Oireet?

MomToBe3

Oman äänensä löytänyt
Minkälaisia oireita ollut? Mistä aloitte epäillä raskautta?

Mulla reilu viikko ennen plussaa oli kovaa närästystä, suonenvetoja ja pari finniä ilmesty naamaan, siitä aloinkin sitten epäillä että kyllä se tärppi on käynyt :happy:
 
Ennen plussaa jo turvotti, ei ollut normaalia pms ärsyyntymisiä ja tuli pariin otteeseen repäsykipuja. :)

Nyt on sitten ollut orastavaa pahoivointia (esikoista odottaessa oksentelin valtoimenaa, joten tämä on vasta sellaista lievää merisairauden tuntua), janottaa 24/7 ja nälkä iskee yllättäen&usein. :) Tissit on olleet normaalia muhkeemmat vaikka imetänkin esikoista ja eilen selkeesti huomasin nännien kipeytyneen. Toivottavasti ei kipeenny niin paljon että pitäis imetys lopettaa. Hajuaisti on myös voimistunut. Ruuan suhteen on myös himotuksia ja ällötyksiä.

Tosiaan eilen vuoti vähän verta. Tänään soitin siitä neuvolaan ja terkan mielestä oli niin vähäistä ettei olisi huolissaan. Meen kumminkin pissatesteihin, koska viime raskaudessa oli oireettomia virtsatulehduksia ja haluan tulehduksen mahdollisuuden sulkea pois, että vuoto johtuisi siitä. Jännittää että pysyykö tyyppi kyydissä ja onko tuolla masussa elämää. Onneksi oireet kumminkin koko ajan voimistuu ja valaa toivoa ja luottoa, että siellä voidaan hyvin :)
 
Mulla ensimmäiset oireet oli tuntemuksen alavatsalla, vihlaisut yms, niistä mietein oisko nyt voinut tärpätä :) Myös rinnat muuttui täyteläisemmiks :p Nyt viikko plussan jälkeen lievää pahoinvointia, väsy, pissahätä, jano ja kylmä :shy:
 
Dpo 10 oli niin kosteet olot ja vihlasuja tuli nivusiin, että tein testin ja selkee plussa :D

Nyt on ehkä rv 4+5 ja tissit vähä arat, turvottaa iha kauheesti! Alaselkää särkee välillä.
Ekaa kertaa meinas tänää oksennus lentää. Esikoisen kanssa oksensin monta kertaa päivässä rv 20 asti. Toivon ettei nyt oo samaa tiedossa
 
Tuonne ensimmäiseen keskusteluun laittelinkin jo oireita, mutta tajusin että siinä taisi olla vasta puolet. :D Viikko sitten tein positiivisen raskaustestin ja oireet alkoi samoihin aikoihin. Alkuun luulin, että menkkamaiset kivut liittyisivät pian alkaviin kuukautisiin, mutta ne eivät sitten alkaneetkaan ja tein heti raskaustestin. Haalee viiva oli, mutta seuravan päivän testissä jo tummempi. :happy:

Oireina mulla on ollut paineen tunne alavatsassa ja muut tuntemukset, etova olo, jäätävä väsymys (voisin vaan nukkua!), kylmää koko ajan, jatkuva jano, täyteläisemmät rinnat, rintojen kipu (etenkin nännien kosketusarkuus) ja onkohan viel joku muukin mitä en taas muista. Mutta olihan tuossakin jo ihan riittämiin. :wink

Olo on kyllä niin onnellinen. :Heartred
 
Mulla oli ihan selvä kiinnittymis vuoto ja kipuja, ja siitä asti oon tiennyt että oon raskaana.

Ennen plussaa minulla oli päänsärkyä, huimausta, väsymystä, jonkinlaista hajjuherkkyyttä, lämmöt koholla ja alavatsan nipistelyä ja outoa kihelmöintiä vatsalla.

Plussan jälkeen vielä tullut lisäksi lievää etovaa oloa syönnin jälkeen, itkuherkkyyttä, kahvia en pysty juomaan, kun haju on niin kamala, kaikki jotka ovat juoneetkin kahvia haisevat pahalta!! :depressed: huimaus on onneksi helpottanut...Ja oireet on tosiaan lieviä, eli jos en tietäisi olevana raskaana, en todellakaan osaisi yhdistää niitä raskausoireiksi patsi sen että kuukautiset ovat jääneet pois. :)
 
Hajut kyllä pistää nenään hyvin :D kaverin ruoka hais eilen tosi pahalle, hyi.

Aika vähän oireita kyllä, mut kyllä tissikipu ja väsymys jo aika paljon kertoo!
Viime yön unet klo 21.20-7.45 :p:grin
 
Mulla ei oireena oo muuta kun että kahvi haisee nenään pahalle, niin ja jatkuvasti nälän tunne :)
 
Kaikki haisee, suorastaan lemuaa mun nenään. Meinaan alkaa yökkimään jos jollain on liikaa hajuvettä ja jääkaapilla käydessä pidätän hengitystä :wacky:

Tietyt jutut ei maistu yhtään ja toiset on yhtäkkiä taivaallisia makuja. Mies täällä kattelee pitkään kun minä sokerihiiri en halua syödä kakkuja tai karkkia :p Sit taas mikä on parempaa kuin paahtoleipä voilla tai hanavesi:hungry:
 
Alkuviikosta alavatsassa tuntui pientä nippailua ja selkäkipuja. Oireet hävisivät muutaman päivän jälkeen ja kerkesinkin jo ajatella, että taas oli kyse väärästä hälytyksestä :) perjantaina sitten testin kuitenkin tein ja selvä plussa :) !!!
Tässä vaiheessa vielä olen lähes oireeton, ainoana on unettomuus, joka kyllä voi johtua myös kun aivot käy ihan ylikierroksilla tästä onnesta ❤
 
Mulla on kanssa unettomuutta ja sit alaselkäjomotusta oli yöllä, vesi myös maistuu erittäin hyvältä päivin ja öin ja sit saa juosta vessassa pitkin yötä :)
 
Meillä raskaus oli IVF-hoidon tulos ja oireet alkoi kolme päivää alkionsiirron jälkeen (vko 2+6) menkkamaisilla kivuilla. Viikon 3 alussa oli paineen tunnetta alavatsalla ja lievää pahoinvointia. Viikon 3 puolivälissä oli päänsärkyä ja flunssaista oloa ja viikon lopussa menkkamaisia kipuja ja lievää pahoinvointia iltaisin. Näistä ounastelin, että nyt on varmaan tärpännyt! :) Nyt viikolla 4 oireet on ollut samanlaisia eli lievää pahoinvointia silloin tällöin ja lieviä menkkamaisia kouristuksia varsinkin aamuisin. Positiivisen testin tein vko 4+2 ja nyt on 4+6. Pari päivää sitten alkoi nännit aristamaan. Ai niin, myös ärtyneisyyttä oli viikolla 3, ihan ku ennen menkkoja. Ja kuumia aaltoja on ollu silloin tällöin.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla tullu uutena oireena sama mikä oli esikoisesta heti alussa eli himoitsen kaikkee tuoretta kuten vihannekset raakana ja hedelmät sinäänsä tuo pelasti viimeeks mut siltä ettei kertyny alussa raskauskiloja joten ei huono-oire ollenkaan :)
 
Mä täällä puputan miniporkkanoita menemään :grin Tosi vaikeaa kun etova olo helpottuisi jos söisi, mutta sitten kaikki etoo, niin on tosi hankalaa syödä. :rolleyes:
 
Raskausajatus aivan puhtaasti laskelmallinen kun raskaus on hoitojen tulos. Ei oireita. Väsymystä ei kaiketi lasketa, ainakaan vielä, se kun voi johtua mistä tahansa :D
 
Mä ihmettelen kun ei oo väsymystä päinvastoin on energiaa vaikka mihin, joten olin reipas ja eilen pesin saunan ja tänään kokkailin ruokaa pakkaseen. Esikoinen herättää yössä sen 4-6 kertaa joten kyllä väsyttää pitäisi mut onneks ei :)
 
Mulla on alkanut jo vajaa viikko oviksesta rintojen arkuus ja välillä kuvottava olo. Nyt kahden viikon sisään oviksesta järkyttävä turvotus alavatsalla joka ilta, nälkä kokoajan,väsymys ja nippailut alavatsalla sekä nuha (ja täällä on tosiaan 32c lämmintä) . Aika samat oireet kuin ekasta raskaudesta. Lisäksi on vaan sellainen olo ollut jo viikon että nyt on tärpännyt vaikka vasta eilen plussasin. Nyt toivon että tämä pysyy sisällä :Heartred
 
Dpo 7-8 alkoivat oireet (haamuplussa dpo 8) Armoton väsymys alkoi töissä ja heti kotia päästyä piti mennä klo 20 nukkumaan. Siitä asti joka aamu herännyt klo 5 aamulla virkeänä ja vaikea päästä uudelleen uneen. Normaalisti nukun koko yön ilman heräilyjä. Ärtyneisyys on kans ollut läsnä, kun normaalisti osaan hillitä hyvin ärsyyntymisen vaan nyt tuli räjähdettyä muutamaan otteeseen miehellekin ilman syytä. Tunteet ovat heitelleet kyllä laidasta laitaan. Nyt dpo 13 ja vatsa on turvonnut ja rinnat kipeytyneet. Edelleen väsymys on läsnä ja tänään aamulenkin jälkeen piti käydä oksentamassa, niin heikko olo tuli. Muutenkin on normaalisti melko herkkä vatsa, pitää syödä tasaisesti ettei huono olo yllätä. Varsinkin aamulla tarkkaa puuhaa. Pitää vissiin heti herätessä joku hedelmä napata, ettei ehdi huono olo tulla :D
 
Mulla on nyt unettomuuden lisäksi alkanut tulla noita palelemis kohtauksia mutta muuten ei mitään :) kaksi plussa testiä oon tehnyt perjantaina ja toisen sunnuntaina, silti on kyllä oireiden vähyyden takia olo, että onkohan siellä kuitenkaan ketään asustelemassa :wideyed:
Taidan mielenrauhan vuoksi tehä vielä kolmannen testin lähipäivinä :D
 
Täälläkin palelua riittää! Inhoon kylmää ja nyt palelee melkeen koko ajan :yuck:
Tissit on kipeet.
Turvottaa niin pirusti! Muutenki iso masu on turvonnu entistä isommaks :facepalm:
Jotkut ruoat/hajut etoo, mut muuten ei vielä oo pahoinvointia.

Meritähti rv 5+2
 
Takaisin
Top