Oireet

@Mytty_ ja @Henskuu Meillä on "vain" 2 pientä ennestään kotona mut ovat tällä hetkellä pikkusta alle 3v ja 1v, eli siis todella pieniä. Jännittää jo valmiiksi miten jaksaa raskausajan, kaiken väsymyksen ja pahoinvoinnin 😵‍💫 jännitän muutenki paljon enemmän tätä raskausaikaa enkä niinkään sitä kolmen lapsen komboa 😄

@Mytty_ ja @Henskuu Meillä on "vain" 2 pientä ennestään kotona mut ovat tällä hetkellä pikkusta alle 3v ja 1v, eli siis todella pieniä. Jännittää jo valmiiksi miten jaksaa raskausajan, kaiken väsymyksen ja pahoinvoinnin 😵‍💫 jännitän muutenki paljon enemmän tätä raskausaikaa enkä niinkään sitä kolmen lapsen komboa 😄
Juu musta elämä on ”helppoa” kun vauva syntyy, raskaana olo on kaikinpuolin todella raskasta! Itse oon aina raskaana lievästi masentunut ja ahdistunut, hormonit tekee sen eikä ainakaa helpota oloja. Siihen sit vielä fyysiset vaivat ni huh 🥵

Helou, liityn joukkoon (varovaisesti) minäkin! Mulla ei oikeastaan ole oireita, jännittää. Pelottaa myös nyt kirjotella tänne, etten vaan "jinxaa" koko hommaa.

Tein positestin tänään (dpo13, ehkä, ja eilen dpo12 illasta hailuran), oireena lähinnä nippailu ja jomotus alavatsassa sekä oikealla puolella. Ensimmäisessä (kkm:ään päättyneessä) raskaudessa oli jo tässä vaiheessa toooodella kipeät tissit, nyt ei mittään :Face Without Mouth: Kamalaa miten sitä muka toivoo, että voi kun olisi pahoinvointia, niin tää tuntuisi jotenkin...luotettavammalta :No Evil Monkey: Päätä srntään särkee toista päivää putkeen kumman viiltävästi ohimoilta!:Face With Tears Of Joy:
Täällä vähän sama, oireita on aika vähän niin kieroutuneesti sitä toivois että olisipa edes huono olo tai jotain 🙈😅. Alavatsajomottelua on ollut koko ajan, välillä oli huonoa oloa/ällötystä jos ruokailuväli venyy mut nyt ei oo ollu. Välillä myös huippaamista. Hengästyttää herkästi.

Täällä vähän sama, oireita on aika vähän niin kieroutuneesti sitä toivois että olisipa edes huono olo tai jotain 🙈😅. Alavatsajomottelua on ollut koko ajan, välillä oli huonoa oloa/ällötystä jos ruokailuväli venyy mut nyt ei oo ollu. Välillä myös huippaamista. Hengästyttää herkästi.

Täällä melkein identtinen lista! Huimausta ei ole ollut ja lisänä vielä vatsan+rintojen turvotus.

Eiköhän sitä huonoa oloa saa tässä tulevaisuudessa riittämiin potea, niin koetan nyt nauttia tästä olosta :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Joo tää on hullua, kuinka toivoo oksentavansa – ja sit samaan aikaan on hiton huono omatunto toivoa tämmöstä, kun samaan aikaan moni on oikeesti aiiiiivan sänkypotilaana :No Evil Monkey: Mut kyllä mä rehellisesti toivoisin nyt oireita enemmän. Jomottelutkin on loistaneet tänään poissaolollaan, jaiks. Täysin "normaali" olo siis.

@Henskuu ja @Pumperoinen
Mua kans enemmän hirvittää tää raskaus aika. Mä inhoon olla raskaana (toivottavasti tästä ei kukaan mieltä pahoita)
Tiedän et moni on täälä työn ja tuskan kautta raskaana.
Meen itse vaan niin huonoon kuntoon oon kun joku zombi ja siinä ei kärsi vaan minä vaan koko perhe koska tiedän et oon jossain vaihees toiminta kyvytön, mulla on viimeisessä kolmessa raskaudessa alkanut raskausmyrkytys kehittymään rv 20 jälkeen ja kahdessa aikaisemmassa rv 35 jälkee.
Oon myös hyvin supistus herkkä ja se haastaa ennekuin ollaan turvallisilla viikoilla. Eli täälä muu perhe saa myös mun hommat osakseen.
Toki vähä hirvittää 3 kombo🫣
Viime yönä meni pienillä ihan mönkään yö heräilivät alta tunnin välein vuorotellen, miehen piti lähtee 4.00 töihin niin ajoin sen toiseen huoneeseen nukkumaan koska ajaa työkseen ja en halunnut häneltä pyytää apua ettei rattiin hyppää väsyneenä.
Kyllä tässä päivän aikana tullut mietittyä et miten selviää kun on vauva, 1v5kk ja 2v4kk.
Ja tietysti toi ero saattaa pienentyä, kun on laskettu jos pysyisi laskettuun saakka. Näin ei oo kuitenkaan vielä käynyt ja viimeisin syntyi 35+6 toki käynnistyksellä, mutta oli helppo käynnistys kun olin melkein 5cm auki sinne mennessä 🤣 olin pari päivää kärvistellyt hirveiden supistusten kans joten olis neiti aika varmasti itekseenkin tullut lähipäivinä, mutta mun verenpaineet oli 196/115 ja järkyttävästä lääkemäärästä huolimatta lähti nousuun niin päätti lääkäri vauhdittaa

Mulla alkoi närästys oireilu jo pian oviksen jälkeen, tosin se oli varmaan keltarauhasen aiheuttamaa. Nyt jo helpottanut vähän. Se oli niin erilaista kuin muissa kierroissa et tuntosarvet kyllä heräsi 😄 seuraavana tulikin rintojen arkuus, ja on edelleen. Ja sellainen selkeä pirteys mitä ei yleensä loppukierrosta ole 😄

No nyt sitten plussan jälkeen viime yö oli niin kamalan uneton. Nukuin 3-4 tuntia ja sitten ei enää uni tullutkaan!! Heräsin alavatsan kouristeluihin, tuntui oikein jossain syvällä 😵‍💫 sinne varmaan poraudutaan kiinni nyt 🩷 pientä vatsatuntemusta pitkin päivää. Lievää etovaa oloa ja jatkuvaa janoa lisäksi.

Tänään töissä oli vähän hutera olo aina ylösnoustessa, matalat verenpaineet ehkä aiheuttaa.
Nukuin myös ekat päiväunet, väsytti ihan älyttömästi töiden jälkeen. 😴

On kyllä outo raskaus, pahoinvointiakin on vain ihan silloin tällöin eikä sekään ole mitenkään kummoista. Maha tuntemuksia todella vähän eikä rinnatkaan ole mitenkään kauhean kipeät nekään😅 välillä närästää, muttei sitäkään nyt kauhean usein. Vähän alkaa pelottaa tämä oireettomuus

Täällä ei nyt vielä liiemmin oireita onneks ole. 😁❤️ Pitäiskö ees ollakaan, ku menkkojakin odottaisin vasta su (tai la aikaisintaan). Pientä etomista silti välillä on.

Tavallaan ärsyttää, et joutuu ton etomisvaiheen taas elää uudestaan, mut ei mahda mitään. Ekassa raskaudessa vuonna nakki kans vaan etomista, en kertaakaan oksentanut. Tossa keskenmenneessä sama juttu. Toivoin kyl monesti, et oispa ihan överioireet niin tietäisi, et kaikki on hyvin.

Seuraillaan mimmoset oireet nyt tulee. ❤️ Hullua sanon, et tavallaan vähän kaipaan sitä, et rinnat herkistyy. :D Se oli ehkä tossa edellisessä ainakin tietyssä vaiheessa toki selkeä oire.

Täällä mennyt pari päivää vähän oirepimennossa, kun flunssa iski päälle ja ei oikein erota, mikä johtuu mistäkin.

Tänään alkoi nännien herkkyys/aristus. Jääköhän se seuralaiseksi pitemmäksikin aikaa.

Esikoistamme odottaessa mulla oli pahoinvointia, mutta en ihan tarkkaan muista, milloin se alkoi. Selkeästi ennen np-ultraa kuitenkin ja loppui vasta pari viikkoa ennen rakenneultraa. Automatkat oli pahimpia. Kuvotus (ja oksentelu) ei ollut silloinkaan mieluista, mutta toki pahoinvointi toisi nyt vähän lisää varmuutta raskauden etenemisestä. 🙏 Katsotaan, alkaako se huomenna kun kirjoitin näin. 🙈

Täällä ekana oireena alko dpo8 rinnat turpoomaan ja aristumaan, siitä osasin vähän jo aavistella että ehkä jotain on meneillään. 👀
Nyt ollut sit parisen päivää väsymystä ja iltaisin/öisin palelua. Menkkamaisia jomotuksia tai semmosia vihlontoja tuntunut kans nyt parina päivänä, tänään oliskin ollut normaalitilanteessa kp1. Mutta toistaseksi ainakaan ei oo minkäänlaista vuotoa näkynyt, jospa vaan nyt pysyisikin niin. 🤞🏻

Täällä kanssa flunssa vähän sotkenut, mitkä nyt raskauden alkuoireita ja mitkä sitten flunssaa. Mutta pientä etovaa oloa havaittavissa, mieliteot vaihtuu sekunnin välein ja mitään ei oikeasti tekisi mieli😂 oon myös heräillyt nyt omituisesti 5-6 aikoihin aamuisin

Täällä kanssa alkoi flunssa 5+2 niin tuntuu että ei huomaa ns raskaus oireita ja muutenkin joutui lopettaa lääkkeitä raskauden takia joten nekin nyt aiheuttaa oireita.. Mutta tulee välillä sellainen olo että apua oonkohan raskaana. Mutta nää muut vaivat sekoittaa oireita niin paljon. Rinnat on vähän arat, väsymystä mutta öisin aina 2-3 aikaan herään ja tosi vaikeaa saaha unta takas. Pientä ala maha jomotusta edelleen. Mieli on paljon herkemällä toki.

Mua on nyt pari päivää etonut erikoisesti. Tää on vähän samanlaista kuin migreenissä – mulla on aurallinen migreeni ja siihen liittyy selkeästi semmoinen ihan omanlaisensa etominen, ja nyt on pari päivää ollut hyvin samanlainen olo. Toki myös on ollut muutaman päivän kummallista päänsärkyä, ei migreeniä tai "tavanomaista tylppää jomotusta", vaan semmoinen tauoton vihlonta ohimoilla. Omituista. Saakohan kukaan muu kiinni, mitä tarkoitan?

Näin alkuvaiheessa ei ihmeellisempiä oireita. Ehkä alavatsan vihlomista ja nippailua silloin tällöin mutta jos osaisi olla ajattelematta koko raskautta, niin mikään oire ei suoraan viittaisi testiä tekemään. Näinä päivinä tosin menkkojenkin pitäisi tulla mutta kierto on muutenkin ollut sekainen ja saattanut jättää jonkun jopa välistä. Pallomahaa odotellessa 🤰

Näin alkuvaiheessa ei ihmeellisempiä oireita. Ehkä alavatsan vihlomista ja nippailua silloin tällöin mutta jos osaisi olla ajattelematta koko raskautta, niin mikään oire ei suoraan viittaisi testiä tekemään. Näinä päivinä tosin menkkojenkin pitäisi tulla mutta kierto on muutenkin ollut sekainen ja saattanut jättää jonkun jopa välistä. Pallomahaa odotellessa 🤰

Joo mulla vähän sama :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Hämmentävää.

@Mytty_ mä myös inhoan raskausaikaa, en oo rehellisesti nauttinut päivääkään koskaan. Toi zombi oli hyvin kuvattu, sellainen iteki olen! Anemian ja hormonien kans en jaksa mitään ja apua ei niihin julkiselta saa. Siihen päälle kivut ja vaivat, raskausmasennus ja ahdistus ni huh huh, säälin muuta perhettä. Meillä on pieniä ikäeroja ja kyllä niistä selviää mut raskaana on mun mielestä tosi rankkaa pienten lasten kanssa. Toivottavasti pääsisit mahd pitkälle ja vähillä oireilla tässä raskaudessa 🙏🏻

Takaisin