Oireet

Tää unettomuus alkaa käydä voimille! Pelottaa jo miten ensi viikko menee kun on töihin paluu edessä ja yöt menee ihan pyöriessä. Nukun ehkä yhteen tai kahteen ja siitä alkaa loppuuyön pyöriminen :smiley-angry019 en muista että näin pahana olis unettomuus viimeksi ollut

Sama täällä, olin taas pitkään aamulla hereillä ennen lapsia. Ja nukahtaminen kestää kauan :(

Mullakin unettomuutta. Tää huimaus ja silmissä sumeneminen on myös pahentunut. Eilen illalla oli myös vähän kuvottava olo.

Ei maistu mikään, ei edes okseta. Mutta en halua syödä mitään :( pakkohan mun ois syödä. Ei nyt banaanilla pitkälle pääse. Oire se tämäkin.

Noni, täälläkin liitytään pahoinvointiklubiin.

Ja arvatkaa vaan oonko heti näin alkuun aamuvuorossa. :gen113

Kahvihuoneessa lojuvat piparinjämät sai kerrassaan ihanan reaktion aikaan, puhumattakaan jääkaapista. :grin

Ei onneks enää kuin 7 viikkoa salailua jäljellä... :angelic:

Musta tuntuu, että mullakin pahoinvointi pikkuhiljaa nostaa päätään. Jotkut hajut tekee pahaa. Mitenhän pahaksi tää tällä kertaa menee kun viikkoja vasta 4+4.

Täällä alkanut kans entistä pahemmat pahoinvoinnit, eikä sängystä aamulla pääse ylös ilman että on ensin napostellut jotain syötävää. Viiltävät vatsakivut on kyllä jäänyt jo pois, mutta eilen säikähdin kun alkoi hyvin pieni rusehtava tuhruvuoto... Toivottavasti olisi vaan normaalia! Onneks jo tiistaina ar-ultra niin pääsee kurkistaan.

Mulla ei oikeastaan oo muita oireita (minkä takia tein testin aamulla) kuin rinnat arat, viluttaa, menkkamaisia jomoja ollu useamman päivän ajan ja valkovuotoa tulee niin paljon että pitää vessassa käydä tarkistamassa alkoko menkat sittenki. Plussana tänään on valkovuodon seassa tullu vanhaa verta, mut kirjaimellisesti vaan vähäsen valkovuodon seassa.

Mulla oli alkuun menkkamaisia kipuja, vihlontoja, alaselkäsärkyä ym repäsykipuja. Pari päivää ollut hiljasempaa, vähän selkäsärkyä ja pientä painontunnetta ym vähäistä.
Mutta nyt yllättäen sain taas uuden huolen aiheen..
Tänään aamusta kun heräsin oli mulla aika kovatkin menkkakivut, sen verran kovat et olin varma et nyt menee kesken. Menin vesaan asioille ja yllättäen olo vähän helpottikin ja hetken kuluttua poltto alkoi taas ja menin uudelleen vessaan asioille ja taas helpotti?!? Nyt päivän aikana ei noista kivuista ole enää tietoakaan..
Sanokaa nyt joku että tämäkin voi olla ihan normaalia?!?
Apuva!? [emoji51][emoji4]

Tiko, mulla ainakin kivistää vatsaa pelkkä ilmakin ja helpottaa heti kun se poistuu, sama oli ekassa raskaudessa ja paheni vaan loppua kohden. Jos yhtään helpottaa tämä tieto :happy:

Mä muistan kans tän ekasta raskaudesta, että jos vähänkin suolessa ilmaa/tavaraa niin parasta löytyä vessa läheltä [emoji3]. Mä taas ihmettelen nyt sitä kun ei oikein ole tuntemuksia vatsassa. Ainoastaan oikean munasarjan kohdalla jomottelee välillä ja yöllä jos kääntyy niin saattaa tuntua siellä ikävä repäisy. Onkohan tää sitten normaalia ettei ole mitään painon tunnetta tai kolotusta kohdun seutuvilla?

Mulla ei muistaakseni ollut oikein mitään tuntemuksia vatsalla aiemmissa alkuraskauksissa. Vasta pahoinvoinnista tunsi että raskaana ollaan.

Mulla on nyt oireeton hetki menossa, menkkakivutki loppu ku seinään. Ainoastaan rintojen aristus on muistuttamassa pienestä ihmeestä ❤

Mulla on vaikka mitä kipuja vatsassa ja lisäksi ihanat ilmavaivat, nekin särkee ympäri vatsaa suolenmutkissa.

Jos rasituksen jälkeen tulee lisää menkkakipuja ja painetta alavatsaan, meinaako että pitäis ottaa iisimmin vai kuuluukohan asiaan lisääntyvät kivut 6 viikolla? Eikö kohtu kasva nyt hurjaa vauhtia? Eikä nää kivut mitenkään järkkykovia ole, säikäyttää välillä silti.

En tiedä haaveilija mikä on suositus mutta itse varmaan himmailisin jos kivut rasituksesta yltyisi :/

Öitä! Täällä onneksi pahin väsymys vähän taittunut. Mies palaa 3 viikon isyysvapailta maanantaina taas takaisin töihin, joten eiköhän se väsymys sitten taas luikertele tännekin takaisin.. :D

En ole vielä plussannut, mutta silti olen jo kärkkynyt hetken täällä sivuilla ja uskallaudun nyt kysymyksen kysymään. Jos syyskuussa meitä ilahduttaisi esikoinen, olisi tänään menossa omien laskujeni mukaan 3+6.

Itse asiaan: Viikko sitten illalla, kun otin rintsikat pois, huomasin heti että nyt ei ole kyllä normaali olo. Siitä lähtien joka ilta/yö rintoja aristi ja turvotti, muut oireet tulivat parin päivän sisällä: alaselkäkipu, lisääntynyt virtsaamisentarve, palelu, mahan turvotus/arkuus. Nyt rinnat eivät ole olleet eilen eikä tänään kipeät, mutta todella "täyteläiset", ja huomaan selvästi että ovat muuttuneet. Muihinkaan oireisiin, paitsi vatsan turvotukseen, en ole enää kiinnittänyt huomiota. Onko muilla ollut alkuraskaudessa samoin?

Kiitos ihanat vastauksistanne [emoji4]
Eiköhän tämä tästä taas hieman helpota ennen seuraavaa huolta [emoji28]
Taisi tuo aamuinen sitten johtua vaan suolesta niin pöhlöltä kun se kuulostaakin.. Ja aivan kunnon menkkapolttojen tuntuista oli kipu..
Tänään ollut myös pientä selkäjuilia, repäsykipua suihkussa ja lämpöäkin näyttäs olevan edelleen joten koitan uskoa teitä ja muita oireitani, että luultavammin kaikki erilaisetkin tuntemukset kuuluu raskauteen..
Wau, olen raskaana..
Tuntuupa hyvältä kirjoittaakin se, kellekkään ei olla kerrottu niin ei ole päässyt sitä juuri ääneen lausumaan..

Ja haaveilija,
mulla tekee samanlaista rasituksen jälkeen vaikka tuo asia ei normaalisti niin raskasta puuhaa olisikaan..
Tämän muistan edellisestä raskaudestani ja silloin vähän myös pelotti tuo, mutta jatkoin normaaliin tahtiin.. Tuntemukset kun eivät kuitenkaan olleet kivuliaita, vaan sellaisia menkkajomoja..
Tietenkin jokainen tekee niinkuin itsestä parhaimmalta tuntuu ja minkä ajattelee olevan parhaaksi.
Mutta halusin kertoa että itsellä oli/on samanlaisia ja oli ihan normaalia[emoji4]

Takaisin