Itse asiassa saattaa tuntua!Joko tuntuu selällään maatessa kohdun yläreuna@Pöllöliini
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Itse asiassa saattaa tuntua!Joko tuntuu selällään maatessa kohdun yläreuna@Pöllöliini
Ei lopu. Juuri äsken (klo 3.30 yöllä) tarkistin 19- ja 17-vuotiaiden lasteni sijainnit snäpistä ja toiselle soitinkin (= herätin).Onko kenelläkään oireena jano? Itsellä varsinkin iltaa kohden jano vain kasvaa ja kasvaa. Muuten suhteellisen kevyesti itse olen päässyt toistaiseksi. Väsymystä ja alavatsa turpoaa iltaisin. Suurinosa yöstä pitää nukkua selällään kun maha painaa, en tiedä onko taaksepäin kallistuneella kohdulla tähän vaikutusta vai ei… Mutta päivät vaihtelee, esikoista kun odottaa, niin sitä kuulostelee kokoajan omaa olotilaa. Ja sitten, kun on vielä kevyempi päivä > heti miettii onko kaikki hyvin vai ei… Loppuukohan tämä huoli koskaanRv8+4 täällä
Täällä ainakin krooninen jano, yölläkin joka vessareissulla pitää juodaOnko kenelläkään oireena jano? Itsellä varsinkin iltaa kohden jano vain kasvaa ja kasvaa. Muuten suhteellisen kevyesti itse olen päässyt toistaiseksi. Väsymystä ja alavatsa turpoaa iltaisin. Suurinosa yöstä pitää nukkua selällään kun maha painaa, en tiedä onko taaksepäin kallistuneella kohdulla tähän vaikutusta vai ei… Mutta päivät vaihtelee, esikoista kun odottaa, niin sitä kuulostelee kokoajan omaa olotilaa. Ja sitten, kun on vielä kevyempi päivä > heti miettii onko kaikki hyvin vai ei… Loppuukohan tämä huoli koskaanRv8+4 täällä
Mulla kanssa kauhee jano ja suuta kuivaa kokoajanOnko kenelläkään oireena jano? Itsellä varsinkin iltaa kohden jano vain kasvaa ja kasvaa. Muuten suhteellisen kevyesti itse olen päässyt toistaiseksi. Väsymystä ja alavatsa turpoaa iltaisin. Suurinosa yöstä pitää nukkua selällään kun maha painaa, en tiedä onko taaksepäin kallistuneella kohdulla tähän vaikutusta vai ei… Mutta päivät vaihtelee, esikoista kun odottaa, niin sitä kuulostelee kokoajan omaa olotilaa. Ja sitten, kun on vielä kevyempi päivä > heti miettii onko kaikki hyvin vai ei… Loppuukohan tämä huoli koskaanRv8+4 täällä
Voi apuva, kun ihana mammaEi lopu. Juuri äsken (klo 3.30 yöllä) tarkistin 19- ja 17-vuotiaiden lasteni sijainnit snäpistä ja toiselle soitinkin (= herätin).![]()
Mitkä viikot sinulla @SyysSumu olikaan? Mulla nimittäin juuri tuota tuikkivat toispuoleista kipua oli jossain rv4-5 eli aika alussa ja sitä oli useampana päivänä ja tosi häiritsevää ja kovaakin. Jotenki se ei minusta ihan munasarjan kohdalle paikantunut ja siksi olin varma kohdunulkoisesta. Kuitenki raskaus todettu varhaisultrassa aivan olevan paikallansa joten olisiko kiinnittyminen tapahtunut sitten oikealle puolelle kohtua...@Elmatutu voi ei, ihan hirveästi voimia sinne ja toivotaan kovasti että se olisi vain jotain harmitonta vuotoa
Täällä eilen koko päivän jomotteli alavatsaan vasemmalle puolelle. Oli sellaista tuikkivaa jatkuvaa kipua, ei kovin voimakasta mutta häiritsevää. Tuntui vähän samanlaiselta kuin ovulaation aikaan ollut jomottelevaa kipua munasarjan kohdalla, sijaintikin tuntui samalta. Tuntui eniten liikkeessä, vähän rauhoittui levätessä. Onko kellään kokemusta tälläisestä ja mistähän se voisi johtua?
Googlehan heti tietenkin tarjoaa kohdunulkoista, mutta luulisi siinä tapauksessa kivun olevan voimakkaampaa ja jatkuvaa. Tänään ei ole vielä kipu jatkunut.
Teki heti mieli aikaistaa vairhaisultraa, mutta yhtään aikaisempia aikoja ei ole tuonne meidän halvempaan paikkaan.
Paljon voimia ja tsemppiäMulla onkin ollut vähän erilainen eilen aamu.
Heräsin 5 aikaan pissahätään ja huomasin kuinka vuodan verta. Samalla tavalla kuin kuukautiset olisi alkamassa. Aamu yö meni itkiessä ja surressa tässäkö tämä nyt sitten meni. 8 aikaan menimme Malmille päivystykseen jossa todettiin että joo vuodan verta muttei annettu heti keskenmeno diagnoosia. Ei ultrattu tehtiin vaan sisätutkimus. Kohdunkaula kiinni eikä painelussa tuntunut kipuja.
Nyt sitten odotellaan jatkuuko vuoto millaisena ja tuleeko kipuja. Lähete naikkarille tehtiin.
Nyt on 50/50 mahdollisuus että meni kesken/ oli vaan spontaani vuoto kohdusta.
Nyt sitten vuorokausi kaiken alkamisesta vuoto on hellittänyt ja kipuja ei vieläkään ole. Raastavaa tällänen epätietoisuus.![]()
On ihan hirvee jano melkeen koko ajan mut just iltaa kohden paheneeOnko kenelläkään oireena jano? Itsellä varsinkin iltaa kohden jano vain kasvaa ja kasvaa. Muuten suhteellisen kevyesti itse olen päässyt toistaiseksi. Väsymystä ja alavatsa turpoaa iltaisin. Suurinosa yöstä pitää nukkua selällään kun maha painaa, en tiedä onko taaksepäin kallistuneella kohdulla tähän vaikutusta vai ei… Mutta päivät vaihtelee, esikoista kun odottaa, niin sitä kuulostelee kokoajan omaa olotilaa. Ja sitten, kun on vielä kevyempi päivä > heti miettii onko kaikki hyvin vai ei… Loppuukohan tämä huoli koskaanRv8+4 täällä
Voimia sinne. Varmasti vaikeaa just nytMulla onkin ollut vähän erilainen eilen aamu.
Heräsin 5 aikaan pissahätään ja huomasin kuinka vuodan verta. Samalla tavalla kuin kuukautiset olisi alkamassa. Aamu yö meni itkiessä ja surressa tässäkö tämä nyt sitten meni. 8 aikaan menimme Malmille päivystykseen jossa todettiin että joo vuodan verta muttei annettu heti keskenmeno diagnoosia. Ei ultrattu tehtiin vaan sisätutkimus. Kohdunkaula kiinni eikä painelussa tuntunut kipuja.
Nyt sitten odotellaan jatkuuko vuoto millaisena ja tuleeko kipuja. Lähete naikkarille tehtiin.
Nyt sitten vuorokausi kaiken alkamisesta vuoto on hellittänyt ja kipuja ei vieläkään ole. Raastavaa tällänen epätietoisuus.![]()
Mulla on ollut sama kun keijup:lla, eli aika alussa ehkä viikot 4-5 vielä oli tuollaista tuikkivaa kipua/jomotusta toisella puolella. Sitten se loppui jossain kohtaa kokonaan. Mulla on kanssa ultrattu jo 6+0 jolloin todettiin alkion olevan oikeassa paikassa.@Elmatutu voi ei, ihan hirveästi voimia sinne ja toivotaan kovasti että se olisi vain jotain harmitonta vuotoa
Täällä eilen koko päivän jomotteli alavatsaan vasemmalle puolelle. Oli sellaista tuikkivaa jatkuvaa kipua, ei kovin voimakasta mutta häiritsevää. Tuntui vähän samanlaiselta kuin ovulaation aikaan ollut jomottelevaa kipua munasarjan kohdalla, sijaintikin tuntui samalta. Tuntui eniten liikkeessä, vähän rauhoittui levätessä. Onko kellään kokemusta tälläisestä ja mistähän se voisi johtua?
Googlehan heti tietenkin tarjoaa kohdunulkoista, mutta luulisi siinä tapauksessa kivun olevan voimakkaampaa ja jatkuvaa. Tänään ei ole vielä kipu jatkunut.
Teki heti mieli aikaistaa vairhaisultraa, mutta yhtään aikaisempia aikoja ei ole tuonne meidän halvempaan paikkaan.
Mulla oli kahdessa ekassa raskaudessa runsas verenvuoto 11 ja 12 viikoilla. Ensimmäisessä sitä verta tuli niin paljon, että laitoin töissä aikuisten vaipan ja pelkäsin silti että tuleeko läpi. Vuotoa kesti illan ajan ja sitten se lakkasi. Ensimmäisestä olin käynyt jo nt-ultrassa, niin neuvolalääkäri vaan tarkisti sillä pienellä ultralla, että siellä sikiö vielä iloisesti potkuttelee hyvällä sykkeellä. Toisessa oli oikein kipuja myös ja vuoteli useamman päivän runsaasti. Olin varma keskenmenosta mutta ultraan päästyäni sikiö voi oikein hyvin ja silloin sieltä löytyi hematooma kaverina, joka oli vuotanut. Hematooma näkyi siellä vielä rakenneultrassakin mutta ei vuotanut enää sen jälkeen.Mulla onkin ollut vähän erilainen eilen aamu.
Mie oon joutunut ottamaan jo äitiyshousut käyttöön, kun sama tilanne. Collarien vyötärö painaa ikävästi. Sit joutuu vetää housut vähän ylemmäs, että ei paina mahaaRv 7+4 ja tänään olen huomannut, että vyötärönseutu ei kestä pientäkään painetta. Farkuista piti jättää ylin nappi auki ja kun vaihdoin collareihin, niin näidenkin kumppari tuntuu niin tukalalta!![]()
Voisi johtua keltarauhaskystasta, joka muodostuu munasolun irtoamisen jälkeen. Minulla on näitä ollut jokaisessa alkuraskaudessa ja ne ovat vaarattomia, mutta voivat aiheuttaa kipua, etenkin puhjetessa. Minulla kysta on näkynyt ensimmäisessä ultrassa, mutta hävinnyt sitten itsekseen seuraavaan ultraan mennessä.Kiitos vastauksista @Keijup ja @nuppunen26hyvä tietää, että teillä on mennyt kaikki hyvin näistä samankaltaisista kivuista huolimatta. olen nyt raskausviikolla 7, eli vähän pidemmällä kuin milloin teillä oli kipuja.
Joo ja tosi vaikea kyllä tarkkaan sanoa, että missä se kipu tuntuu.. mutta jotenkin tulee niin ovisjomotukset mieleen, niin epäilin munasarjaa.
Mutta koitan nyt sitten minäkin olla liikoja huolehtimatta, tänään ei ole onneksi tuntunut niin paljoa kuin eilen, ihan muutamia kertoja vain.
Varmasti suuri huoli tilanteesta.Mulla onkin ollut vähän erilainen eilen aamu.