Oireet

Huhhuh, oma olo on pahentunut, vaikken ajatellut että olisi mahdollista. Nyt 8+6 ja oon alkanut oksentelemaan. Tähän asti oon pystynyt pidättämään oksennusta, mutta eilisen aamun jälkeen mikään ei ole pysynyt sisällä, edes vesi tänä aamuna.
Lähes pelkkää sängyssä makoilua ollut jo useamman viikon.
Onko muita joilla on mennyt näin pahaksi/pahemmaksi?

@nuppunen26 voi ei, kuulostaa inhottavalta😩 mulla ei kokemusta noin pahasta pahoinvoinnista.
Mulla alkoi viime viikon lopulla muutamien päivien oireettomuuden jälkeen palaamaan oireet. Myös vuoto loppunut täysin, joten hieman helpottanut sen myötä, josko sielä olis kaikki edelleen hyvin❤️ myös lievä pahoinvointi on palannut, mutta sen kanssa selviää kyllä. Pitää vaan huolehtia että on syömistä lähellä kun se saattaa iskeä sit ihan yllättäen missä tahansa🙈

Huhhuh, oma olo on pahentunut, vaikken ajatellut että olisi mahdollista. Nyt 8+6 ja oon alkanut oksentelemaan. Tähän asti oon pystynyt pidättämään oksennusta, mutta eilisen aamun jälkeen mikään ei ole pysynyt sisällä, edes vesi tänä aamuna.
Mulla kokemusta erityisesti esikoisen raskaudesta. Oksensin silloin monta kertaa päivässä alkaen n. 7+0 ja aina sinne 12+ viikolle. Siihen voi hetkittäin auttaa se, että sopii vaikka jotain rentoa mukavaa tekemistä kavereiden kanssa. Tai sitten ei😅

Mulla kokemusta erityisesti esikoisen raskaudesta. Oksensin silloin monta kertaa päivässä alkaen n. 7+0 ja aina sinne 12+ viikolle. Siihen voi hetkittäin auttaa se, että sopii vaikka jotain rentoa mukavaa tekemistä kavereiden kanssa. Tai sitten ei😅
Voi ei😣
Olen kyllä huomannut tuon, että jos soittelen tutuille tai nään heitä, niin pahoinvointi ei ole niin rajua. Johtuuko sitten siitä että ajatus menee muualle🫣 heti kun puhelu loppuu tai vieraat lähteneet, niin lopun illan aivan sänkypotilaana taas

Nyt on mun aika tippua pois täältä helmikuisista takaisin tuonne yrittäviin 😔
Maanantaina tuomittiin keskenmeno itselle tapahtuneeksi. Jos tästä kaikesta haluaa positiivista etsiä, sain olla todella kivuton koko prosessin ajan ja kuinka kohtu tyhjeni kokonaan itsestään nopeasti.

Mutta tulkoon kaikille teille muille pienokainen syliin alkuvuodesta ❤️

Maanantaina tuomittiin keskenmeno itselle tapahtuneeksi. Jos tästä kaikesta haluaa positiivista etsiä, sain olla todella kivuton koko prosessin ajan ja kuinka kohtu tyhjeni kokonaan itsestään nopeasti.

Olen pahoillani, todella ikävä kuulla. 😭

@Elmatutu Voimia surun keskellä 💔😥 Hyvä jos selvisit noin kivuttomasti 🙏.

Itsellä takaraivossa vielä kevään kohdunulkoinen joka päättyi munanjohtimen poistoon.

Olen pahoillani. ❤️ Voimia tulevaan.

@Elmatutu Voimia :red-heart:

Työt pitänyt sen verran kiireisenä, ettei oo kerenny oireita seurailemaan, välillä jotain alavatsan juilimia ja kylkikipua mikä kesti vain yhen illan. Nyt taas on vähän semmonen oireeton olo ja pelko nostaa päätään. :Grimacing Face: varhaisultraan vajaa 2vk ja tuntuu ettei aika kulu mihinkään.... :Upside Down Face:

En tiedä auttaako jotain joka oireettomana tuskailee, mutta itselläni ei tosiaan oireita juuri ole. Jos oikein miettimällä miettiin niin jos en 4 tunnin välein syö niin saattaa tulla outo olo. Eli ei mitään isompia oireita ja ainakin eilen ultrassa näkyi 8+2 täysin viikkoja vastaava otus ja sydän löi kuuluvasti. Esikoisen raskaus oli myös yhtä oireeton, taaperon ei. Eli ei se oireettomuus välttämättä mitään kerro.

@Brighton Niin,vaikka sitä yrittääkin miettiä, että ei oireita joka päivä välttämättä ole. Silti se pelko takaraivoon hiipii ainakin itsellä. :sad-face: Ehkäpä tämä tästä, kun pääsee ultraan näkemään tilanteen.

Muokattu viimeksi:
Rv 8+1
Pahoinvointi on vaivannut viikon verran. Ei oksentelua, mutta ällöä oloa pitkin päivää. Taaperon imetys on viime päivinä alkanut tuntua epämiellyttävältä. En haluaisi kuitenkaan lopettaa ainakaan ennen kuin riskiviikot on ohi.

Väsymys on edelleen vahvasti läsnä. Samoin pahoinvointi, joka on tässä lähipäivinä mennyt pahemmaksi. Tänään oli jo kolmas aamu, kun oli pakko oksentaa. Tuntuu, että 2h välein saisi olla syömässä jotain pientä ettei pahoinvointi mene ihan hirveän pahaksi. Samalla kuitenkin ruokahaluttomuus vaivaa eikä juuri mitään tee mieli syödä. Oikein ihana yhdistelmä nuo kaksi yhdessä 😅

Rv 8+1
Pahoinvointi on vaivannut viikon verran. Ei oksentelua, mutta ällöä oloa pitkin päivää. Taaperon imetys on viime päivinä alkanut tuntua epämiellyttävältä. En haluaisi kuitenkaan lopettaa ainakaan ennen kuin riskiviikot on ohi.
Mulla imetys on välillä ollut tosi kivuliasta ja sitten taas palannut normaaliksi. Mulla on aiemmissa raskauksissa maito loppunut ekan kolmanneksen aikana, joten sama varmaan tälläkin kertaa.

Onko muilla sellanen paine ala vatsalla ei nyt koko ajan mutta melkein? Mä en muista edellisistä että olis ollut mutta nyt kyllä on. Tänään ultrassa viikkoja 7+3 ❤️
Mulla ja vasta 4+1 menkoista laskettuna. Pelottaa, että tarkoittaa kohdunulkoista tai jotain muuta kamalaa.

Huh, alko pelottaan, että voiko tämä muuttua tästä vielä pahemmaksi. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:Nyt alkoi 8. viikko eli tänään 7+0 ja mulla on jo ollut pidempään käsittämätöntä väsymystä ja huonoa oloa. En oo oksentanut ja sitä vähän pelkäänkin. Närästää ihan kamalasti koko ajan.
RÖYHTÄILEN jatkuvasti ja makoillessa tulee huono olo, kun oikein tunnen kun ilmaa kertyy, ja pitää välillä nousta istumaan, jotta röyhtäys pääsee ilmoille ja olo helpottaa hetkeksi. Väsyneenä olisi ihana makoilla iltaisin töiden jälkeen, mutta se pahentaa huonoa oloa, ellei juurikin nouse aina röyhtäisemään.

Mies nauro eilen illalla iltalenkillä, että oon niinku joku vanha mies; puuskutan, piereskelen ja röyhtäilen, jatkuvasti pääsee omistuisia kehonääniä. :Face With Tears Of Joy:

Huh, alko pelottaan, että voiko tämä muuttua tästä vielä pahemmaksi. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:Nyt alkoi 8. viikko eli tänään 7+0 ja mulla on jo ollut pidempään käsittämätöntä väsymystä ja huonoa oloa. En oo oksentanut ja sitä vähän pelkäänkin. Närästää ihan kamalasti koko ajan.
RÖYHTÄILEN jatkuvasti ja makoillessa tulee huono olo, kun oikein tunnen kun ilmaa kertyy, ja pitää välillä nousta istumaan, jotta röyhtäys pääsee ilmoille ja olo helpottaa hetkeksi. Väsyneenä olisi ihana makoilla iltaisin töiden jälkeen, mutta se pahentaa huonoa oloa, ellei juurikin nouse aina röyhtäisemään.

Mies nauro eilen illalla iltalenkillä, että oon niinku joku vanha mies; puuskutan, piereskelen ja röyhtäilen, jatkuvasti pääsee omistuisia kehonääniä. :Face With Tears Of Joy:
Haha oon ihan samanlainen😂
Mulla kans olo pahenee kun närästää ja ilmaa kertyy, on kanssa pakko röyhtäistä vähän väliä etten oksenna🫣
Kuulemma viikko 10 on pahin pahoinvoinnin kanssa, koska silloin on korkeimmat hormonipitoisuudet(?) 🫣 mulla tänään 9+1 ja pikkusen parempi kun toissapäivänä, nyt en oo oksentanut pariin päivään❤️

Aamulla oli hieman etova olo, mutta se meni ohi aamupäivän mittaa. Samaan aikaan helpottunut siitä, että tänään ollut helpompi päivä pahoinvoinnin suhteen, mutta samalla ehkä pieni huoli siitä onko kaikki ihan hyvin 🤔

Takaisin