Oireet

Heh, tänään nousin työkavereiden seurassa pariin otteeseen portaita, jotka normitilanteessa menis ihan vaivatta. Nyt hengästyin heti ja puuskutin menemään. 😅 Mietin että ihmetteleekö työkaverit. 🙈 Ja unetkin taas kiinnostavaa, heräsin joskus kolmen aikaan enkä oikein saanut enää unta. 🙄

Heh, tänään nousin työkavereiden seurassa pariin otteeseen portaita, jotka normitilanteessa menis ihan vaivatta. Nyt hengästyin heti ja puuskutin menemään. 😅 Mietin että ihmetteleekö työkaverit. 🙈 Ja unetkin taas kiinnostavaa, heräsin joskus kolmen aikaan enkä oikein saanut enää unta. 🙄
Ah tämä! Ja juoksukello herjaa, että oisin rasittunut, koska leposyke huitelee taivaissa 🙈

Mulla on rinnat kipeät ja lonkat kipuilee myös. Jälkimmäinen oli ensimmäisiä oireita myös ekassa raskaudessa. En tiedä erittääkö kehoni relaksiinihormonia jotenkin poikkeuksellisen paljon vai olenko sille erityisen herkkä, kun nuo lonkkakivut tosiaan alkoi seuraavana päivänä plussasta.

Syke on valtavan korkea, mutta siihen vaikuttaa toki myös se, että lopetin plussaan beetasalpaajan, jota olen käyttänyt migreenin estolääkkeenä.

Ällötysöllötys on täällä. Kokoaika pitäis olla jotain syömässä, ettei tulis huono olo. 😐

Mulla on ollut muutaman päivän nyt todella tukala olo. Vatsaa nippaa niin kamalasti (tää on pahin). Ihan kun siellä olis bileet 24/7. Pää on välillä myös kipeä. Aivan todella väsynyt oon ollut. Oon herännyt kolmena aamuna noin klo 3 enkä oo saanut enää unta sen jälkeen. Sukulaisen luona nukahdin eilen sohvalle keskellä päivää. En pystynyt sinnitellä enää. Eilen yökötti kun ulkona tuoksui (lue: haisi) tuoreet leipomukset. Maustekaappi myös yökötti. Ja oon tosi herkkä. Välillä raivostuttaa herkästi mutta eilen illalla aloin yhtäkkiä itkemään tyhjästä omaa oloa ja että miten tuun selviämään tästä olosta jos kestää vielä kauan.

Tänään töissä eka pahoinvointiyökkäily vessassa. 🤢 Aamiaisesta oli kulunut kuitenkin jo sen verran aikaa, ettei juuri mitään tullut ylös. 😄 Nähtävästi liikkeelle lähtö ja reipas kävely saa etovaa oloa aikaiseksi.

Dpo6 Turvottaa, lämpö nousi 36.8 (en oo seuraillut aiempina päivinä). Flunssainen olo viime viikon ja luulin jo sen olevan takana kunnes tänään kurkkukipu, pääkipu alusta. Silmät "käy hitaalla", sumenee välillä. Kunnon väsy myös päällä. Yhdistän pms oireisiin, jotka on taas alkaneet kierukan poiston jälkeen. Yritän malttaa rt tekoa, oon negaillut jo muutaman ennen aikojaan...

Mulle on ilmaantunut käsien yöllistä puutumists eli jonkinasteista rannekanavaoireyhtymää. Aiemmissa raskauksissa on ollut samaa vaivaa. Mitään näkyvää turvotusta ei ole nyt eikä muutenkaan ollut raskauksissa, joten en tiedä miksi tuo niin oireilee.

Mulle on ilmaantunut käsien yöllistä puutumists eli jonkinasteista rannekanavaoireyhtymää. Aiemmissa raskauksissa on ollut samaa vaivaa. Mitään näkyvää turvotusta ei ole nyt eikä muutenkaan ollut raskauksissa, joten en tiedä miksi tuo niin oireilee.
Yök voiko tää alkaa jo näin aikasin? 😭 mulla oli tää viimeksi, nukuin rullaluisteluun tarkoitetut rannesuojat käsissä, kun kaikki apteekin suojat tuntui liian rimpuloilta 😂 olin täysin unohtanut ton, oli kyllä hirveä oire

Suun kuivuminen yöllä. Kamala herätä siihen. Tätä ei oo ollut aiemmissa raskauksissa.
Mulla on sama! Myös ekassa raskaudessa oli tätä + sellaista vähän pahaa, imelää makua suussa.

Suun kuivuminen yöllä. Kamala herätä siihen. Tätä ei oo ollut aiemmissa raskauksissa.
Tätä täälläkin! Nyt alkanut huonontua olo aamulla, joten pitää ottaa yöpöydältä vettä ja suolakeksejä ennen kun nousee.

Nyt meneillää 5+0 ja mulla on suunnilleen ollut kaikkea paitsi pahaa oloa (vielä 😬) 😅 nää mahan tuntemukset, kipeät nännit ja pyörryttäminen/verenpaineen heittely on ehkä selkeimmät merkit tällä hetkellä. Vessassa juostaan, turvottaa pirusti ja olo on muutenkin tosi hidas 😂🙉

Muakin on huipannu nyt vähän enemmän ku normaalisti! Mulla on kyllä muutenkin aika alhaiset verenpaineet, niin välillä heiluu päässä muutenkin. Hengästyminen kanssa oon nyt oppinu hiljalleen elämään, pakko vaan vähentää lenkkien vauhtia. Epämiellyttävintä tällä hetkellä on varsinkin iltaa kohden voimistuva alavatsan turvotus, se on niin epämukavan tunnusta ja näytän ku olisi jo jossain puolivälissä raskautta.

Mulla on aamusin sormet turvoksissa jostain syystä ja tänään alko yökkäily. Viime raskaudessa alko myös joskus rv 5-6 ja jatku yli puolenvälin 😭

Tuo hengästyttäminen! En ymmärrä miten voi tässä vaiheessa jo hengästyttää pienikin ponnistelu vaikka on ihan hyvä peruskunto.
Hajuaisti on hieman herkistynyt ja välillä vähän etovaa oloa.
Tunnetilat on voimakkaammat, pieni ärsytys tuntuu ihan tosi isolta ja itkettää herkemmin jos on joku itkettääkseen.

Säikähdin kun eilen ei tullut lähes mitään oireita suurempien oireiden jälkeen. Oon nukkunut paremmin, maha ei ollut oikeastaan kipeä tai mitään tuntemuksia, muuta kun rinnat vähän kipeänä. Tietenkin ehti tulla pelkoja mieleen, mutta tänään taas nippaa mahaa. Sen myötä tuli luottavaisempi olo, vaikka ei oireettomuus välttämättä mitään ilmeisesti kerro.
Ei pitäisi lukea noita keskenmenon oireita. Tuo vaan pelkoa.

Täällä kans ihan epätodellinen olo. Vatsassa ei oo mitään tuntemuksia aamulla/päivällä, iltaisin välillä on. Rinnat on arat edelleen ja verisuonet pinnassa, mutta muuten ihan oireetonta 🫣 Ruokahalu on kyllä kadoksissa, suklaa maistuu 😁

Takaisin