Oireet

@Toiveissa hippunen En stressaisi liikaa niistä oireista ellei sitten jotenkin todella radikaalisti muutu oma olo. Tiedän monia jotka selvisi todella vähillä oireilla ja valitettavasti myös niitä, jotka oli sängyn pohjalla lähes koko alkuraskauden ja voisin sanoa että alkuraskaus oli varmasti helpompi tuolla ensimmäisellä ryhmällä 😅 mutta samoja ajatuksia sitä on itsellä ja varmasti monella muulla, että onko oireita tarpeeksi ja onko oma olo ns. normaali alkuraskauteen 🥲

Täällä myös yksi vähistä oireista ajoittain stressaava, joten kiva kuulla että oireilla tai ilman kaikki voi olla hyvin. Itsellä nyt pari viikkoa ollut samat oireet, rintojen ja vatsan turvotus, joutuu jo pömppövatsaa piilottelemaan 🤭 rv6+

Onko kokemusta milloin olisi hyvä ottaa sormukset pois? Ymmärtääkseni jossain vaiheessa voi tehdä tiukkaa.

Täällä myös yksi vähistä oireista ajoittain stressaava, joten kiva kuulla että oireilla tai ilman kaikki voi olla hyvin. Itsellä nyt pari viikkoa ollut samat oireet, rintojen ja vatsan turvotus, joutuu jo pömppövatsaa piilottelemaan 🤭 rv6+

Onko kokemusta milloin olisi hyvä ottaa sormukset pois? Ymmärtääkseni jossain vaiheessa voi tehdä tiukkaa.
Mulla ei ole missään kolmesta täysiaikaisesta raskaudesta ollut juurikaan turvotuksia ja sormus on ollut sormessa koko ajan.

Otin viimeksi vissiin kuukautta ennen laskettua aikaa, kun alkoi sen verran turvottaa ettei enää helpolla lähtenyt 😄 mutta luulen, että aika yksilöllistä ja riippuu ylipäänsä sormien muodosta, mulla muutenkin sen malliset sorminivelet, et joutuu aina vähän houkuttelemaan sormusta pois, mutta turvotus lopulta aika vähäistä. Jos oikeesti on pahaa turvotusta, varmasti jo paljon aiemmin joutuu ottamaan.

Ottaisin oireettoman alkuraskauden. Tänään jälleen pitänyt oksentaa 🤮
Mie en oo käyttäny esikoisen syntymän jälkeen kovin montaa kertaa sormuksia enkä kyllä enää osaisi käyttää niitä. 😁

Jos jotakin muutakin suht oireetonta helpottaa niin täällä käyty tänään varhaisultrassa ja kaikki hyvin, vaikka onkin tosi oireetonta ja vaan joitain pieniä, vaihtelevia oireita..🙏🏼 nyt vaan pitää osata nauttia että pääsee helpolla

Alkuviikosta kyllä tuntui, että aika monet oireet hävisi ja se vähän taas sai mietityttämään.. mutta sitten alkoikin tämä loputon väsymys (yritäpä tässä nyt sitten saada tehtyä lopputyötä). Ruoka on vähän alkanut tuottamaan ongelmia, ei mitään suurta pahoinvointia vaan enemmänkin sellaista että on ihan hirveä nälkä, mutta mikään ei meinaa mennä alas.

Täällä selkeästi alkaa jo hieman helpottaa tuo pahoinvointi ainakin hetkellisesti. Väsymys on kyllä kovaa ja ei yhtään auta tuo pissalle heräily. En voi käsittää että tässä vaiheessa jo joudun ramppaamaan kahden tunnin välein vessassa! Onko muilla samaa ongelmaa

Täällä selkeästi alkaa jo hieman helpottaa tuo pahoinvointi ainakin hetkellisesti. Väsymys on kyllä kovaa ja ei yhtään auta tuo pissalle heräily. En voi käsittää että tässä vaiheessa jo joudun ramppaamaan kahden tunnin välein vessassa! Onko muilla samaa ongelmaa
Yöllä ei sentään tarvitse rampata, mutta päivällä kyllä. Osittain ehkä johtuu ihan siitä, että tuntuu jatkuvasti olevan jano ja tulee juotua aika paljon.

Joo yöllä on pakko käydä 1-2 krt vessassa ja päivälläkin melko usein. Mulla tuntuu oireet helpottavan (ei ne mitään kovin pahoja ole olleetkaan), ja tietysti heti jännittää... Toisaalta, RV 10 meneillään niin sinänsä sopii kuvaan että alkaisi helpottaa.

Joo yöllä on pakko käydä 1-2 krt vessassa ja päivälläkin melko usein. Mulla tuntuu oireet helpottavan (ei ne mitään kovin pahoja ole olleetkaan), ja tietysti heti jännittää... Toisaalta, RV 10 meneillään niin sinänsä sopii kuvaan että alkaisi helpottaa.
Samaa miettinyt että eikö se rv10 pitäisi jo parhaassa tapauksessa alkaa helpottaa. Ja muistaakseni esikoisen kohdalla oli juurikin näin. Mulla tuo krooninen pahoinvointi on vaihtunut siihen että pidempään jos on syömättä niin iskee vasta sitten.

Mulla ihan sama. Mäkin oon murehtinut oireiden lieventymistä, mutta huomenna on jo tasan 10+0. 🤯
Tuo yöllä vessassa ravaaminen on mun mielestä kaikista rasittavinta.

Mut mulle on nyt oikeasti pompsahtanut maha ihan yllättäen. Ei saa enää vedettyä sisään. Nyt yritän vielä vaatteilla peittää, mutta melko epätoivoista hommaa. En käsitä miten se nyt jo pompsahti.

Sama homma täällä 9+4. 😓 Yritän ajoittaa juomisen niin, että iltapissaa tulis hyvin. Silti pari kertaa yössä pitäis käydä. Jos toisen panttaa, tuntuu se pissatusolo unen läpi ja häiritsee.
Mulla siirtynyt pahoinvointi iltaan, aamu ja päivä jo reippaampi olo. Ihme juttu.

Musta tuntuu myös, että vähän väliä sais rampata vessassa. Yöllä ei onneksi ole tarvinnut käydä kuin kerran, mutta sekin on itselle jo ihan liikaa. Samalla aina pakko käydä juomassa, kun jano tuntuu olevan kokoajan läsnä.

Sama homma täällä 9+4. 😓 Yritän ajoittaa juomisen niin, että iltapissaa tulis hyvin. Silti pari kertaa yössä pitäis käydä. Jos toisen panttaa, tuntuu se pissatusolo unen läpi ja häiritsee.
Mulla siirtynyt pahoinvointi iltaan, aamu ja päivä jo reippaampi olo. Ihme juttu.
Tunnistan itsestäni myös tuon lisääntyneen aamureippauden. Välillä jopa aika "normi" vireä olo aamulla joka sitten kostautuu kyllä kun ilta koittaa🥱

Mulla ihan sama. Mäkin oon murehtinut oireiden lieventymistä, mutta huomenna on jo tasan 10+0. 🤯
Tuo yöllä vessassa ravaaminen on mun mielestä kaikista rasittavinta.

Mut mulle on nyt oikeasti pompsahtanut maha ihan yllättäen. Ei saa enää vedettyä sisään. Nyt yritän vielä vaatteilla peittää, mutta melko epätoivoista hommaa. En käsitä miten se nyt jo pompsahti.
Joko tuntuu selällään maatessa kohdun yläreuna 🤭 @Pöllöliini

Mä sanoisin, että synnärille mennessä kannattaa ottaa sormukset pois. En ole myöskään kärsinyt turvotuksesta raskausaikaina, mutta erityisesti esikoisen synnytyksen jälkeen iski aivan jäätävä turvotus maidon noustessa😅

Takaisin