Oireet

Pahoinvointi on hellittänyt ja tilalle tullut hirveet ruokahimot! Esim kalaruokia voisin syyä vaikka aamu ja iltapalaksikin. 😀
Käytiin lounaalla yksi päivä ja palapaisti maistu niin hyvältä, et ois voinu itkee.

Makeat ei nappaa, mutta hapan ja raikas maistuu. Illalla kauppareissulta tarttui mukaan tatsiki dippi, omenaa ja kurkkua. Niitä mutustelin kun katoin telkkaa ja maistu niin hyvälle. 😋

Muokattu viimeksi:
Tänään on ollut pahin pahoinvointi tähän mennessä. Oksettaa, mutta en ole kuitnekaan vielä kertaakaan oksentanut. On myös menkkamaisia kipuja selässä. Vaikea löytää hyvää asentoa ja keskittyä töihin. Varhaisultra on huomenna ja sittenpähän tietää, onko tuolla enää elämää.

Täällä alkoi oireet juuri päivä ennen plussaa, hengästyin yhtäkkiä kovasti pienestäkin kävelystä ja oli paineen tunnetta alavatsalla, menkkamaisia tuntemuksia ja ummetusta. Laitoin nämä toki silloin täysin progetuen piikkiin, kun olin jo toivoni kiertoon menettänyt.
Viime viikolla oli turvotusta, jota tosin ollut ihan tän progetuenkin takia. Hengästyminen vähän helpotti, vaikka melko korkealla syke liikkuessa on verrattuna normaaliin. Aloin nukahtamaan tosi paljon aiemmin kuin yleensä, mutta uni on kyllä aika katkonaista, välillä tosi huonoa. Ja rinnat on vähän arat, erityisesti yöllä. Sain alkuviikosta yöllä outoja palelukohtauksia, piti oikein kahden peiton alla olla, mutta ne meni onneksi ohi. Välillä ummetusta, välillä vatsa sekaisin (kamala kun toivon että ummetus tulis takas, koska mulla on aina ollut vähän liian vilkas vatsa, joten pieni ummetus ei haittaisi 😅)
Mutta sitten taas välillä tuntuu, niinkuin tänään, että ei ole juurikaan mitään oireita, korkeintaan vähän arat rinnat 🤷 ja täällä 5+2.

Mies tuossa totesi että onpa kyllä kamalaa että me pidetään sun olon kurjistumista positiivisena asiana tässä etenemistä seuratessa 😅

Täällä oireena pahoinvointi, rinnat tosi arat, pyörryttää, hengästyttää, tukkoisuus, väsy, kylmä, vatsakivut ja ne kamalat repäisykivut alkoi tänään… sen verran oireillaan että en oo kerennyt pelätä ettei olisi normiraskaus kyseessä. Helpottavaa koska viimeksi oli sairas keskenmenon pelko! ❤️

Ei oo nyt varmaan varsinaisesti raskausoire, mutta kysyn kuitenkin.. Onko täällä ketään jolla on keltarauhastuki alkuraskauden tukena? Mulle on cyclogest paikallisesti käytettynä ja mulle on ilmestynyt pari ikävää haavaumaa ulkosynnyttimiin. En nyt oikein osaa epäillä mitään muuta kuin sitä syyksi 🤔 Kutinaa ja muutahan ne voi aiheuttaa, mutta en löydä mistään haittavaikutus listalta tälläistä. Mietin aluksi myös että olisiko ärtynyt äkillisestä jatkuvasta pissalla ravaamisesta ja pyyhkimisestä, mutta tuskin nyt niin kovaa olisin hinkannut 😅 muutenkin tuntuu olevan vähän kuivat limakalvot.
Edit / jaa googlettelun perusteella voipi sitä näköjään olla raskausoireena ihan vaan limakalvojen kuivuuttakin 🤷

Muokattu viimeksi:
Ei oo nyt varmaan varsinaisesti raskausoire, mutta kysyn kuitenkin.. Onko täällä ketään jolla on keltarauhastuki alkuraskauden tukena? Mulle on cyclogest paikallisesti käytettynä ja mulle on ilmestynyt pari ikävää haavaumaa ulkosynnyttimiin. En nyt oikein osaa epäillä mitään muuta kuin sitä syyksi 🤔 Kutinaa ja muutahan ne voi aiheuttaa, mutta en löydä mistään haittavaikutus listalta tälläistä. Mietin aluksi myös että olisiko ärtynyt äkillisestä jatkuvasta pissalla ravaamisesta ja pyyhkimisestä, mutta tuskin nyt niin kovaa olisin hinkannut 😅 muutenkin tuntuu olevan vähän kuivat limakalvot.
Edit / jaa googlettelun perusteella voipi sitä näköjään olla raskausoireena ihan vaan limakalvojen kuivuuttakin 🤷
Mulla on cyclogest pari kertaa päivässä aina tuonne raskausviikolle 16 asti. Nyt mulla ei ole siitä kuin päänsärkyä. Yhden siirron aikaan mulla oli alkava hiiva ja silloin lääkkeen käyttö pahensi sitä oiretta.

Täällä myös pahoinvointi alkoi , muutamia päiviä nyt vaivannut. Vaikea keskittyä muuhun kuin siihen, että kuvottaa. Mulla ei ole oksennusrefleksi herkässä, mutta lamaannuttaa muuten. Väsymystä, hengästymistä ja pientä rintojen aristamista lisäksi. Hetken oli vaihtelevaa unettomuutta, mutta onneksi se tuntuu rauhoittuneen.

Onko kellään kokemusta paineen tunteesta ns. otsan sivuosissa, kun laittaa pään alas/kumartuu? Oon nyt pari päivää kiinnittäny tohon tunteeseen huomiota, ja en tiedä pitääkö huolestua? Mitään flunssaa ei ole ja viimeksi oon ollu kipeä vuosi sitten 😅 verenpaineet on suht alhaset, n. 109/68, mutta voiko liittyä vaikka verenpaineen vaihteluun? Niskatkin on toki hieman jumissa, mutta ei mitenkään paljoa tai edes mitä ne usein on..

Rv 6 ja nyt kaikki pannulla käristetty ruoka on alkanut oksettamaan 🤢 oli pakko määrätä miehelle kielto käyttää paistinpannua kun olen kotona 😅 muutenkin tuntuu, että pahoinvointi alkaa taas voimistua, kun viime viikko tuntui sen suhteen helpommalta.

@Pöllöliini voi ei, no ei päänsärkykään kuulosta kivalta. Mutta onneksi sulle ei ole tullut niistä muita oireita ja toivottavasti pysyy poissa jatkossakin.

Neuvolan täti tosin epäili että tämä ei välttämättä voi olla noista cycloista peräisin, käski ens viikolla mennä näyttämään terveysasemalle, sielläpä selviää.

Löytyiskö täältä muilta jolla ei juurikaan oireita ole ja kaikki silti ollut kunnossa? Itsellä kova huoli kun ollut lähinnä supisteluja ja alaselässä menkkakipumaisia tuntemuksia vain koko raskauden. Rinnat välillä vähän arat ja ruokahalu ajoittain heikko. Mutta pahoinvointia tai poikkeavaa väsymystä yms. en ole huomannut ja toivon niin kovasti tulevan kunnon oireita, vaikka jopa jatkuvaa oksentelua että tietäisi jotain tapahtuvan😣 ja tänään siis rv. 5+6

@Toiveissa hippunen Minulla on päiviä, kun oireita ei ole, esim. tänä aamuna ei oireen oiretta. Varhaisultra julkisella vasta 22.7. ja jännittää valtavasti... Tekis mieli jo käydä yksityisellä, mutta täällä pohjois-savossa on ihan turkasen kallis, joten pitää nyt vaan odotella tuonne ultraan ja toivoo parasta, että kaikki on hyvin.

Löytyiskö täältä muilta jolla ei juurikaan oireita ole ja kaikki silti ollut kunnossa? Itsellä kova huoli kun ollut lähinnä supisteluja ja alaselässä menkkakipumaisia tuntemuksia vain koko raskauden. Rinnat välillä vähän arat ja ruokahalu ajoittain heikko. Mutta pahoinvointia tai poikkeavaa väsymystä yms. en ole huomannut ja toivon niin kovasti tulevan kunnon oireita, vaikka jopa jatkuvaa oksentelua että tietäisi jotain tapahtuvan😣 ja tänään siis rv. 5+6
Mulla oli tuohon aikaan oikeastaan vain alaselkäjomotuksia. Myöhemmin tuli muutakin. Esikoisen aikaan alussa ei ollut muuta kuin menkkajomotuksia.

@Snadi D täälläkin kovasti odotan jo varhaisultraa joka 15.7. Onko sulla sitten joinain päivinä kuinka paljon ja millasia oireita? Oireiden aaltoilevuus on kyllä normaalia jolleivat kokonaan poistu😊

@Pöllöliini ihana kuulla, tämä helpottaa hieman😍 millä raskausviikolla sulla tuli sitten muita oireita?

Nyt on muutamana aamuna ollut pahoinvointia. Ei oikein tee mitään mieli syödä, mutta sitten kun saa jotain syötyä niin olokin pikkuhiljaa helpottaa. Pitäisi varmaan miettiä jotain helppoa syötävää, jonka vaan ottaisi kaapista ja söisi, kun etovan olon kanssa ei tee mieli edes alkaa leipää voitelemaan.

Ja tämä väsymys, en tiedä johtuuko flunssasta vai raskaudesta, mutta olen aivan poikki. Useana päivänä tällä viikolla ottanut päikkärit, jonain päivänä jopa kahdet. Tuntuu että kaiken tekemisen aloittaminen vaatii hirveästi ponnnisteluita, pyykitkin on roikkuneet telineessä ties kuinka monta päivää.

En tietenkään voi vannoa, että kaikki on kunnossa, mutta ainakin 6+3/4 ultrassa löytyi selkeä syke (vastasi 6+2). Mutta siis niistä oireista, mulla nää oireet alkoi oikeastaan vasta siitä ultrapäivästä, siihen asti ollut melko vähäistä. Hengästymistä, lievää väsymystä, pientä etomista. 6+ viikolla alkoi sitten tää aika jatkuva kuvotus, vie hetkittäin kyllä kaiken energian päivästä, kun on vaan paha olo. Tullut nukuttua myös päikkärreitä. Välillä ruoka tai sipsit auttaa. Useimmiten tekee mieli kaikkea raikasta ja kirpeää. Rinnat ei oo mitenkään älyttömästi kipeytyneet missään vaiheessa, pientä aristusta. Pulssi nousee herkästi ja närästystä tulee millon mistäkin söi tai oli syömättä.

@Snadi D täälläkin kovasti odotan jo varhaisultraa joka 15.7. Onko sulla sitten joinain päivinä kuinka paljon ja millasia oireita? Oireiden aaltoilevuus on kyllä normaalia jolleivat kokonaan poistu😊

@Pöllöliini ihana kuulla, tämä helpottaa hieman😍 millä raskausviikolla sulla tuli sitten muita oireita?
Just kävin kurkkimassa vanhoja postauksia. Selkeää huonoa oloa oli pari päivää just ennen rv 8. Sit ne oireet katosivat moneksi päiväksi parikin kertaa ja olin paniikissa. Nyt taas on ollut muutaman päivän todella huono olo.
Mut mulla oli jossain vaiheessa pari yötä, kun ajattelin et nyt tulee km, koska olin todella kipeä. Se pelotti. Ja toki vieläkin pelottaa, kun tulee tuntemuksia.

Edit. Esikoisesta oli melko vähäoireista pitkään, mutta suuria menkkjomoja sillon löytyi. Myöhemmin tuli todella lievää etovaa oloa, minkä pystyi hyvin hallitsemaan.

@Toiveissa hippunen oireellisina päivinä on lähes koko päivän huono olo, toissa päivänä meinasin oksentaa töissä. Sitten on ollu vatsan nippailuja / repäisy? kipuja. Juu sen tiedänkin, että oireiden aaltoilu on normaalia ja yritän rauhoitella itseäni, että se on normaalia.

Takaisin