Oireet

Täällä oireena päivisin etova olo jos ei oo kerenny syödä aamupalan jälkeen mitään. Iltaisin kauhee väsymys ja aamulla herään viiden- kuuden aikoihin vessahätään, mut yleensä vaan käännän kylkeä ja nukun vielä pari tuntia vaihdellen asentoa. Nyt on myös alkanut housut kiristämään 🙄

Seilaako muilla oireet? Muutaman päivän ollu nännit aika kipeät, mutta nyt ei enää juurikaan🤔 tissit on kyllä edelleen turvonneet, mutta toivottavasti ei enteile pahaa muuten🫣
seilaa, esim eilen aamulla ei oireen oiretta, illalla pientä oireilua alavatsalla ja tänään aaltoileva huonovointisuus+ vatsan nippailut😅

Muokattu viimeksi:
Unettomuus vaivaa ja päivällä sit oonki ihan väsy ja tulee nukuttaa päikkärit mikä ei tietenkää hyvä yön kannalta. Näköjään lämmin kahvinei uppoo mut jääkahvi menee alas 😍 ei tarvii jättää kahvii pois.

Täällä myös oireet vaihdellut tosi paljon. Pahoinvointia tai normaalia suurempaa väsymystä ei oo näkyillyt. Rintojen arkuus ja kuukautismainen jomottelukin loppunut. Miehen mukaan pitäisi kertoa kuitenkin mielialavaihteluista. 🙉🤣

Täällä on ollut suht voimakastakin pahoinvoinnin tunnetta etenkin siinä klo 7-14 välillä ja jos ruokailuvälit kasvavat vähän liian pitkiksi. Oksentanut en ole kertaakaan, eikä ruokakaan tunnu varsinaisesti mitenkään vastenmieliseltä, mutta syöminen on kyllä pari kertaa vaatinut kunnolla tahdonvoimaa.

Muuten ei kyllä sitten olekaan oikein mitään, paitsi sitä lonkkakipua, joka alkoi jo plussasta. Sykkeitä en ole nyt pariin päivään seurannut, kun kellon laturi jäi töihin 🥲, mutta sykekäyrä on kyllä ollut laskeva. Eipä sen toisaalta siellä 79 bpm leposykkeessä tarvitsekaan pysyä, ja edellisessäkin raskaudessa normalisoitui aika alkuraskaudessa.

Sama täällä, seilailu jatkuu, josta kans vähän aiemmin myös kirjottelin kun hämmensi vaihtelu. Ainut pysyvä on, et vatsa on sekasin aamuisin 😅

Uutena havaintona painon tunne alavatsalla. Repäisykivut ja nännien arkuus jatkuu. Rv 5+3

Seilaako muilla oireet? Muutaman päivän ollu nännit aika kipeät, mutta nyt ei enää juurikaan🤔 tissit on kyllä edelleen turvonneet, mutta toivottavasti ei enteile pahaa muuten🫣
Mulla on kaikissa raskauksissa (tää on 5.) oireet vaihdelleet päivittäin. Loppuun asti hyvin menneissä raskauksissa paha olo on aina parempien päivien jälkeen palannut entistä pahempana ja jatkunut jonnekin viikon 14 tienoille. Keskenmenneissäkin raskauksissa pahoinvointi on aaltoillut, mutta niissä oireet on aina hiipuneet aikaisemmin.

Mä oon ollu monta viikkoa käytännössä talon vankina. Väsynyt, öklö ja voimaton olo kaiken aikaa.

Lisäksi kelit surkeita, ei oo voinu käydä köpöttelemässäkäön kun satanut.

Nukun useammat päiväunet ja vielä raskaasti yöunetkin, (pissalle herättävä kyllä yöllä).

Mut tuntuu kuin olisin saattohoidossa. En ole oksentanut, mutta huono olo ei poistu.

Mulla on ollut ihan kamalia viime päivät. Jatkuvaa pahoinvointia, vatsakouristeluita, hirveää väsymystä jne. Kerran jo oksensin, aivan puskista tänä aamuna kun vatsaan alkoi sattua heti herättyä. Tuntuu että väsymys ja järkky pahoinvointi tulee aivan puskista. Meinaan nukahtaa ravintolan penkille ja autoon tms. Hirveä pahoinvointi voi tulla kesken ruokailun tai makaamisen tai oikeastaan milloin vain. Ja mikään ei vie niitä pois. Huomasin että jääpalojen imeskely auttoi pahimpaan pahoinvointiin. Ja jäävesi on toinen. Myös ulkona hengittely auttaa.

Mä oon ollu monta viikkoa käytännössä talon vankina. Väsynyt, öklö ja voimaton olo kaiken aikaa.

Nukun useammat päiväunet ja vielä raskaasti yöunetkin, (pissalle herättävä kyllä yöllä).

Mut tuntuu kuin olisin saattohoidossa. En ole oksentanut, mutta huono olo ei poistu.
Voi ei, kohtalontovereita😪
Sanoin tänään samaa, että kuin olisin kuolinvuoteella

Ihan jäkky väsymys on astunut kuvioihin. Tätä oli viimeraskaudessakin. Kiva kun on kesälomalla eikä jaksai s tehdä muita kun nukkua
Täällä ajoittain vähän sama tilanne, aluksi olin harmissani siitä että menee kesäloma ”puolivaloilla” mutta nyt oon kääntynyt siihen että onneksi ei tarvitse olla töissä. En varmaan selviäis työpäivistäkään, saati että illalla jaksaisi mitään. Toki pitäis sit vaan olla varmasti saikulla, etenkin pahimpina huonon olon päivinä.
Nyt 5. suht hyvä päivä etovan olon suhteen, kunhan muistaa syödä tarpeeksi usein.. näin juhannuksena ja pois kotoa ollessa se ei ookaan ollut niin helppoa :D ens viikonlopulle olis taas myös reissu tiedossa, saapa nähdä tuleeko lähdettyä vai miten tämä olo tästä kehittyy. Tänään oltiin taas juhlissa ja sen jälkeen ollut silmät ja pää kipeät, vähän kun migreeni.. toivottavasti tämä ei siihen asti kehity, muutamalla ystävällä koko alkuraskaus mennyt sen kourissa 😵‍💫

@Macademia ja @nuppunen26 tsemppiä kovasti teille! ❤️ tuollaista oloa itekin oon jännäillyt että osuuko kohdalle, edelleen täytyy olla onnellinen jokaisesta päivästä kun edes suunnilleen toimintakykyinen on!

Ootko kokeillu syödä sipsejä huonoon oloon? Miulla auttaa sipsit ja kylmät nakit.

Ootko kokeillu syödä sipsejä huonoon oloon? Miulla auttaa sipsit ja kylmät nakit.
Oon koittanu suolakeksejä ja suolattuja manteleita. Mut se olo ei kyllä kokonaan olo poistu millään, kurkussa oleva tunne ei lähe.
Olo voi kyl pahentua jos ei syö, joten vähän väliä syön. Kun lepää koko ajan ja syö säännöllisesti, pärjää. En jaksa mitään muuta, ees lähtä käymään kaupassa.
Kylmä mustikkakeitto on nyt ollu usein käden ulottuvilla.

Oon koittanu suolakeksejä ja suolattuja manteleita. Mut se olo ei kyllä kokonaan olo poistu millään, kurkussa oleva tunne ei lähe.
Olo voi kyl pahentua jos ei syö, joten vähän väliä syön. Kun lepää koko ajan ja syö säännöllisesti, pärjää. En jaksa mitään muuta, ees lähtä käymään kaupassa.
Kylmä mustikkakeitto on nyt ollu usein käden ulottuvilla.
Miulla kans kurkussa oleva tunne kestää pitkään, mut sit on vaan pakko yökkiä ja saada olo helpottamaan. Nyt onneks kerkee levetä pari päivää, kun esikoinen lähtee hoitoon.

Takaisin