Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Taitaa olla sisuskalut aika ahtaalla, kun tuossa oikealla rinnan alapuolella ikävästi aina silloin tällöin pistää. Ikään kuin olisi juossut juuri oikein kunnolla ja hengittäminen olis hankalaa. Ei onneks kestä kovin kauaa kerrallaan eikä sillä tavalla vaikeuta elämää. Inhottavaa lähinnä.
Illalla tuli muutama kunnon isku tuonne tosi alas niin, että meinasi lähteä jalat alta, kun tuntui osuvan sopivasti johonkin hermoon tms.Semmosia ei tarttis kovin usein ruveta tulemaan, niin tää olo olis ihan siedettävä vielä :)

Nyt tännekin on eksynyt muutamat harkkasupparit joita moni teistä on saanu jo kokea monta kertaa. itse oon nyt kokenu muutaman supparin parina edeltävänä yönä! ihan heränny niihin. ihmettelen vaan miksei päivällä supista, tai sit en vaa tunne, en tiiä..
Ja tuo kutina! pahenee vaan. täytyy kohta varmaa pyytää uus lähete uusiin verikokeisii et kattovat uudestaa sappihappoarvot...

En tiedä liittyykö tämä raskauteen vai mihin, mutta mulla on raskausaikana ollu jonkun verran nenäverenvuotoa. Siis ikinä koskaan elämäni aikana mulla ei oo tullu verta nenästä. Ennen kuin nyt viime kuukausina muutaman kerran. Sitä ei tule ollenkaan sillä tavalla valumalla tai mitään, mutta selkeästi ihan verta se on. Paperilla sitten olen varovasti pyyhkinyt pois, niistää en uskalla yhtään siinä vaiheessa, sillä pelkkä ajatuskin kovemmasta vuodosta saa huonon olon aikaan.. Hemppari on koko ajan (jo ennen raskautta) ollu pääasiassa 115-120 välissä ja paineet n. 110/75.

Nyt on kyl tyhmä olo. Selvis, et ne paineet ja kovettumiset, joita oon tuntenut jo kauemmin, oli sittenkin tää pikkunen, joka venytteli kunnolla xD Nyt ku se päätti mennä taas vähän alemmas, ni ne tunteet on loppunut kokonaan :) Parempi vaan, ku olo on taas ihan ok.

histam-iini-, mullakin on ollut nenäverenvuotoa ilman mitään syytä. :wideyed: Ei mitään isompaa, pari kertaa vaan niistäessä tullut verta paperiin, muttei kyllä koskaan aiemmin ole tällaista ollut.

Limakalvot on verekkäämmät raskauden aikana, joten nenäverenvuoto todennäköisesti liittyy siihen. Mä niistän verta päivittäin, mutta ei varsinaisia nenäverenvuotoja.

Alapään "turvotus" ja hetkittäin tuntuu tunnottomalta o_O
Elukoiden synnytyksiä on tullut seurattua enemmän ja tiedän, että "ulkosynnyttimet" (vai mitä ne nyt on) turpoaa ennen synnytystä mut tuntuu et nyt se tapahtuu myös mulla... wtf :D

Näin arvelinkin, ettei tartte kummemmin huolestua tuosta verentulosta.
Tänään onkin muuten ollu hyvä päivä. Pitkälle iltapäivään en tehny yhtään mitään. Sit siivoilin (könysin kaikki sängynaluset sun muut imurin kanssa) ja laittelin pikkuselle sängyn valmiiksi :) Äsken vielä touhuilin tallilla ja nyt tuntuu jonkun verran kovettavan mahaa. Saa nähdä minkälainen ilta tulossa, kun yleensäkin vauveli on iltaisin kovin touhukas. Noo, jonkun ajan päästä saunaan ja sit sohvalle pötköttelemään, eiköhän tämä tästä taas.

Onko muilla navan ympärys ikäänkuin tunnoton? Ei täysin, mut selkeesti ei tunnu esim. nipistys niin herkästi sillä alueella kuin muualla. Tai sit itellä johtuu vaan vuosia takaperin tehdystä umpilisäkeleikkauksesta tms.. muuta en keksi..

Mulla taas herkempi navan tienoo... Tuntuu et kohtu repii viel kipeemmäksi. Välillä tuntuu että koko maha repee just navan vierestä...

On kyllä joutunu öljyymään mahaa aamuin illoin, kun on nahka niin kireellä. Rintoihin oli ilmestynyt ekat pienet raskausarvet, mut niitä en oo muistanutkaan rasvata niin usein. Mahassa ei ihme ja kumma oo mitään jälkeä. Napa on pullahtamassa ulos ja tuo ympäröivä iho on kyllä tosi haurasta ja herkkää :P

Kaikki limakalvot on kuivina. Nenää kutittaa ja niistän pieniä verihyytymiä kerran päivässä. Nyt tuolla neuvolassa suositeltiin öljyämään alapäätä kuivuuden ja tulevan synnytyksen takia. Sama ois kohta dipata koko ruhoa öljysaavissa. Babyoilista oon saanu jo kulumaan puolet syksyn aikana.

Ei ihme että oikea jalka puutuu ku seison tai kävelen. Otin äsken pitkän kuuman suihkun kun taas supistelee ja huomasin et koko oikea jalka on ihan sininen! Helppaa kun menee maate

Onko muilla navan ympärys ikäänkuin tunnoton? Ei täysin, mut selkeesti ei tunnu esim. nipistys niin herkästi sillä alueella kuin muualla. Tai sit itellä johtuu vaan vuosia takaperin tehdystä umpilisäkeleikkauksesta tms.. muuta en keksi..
Piti ihan ruveta tunnustelemaan ja joo, on jotenkin tunnottoman oloinen. Pientä hipaisua ei välttämättä edes huomaa. Mulla ei napa oo ollenkaan pullahtanu ulospäin. Mites muuten on, vieläkö se voi viimesillä viikoilla tapahtua vai onko loppuun asti tuollainen..?

Oon miettiny samaa ku ei mullakaan ole napa pullahtanut ulospäin.. Mulla tosin välillä tuntuu että ihan just nyt pullahtaa napa ulospäin mut ei edelleen se on samanlainen..

Takaisin