Oireet

Oon ollut väsyneempi kuin normaalisti, mutta ottanut vaan yhtenä päivänä päikkärit kun oli pakko. Sitten on jatkuvaa nippailua alavatsassa ja enemmän oikealla puolella. Onkohan toispuolinen nippailu normaalia?

Oon ollut väsyneempi kuin normaalisti, mutta ottanut vaan yhtenä päivänä päikkärit kun oli pakko. Sitten on jatkuvaa nippailua alavatsassa ja enemmän oikealla puolella. Onkohan toispuolinen nippailu normaalia?
Mulla on ollut tota toispuoleista nippailua kuopuksen raskaudessa. Mietin tuolloin itse samaa, mutta normaalia oli. 😍

Mulla oli kanssa esikoisen aikaan ja luulen et oli keltarahanen siellä juili.

Mulla oli viikon ajan ruskeaa/vaaleanpunaista pyyhintävuotoa ja oon ollut siksi melko skeptinen raskauden suhteen. Vuoto on kuitenkin tällä erää loppunut (varmaan alkaa heti seuraavalla vessareissulla). Nyt on neljä vuodotonta päivää takana.

Nyt on ehkä 5+5. Reilun viikon päästä on eka ultra, jolloin näen et onko siellä kohdussa elämää.

Muokattu viimeksi:
Täällä eka oire oli herkkyys hajuille. Alkoi jo reilusti ennen plussaa ja jatkuu yhä, tiedän esikoisesta että tämä ei luultavasti lopu raskauden aikana 😂 tokana tuli kipeät nännit ja niistäpä olin jo aika varma, että raskaana ollaan. Nyt koko rinnat tuntuu vähän turpeilta ja muutenkin turvottaa tosi paljon. Lisäksi vielä vilunväristykset ja flunssanen olo välillä. 🙃

Mulla on ajoittain tosi lieviä menkkamaisia kipuja. Ne kyllä tekee olon epävarmaksi. Toinen mahdollinen raskauteen liittyvä oire on se, että imetys on muuttunut kivuliaaksi.

Mulla jo ennen plussaamista tuli rinnat todella turvonneiksi ja aroiksi. Sittemmin oireisiin on tullut lisänä armoton väsymys, etova olo, alaselkäkivut ja parantunut hajuaisti.
Lisäksi lisäjännitystä on tuonut parina päivänä tullutta ruskeaa vuotoa. Kovasti yritän ymmärtää että on normaalia mutta säikähdyttää se kyllä.

Ai täällä oli oma ketjunsa oireille. Jonnekin valitteli tänään aiemmin vatsan jomotuksista. Todella inhottavia, jospa olisivat vain asiaan kuuluvia. Raskaustestin tein alunperin koska piti ravata vessassa ja oli koko ajan nälkä. Muita oireita ei kamalasti ole ollut vielä. Muutamasta ällöttänyt, jotkut hajut.

Ai niin, unohdin yhden oireen, jonka osa olikin maininnut. Aivan jäätävä turvotus.. näyttää kun olisi jo pidemmällä raskaudessa😅

Mulla oli ekan viikon aivan kamalaa alaselkösärkyö (lähes joka asennossa särki nonstop), mutta se on nyt loppunut. Oireet aika lieviä, vähän väsymystä, rinnat turvonneet ja välillä kipeät (ja välillä taas eivät yhtään), muutenkin turvottaa ja ummettaa / vatsa sekaisin sekä hyvin lievää etovaa oloa aina välillä. Peruspelko siitä että onko normaalia nostaa päätään. 🥺🙏

Mulla alkionsiirron jälkeen oli kahtena päivänä selkeet kiinnittymiskivut, vihlo ja nippaili. Sit olikin viikko ei mitään (paitsi väsymys, mutta tän 1v kanssa ei sitä ehi paljoa miettiä😂). Sit oli yhtenä päivänä ihan sellasia kovahkoja menkkakipuja ja ehin jo pelästyä pahemman kerran, mut ne meni ohi eikä oo ollu uudestaan 🤷 Yhtenä iltana tuli ruuan jälkeen ihan kamala kuvotus, mutta muuten vielä säästyny 🤞 Paitsi heti ku kirjotin tän ni aloin yökköilemää 😂😂 Mulla oli siis pahoinvointi viime raskaudessa yli puolenvälin ni oli aika jäätävää, niin sitä odotellessä 🥲

Musta tuntuu toisaalta et ei oo mitään oireita mut sit toisaalta onhan näitä pitkä lista…😂 Kello kerto jo aika aikasin et sykkeet on pilvissä, se oli taas ihan eka oire. Sitten todella oudot unet, vihlasut ja repäisykivut, kuuma ja välillä kylmä, vilunväristykset, hengästyminen, aikaiset ja unettomat aamut/aamuyöt, vähäistä etovaa oloa ajottain, turvotusta, maha sekaisin ja pääkipua ajoittain ja ainii väsymystäkin on.😅 Mutta kaikesta tästä huolimatta välillä tuntuu että ei oo mitään.

Edit: ja ainiin nälkä, jatkuva nälkä🤯

Muokattu viimeksi:
Täällä taas ei oikeen tee mieli ruokaa ja kerralla pystyy syömään vähemmän kuin normaalisti. Yleensä on nälkä vähän koko ajan, niin tää on outoa😂 tänään myös tosi inhottavia vatsakipuja ja jäätävä väsymys😴

Mulla on nyt ollut ihan pikkuisen enemmän pahaa oloa, satunnaisesti etomista ja nyt tänään aamulla vähän yökötystä. Ei kuitenkaan mitään ole tullut ylösasti. Sitten aina miettii että onko tämä vaan täysin psykosomaattista. 😄 Tänään kait 5+4.

Yöllä alkoi särkemään hammasta. Ei muut kuin odottelemaan puhelinaikaa klo 7.
Onneksi meni sujuvasti, istuskelen jo täällä odotushuoneessa, eli kasiksi sain heti ajan. 👍 Alkuraskaus oli taikasana.
Tulehduksethan voi aiheuttaa jopa keskenmenoja. 🤔
Eikä uskalla syyä lääkettä niin hyvä kun sai heti ajan.

Tänään ilmeisesti 4+6 ja ei niin mitään oireita. Paitsi ehkä pientä nippailua alavatsalla välillä. En ole juuri ehtinyt ajatella koko raskautta ja en millään meinaa muistaa, että olen raskaana. Napsin vahingossa salmiakkiakin, kun en vain muistanut🙈

Siis on tää väsymys jotain ihan toisesta maailmasta 😅 Eilen varmaan nukuin enemmän kun valvoin mutta silti armoton aivosumu ja väsymys läsnä. No nyt viime yönä nukuin 10h unet ja kyllä piti ihan tehdä töitä että sai itsensä lähtemään töihin.

Mulla oli tällänen olo viimeksi kevättalvella kun oli paha anemia mutta infuusio korjasi tilanteen.

Takaisin