti henkinen shokki ja kuinka paljon raskauspahoinvointi 😂 Sitä kesti kolmisen viikkoa, ja oli pelkkää etovaa oloa, ei oksentelua, eli selvisin suht vähällä.

Minkä päivänen alkio sulla siirrettiin? ❄️ Mä en oo edes vielä tehnyt viikko näytöllistä testiä..
5d alkio siirrettiin, tuoresiirrolla.
Mä vähän hätäilen, varmaankin juuri ton hiivatin tuhruttelun takia. 🥺
Toki mulla oli tänään virallinen testipäivä ja onneksi sain siitä varhaisesta soitettua ☺️ se ehkä aiheutti mulle nyt vähän painetta että miksi ei vielä viikkodigissä mitään näy! Ihmettelen miten niissä testipäivissäkin on niin paljon vaihtelua (ollaan yksityisellä).
Oisin toki voinut tosta tuhrusta kysyä, mutta kaikessa sekoilussa en tajunnut. Olin vain happy että sain varhaisultra ajan 😅

Muokattu viimeksi:
Mulla on nyt vasta 4+0 ja tähän mennessä en ole kokenut kuin pieniä tuntemuksia alavatsassa ja muutamana yönä heräilin keskellä yötä kuumissani, mitä ei yleensä ikinä tapahdu. Mullakin on Oura käytössä ja sen mukaan teen kuolemaa (😅), lämmöt koholla ovulaatiosta asti ja sydän tekee ylitöitä, HRV tosi tosi alhainen.
Muuten on semmonen olo että pitäisi jotenkin valmistautua nurkan takana vaanivaan pahoinvoinnin aikakauteen. Tehdä pois alta semmosia hommia mitkä ei kohta enää saata onnistua. Hammaslääkäriä ja puutarhahommia ainakin.

Esikoisen raskaus oli yllätys ja muistan lojuneeni sohvalla pahoinvoinnin uuvuttamana, en tosin tiedä paljonko olotilaan vaikutti henkinen shokki ja kuinka paljon raskauspahoinvointi 😂 Sitä kesti kolmisen viikkoa, ja oli pelkkää etovaa oloa, ei oksentelua, eli selvisin suht vähällä.
Mulla kans oura tunnistaa hyvin nopeesti raskauden 🤣 syke nousee, hengitystiheys nousee, hrv alhainen jne. Itseasiassa luin viime vuoden puolella tutkimuksesta jonka mukaan oura pystyy näyttää raskauden toteutuneen 5,5vrk päästä ovulaatiosta. Nää kaksi raskautta ainakin mulla on mennyt noin ja tiesin tosi aikaisin et raskaana ollaan 😁

Täällä alkanut paha olo vellomaan pitkin päivää. Melkeen pahempi syömisen jälkeen 😶‍🌫️ väsyttää myös, tuntuu että silmäluomet painaa kilon 😬

Mun rinnat turpos tosi aikasin ja ne oli sellaset oudon pinkeet. Nännit oli super arat. Ja sit vielä mun kissa nuuhkas mun haaroväliä!! 😂 (Onko muiden lemmikit reagoinu jotenki?) Näiden jälkeen plussasin.

Mahaa juilii ja tekee enemmän mieli hedelmiä ja kasviksia. Kainalot hikoo, normaalisti en hikoile juuri ollenkaan. Rinnat on vieläki turvonnu, mut ei oo yhtä kipeet ja jotenki pehmeemmät nyt. Ja mulla on joku super hajuaisti, haistoin KURKUN ku mies teki leipiä, keittiöstä olohuoneeseen saakka. 👀 Ja kellon mukaan syke on täälläkin korkeemmalla ku normaalisti.

En tiiä johtuuko unisuus siitä ku vaihdoin kokonaan kofeiinittomaan kahviin? Mut jotenki sellanen seesteinen ja rauhallinen olo tällä hetkellä 🥰 täysin vastakohta esim. normaalille pms-kiukuille tai -itkuille.

5d alkio siirrettiin, tuoresiirrolla.
Mä vähän hätäilen, varmaankin juuri ton hiivatin tuhruttelun takia. 🥺
Toki mulla oli tänään virallinen testipäivä ja onneksi sain siitä varhaisesta soitettua ☺️ se ehkä aiheutti mulle nyt vähän painetta että miksi ei vielä viikkodigissä mitään näy! Ihmettelen miten niissä testipäivissäkin on niin paljon vaihtelua (ollaan yksityisellä).
Oisin toki voinut tosta tuhrusta kysyä, mutta kaikessa sekoilussa en tajunnut. Olin vain happy että sain varhaisultra ajan 😅
Mullakin siirrettiin 5d alkio mutta pakkasesta ❄️ tänään sain ekan mun mielestä erittäin selkeän viivan ❤️ herkkään testiin tuli perjantaina värillinen viiva mutta ei mitään vahvaa. Nyt eilen ja tänään tavallisella testillä ja valtava ero eilisessä ja tän päiväsessä❄️ mulla perjantaina virallinen testipäivä ja tänään pp10.. jännittäviä päiviä

Mun rinnat turpos tosi aikasin ja ne oli sellaset oudon pinkeet. Nännit oli super arat. Ja sit vielä mun kissa nuuhkas mun haaroväliä!! 😂 (Onko muiden lemmikit reagoinu jotenki?) Näiden jälkeen plussasin.

Mahaa juilii ja tekee enemmän mieli hedelmiä ja kasviksia. Kainalot hikoo, normaalisti en hikoile juuri ollenkaan. Rinnat on vieläki turvonnu, mut ei oo yhtä kipeet ja jotenki pehmeemmät nyt. Ja mulla on joku super hajuaisti, haistoin KURKUN ku mies teki leipiä, keittiöstä olohuoneeseen saakka. 👀 Ja kellon mukaan syke on täälläkin korkeemmalla ku normaalisti.

En tiiä johtuuko unisuus siitä ku vaihdoin kokonaan kofeiinittomaan kahviin? Mut jotenki sellanen seesteinen ja rauhallinen olo tällä hetkellä 🥰 täysin vastakohta esim. normaalille pms-kiukuille tai -itkuille.
Meidän koirasta tulee aina tosi suojelevainen, kun tuun raskaaksi. Lenkillä raivostuttavaa kun se ei voi lähteä jaloista ja vahtii jokaista rasahdusta😅

Mulla perinteinen raskausvaiva on iskias/si-nivelvaivat ja alkaneet joka odotuksessa aina aiempaa aiemmin. No tässä odotuksessa alkoivat jo ennen plussaa 😂 no onneksi ne nyt tasoittuneet taas, tarkoitus kuitenkin olisi yrittää keikkua töissä mahdpitkään. Teen fyysistä hoitoalan työtä. Muita oireita on rintojen kipeys, se on se toinen oire mistä olen tiennyt olevani raskaana ennenkuin edes olen plussannut. Testit on ehkä ollut vähän turhia mulle aina, kun oon aavistanut ennen testiä 🫣 no sit jotain pientä etovaa oloa ja hajuille herkkä hetkittäin, mutta siis ehkä yllättävin ekaan viikkoon on ollut tämä väsymys. Viimeiset 3 päivää oon nukkunut päikkärit, mitä en ikinä ever never tee normaalisti. Toki olen myös flunssassa, että sekin ehkä vähän ryydyttää.

Nyt uusina oireina (vai sattumalta sopivasti raskauden alkuun tulleita muuten vaan) kuiva suu jatkuvasti ja näköjään tämä, että herään keskellä yötä aivan pirteänä, voisin vaikka lähteä jo töihin jos saisin 😄

Takaisin