Oireet

Mörkki86

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Toukokuiset 2022
Tammikuiset 2025
Millaisia oireita muilla on?

Täällä lähinnä vasta väsymystä ja mielialavaihteluita. Kovasti oireita odotan, jos saisi enemmän luottamaan tähän raskauteen.
 
Alavatsa tuntemuksia, mielialan vaihteluja, arat nännit, alapään vihlontaa, tajun vievää väsymystä (pikkulapsiarkikin väsyttää, mutta tämä eroaa nyt siitä 😄) ja korostaisin vielä niitä mieliala vaihteluita 🙈 pahoinvointia ei toistaiseksi ollenkaan.
 
Alavatsa tuntemuksia, mielialan vaihteluja, arat nännit, alapään vihlontaa, tajun vievää väsymystä (pikkulapsiarkikin väsyttää, mutta tämä eroaa nyt siitä 😄) ja korostaisin vielä niitä mieliala vaihteluita 🙈 pahoinvointia ei toistaiseksi ollenkaan.
Kyllähän tuossa jo hyvin alkaa olla. Musta tuntuu suurimman osan ajasta, että vain testit kertoo, että jotain kehossa tapahtuisi ja niihinkään en oikein luota. 🙈
 
Mulla on alkanut nyt vähän rinnat turvottaa ja kipeytyä sekä vessassa on saanut käydä normaalia useammin ja eilen illalla alavatsassa oli pientä vihlontaa 🫣 pahoinvointia ei ole ollut vielä yhtään, mutta viimeksikin se alkoi vasta joskus rv 6 tietämillä
 
Kyllähän tuossa jo hyvin alkaa olla. Musta tuntuu suurimman osan ajasta, että vain testit kertoo, että jotain kehossa tapahtuisi ja niihinkään en oikein luota. 🙈
No tänään tuntuu että kaikki oireet on hävinneet väsymystä lukuunottamatta 😅 aikaisempiin onnellisesti päättyneisiin raskauksiin en ole uskaltanut luottaa, mutta nyt en jotenkin enää ehdi tai jaksa stressata puuttuvia oireita.
 
Vitsi täällä ei oo mitään oireita vieläkään ..
Mäkin oon huolissani vähistä oireista, vaikka jotain oireita on nyt ollut, mutta ei edelleenkään hajuherkkyyttä ja kellon mukaan yöllä nukkuessa sykkeetkin laskee tosi alas. Tänään ollutkin sitten taas se olo, että meneeköhän tämäkin vaan kesken ja kaupassa käydessä jouduin käydä jo vessassakin tarkistamassa, että ei ole alkanut vuotoa.
 
Tällä hetkellä oireet
👣 Valemenkat
👣 Metalli maku suussa
👣 Molemmat puolet kipu
👣 Heikko olo hetken aikaa
👣 Oudot unet ja unen loppuu aamuyöllä
👣 Pohjaton nälkä
 
Muokattu viimeksi:
viikot tänään 4+0
oireina:
• rintojen turvotus, näin pienirintasena tän tuntemuksen vielä huomaa 😂
• mielialanvaihteluita/tunteellisuus

Rintojen turvotuksen takia uskaltauduin tekemään testin. Väsymys ei ole vielä tullut, ja toivottavasti saisin töissä hommia eteenpäin ennenkuin se iskee. 😂 ja toivottavasti pahoinvointi olis tullakseen vasta kun kesäloma alkaa 🙈

Mulla on pahoinvointi vahvistunut seuraavissa raskauksissa. Ja edellinen oli jo pääpöntössä aamuja. Joten olen valmis siihen myös tällä kertaa 🥲
 
Mäkin tajusin tuossa, että onhan mua pariin kertaan huimannut tänään.
Mistähän se huimaus, joka on sangen yleinen oire, johtuu? Mietin että eihän se pieni vielä ekaviikoilla istukan kautta kovin paljon verta saa, eli että happi sinne kulkisi.. Vaan ärsyttävä oire, kuten oireista valtaosa.
 
Täällä 4+6 ja viimeiset kolme päivää ollut ihan jäätävä väsymys. Voisin nukkua koko ajan. Etova olo myös alkanut ja tänään vesikin maistuu pahalle. Nännit myös arat ja vatsaa turvottaa kovasti. Alavatsatuntemuksia ollut koko viikon.
 
Muokattu viimeksi:
Mistähän se huimaus, joka on sangen yleinen oire, johtuu? Mietin että eihän se pieni vielä ekaviikoilla istukan kautta kovin paljon verta saa, eli että happi sinne kulkisi.. Vaan ärsyttävä oire, kuten oireista valtaosa.
Käsittääkseni verenpaine laskee alkuraskaudessa ja se aiheuttaa huimausta, mutta enpä ole tarkemmin tutkinut.
 
Täälläkin on ollut pientä huimausta ja huono olo on nyt alkanut vaivaamaan enemmän. Ja aamuisin silmät on niin kuivat, että hyvä kun saa ne auki. Ihmettelin ensin, että mikä allergia nyt yhtäkkiä on puhjennut, kunnes tajusin että sehän johtuukin tästä raskaudesta 🙈😄
 
Mä nii-in kovin toivoisin, että tämänpäiväinen huimaus johtuisi tulevista tuplaviivoista, eikä jumissa olevista niska-hartialihaksista 😅
Samalla oon käännellyt kalenterin sivuja miettien milloin olisi aikaisintaan järkevä testata. Yritän malttaa ja kuulostella rauhassa tuleeko täti vai jotkut raskausoireet ensin.
Muistaakseni testejäkin jo hankin, mutta laitoin ne visusti piiloon kun oli vieraita tulossa... Nyt siis en muista mikä se piilo olikaan. Ehkä vaatekaapin joulukoristelaatikko tms vähemmän ajankohtainen. 😎
 
Takaisin
Top