Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No mä myönnän olevani toinen itsekäs... Alkaa olla niin raskas olo ja kipeä joka paikasta. Mulla on tiistaina äitipolikäynti ja melkein toivon, että olis painoarvio sitä luokkaa, että saisin käynnistysajan :'D Nyt rv 35+5 ja olisihan tuon vauvan hyvä vielä pari viikkoa ainakin masussa pysyä. Ja niinhän se varmasti tulee pysymäänkin jos ei käynnistetä.

Kyfi, kyllä toi voi enteillä synnytystä, mutta hyvin voi olla jotain muutakin. Mitkä viikot sulla on menossa?

Eiköhän sitä itse kukin ala tässä loppuvaiheessa olemaan ihan valmis synnyttämään. Olis kiva, että tulisi täysiaikainen vauva, mut ei menisi yli lasketun ajan. Se yliaika on jotenkin niin tukalaa.

Kyfi, kyllä toi voi enteillä synnytystä, mutta hyvin voi olla jotain muutakin. Mitkä viikot sulla on menossa?

Eiköhän sitä itse kukin ala tässä loppuvaiheessa olemaan ihan valmis synnyttämään. Olis kiva, että tulisi täysiaikainen vauva, mut ei menisi yli lasketun ajan. Se yliaika on jotenkin niin tukalaa.
Just 36 viikko alkanut!

Mä olen kans jo ihan valmis synnyttämään! Sekä henkisesti että fyysisesti. Kaikki valmistelut tehty ja hankinnat hankittu, kohdunkaula kypsä ja 2cm auki, supistelee paljon, välillä säännöllisestikin ja selkää polttelee. Varsinaisia vaivoja tai kipuja ei kyllä ole. Eilen illalla kellottrlin jo supistuksia mut välit vaihteli. Tänään mä oon touhunnut kotona, leikkinyt kuopuksen kanssa ja koittanut olla mahdollisimman aktiivinen ja kyllä niitä supistuksia on tullutkin. Miehelle en oo sanonut mitään vielä... Mies anto mun nukkua pitkään tänään ja hoiti kuopuksen aamulla. Nyt hän sano et taitaa antaa mun nukkua pitkään huomennakin jos se tarkoittaa et oon näin energinen huomennakin. :D

No niin mullakin (36+0). :)

Mulla on ollut noita vatsaoireita jo parin viikon ajan, mut ei mun kohdalla oo ollut merkki mistään. Närästyskin on muuttunut lähinnä refluksitaudiksi, eli nukkuessa yleensä yrjö kurkussa.

Saiskin jonkun energiapiikin jostain, huoh...

Kyllä ensimmäiset lokakuiset alkaa kohta syntymään. Ens viikolla, sanon mie. Mulla ei mitään enteileviä merkkejä ja olokin ihan kelvollinen, vaikka alkaahan toi maha olla tiellä ja hengästyttää. Todennäköisesti oon raskaana vielä marraskuussakin... Nyt 34+1. Tsemppiä loppusuoralle kaikille, etenkin teille tuskaisimmille!

Kyllä ensimmäiset lokakuiset alkaa kohta syntymään. Ens viikolla, sanon mie. Mulla ei mitään enteileviä merkkejä ja olokin ihan kelvollinen, vaikka alkaahan toi maha olla tiellä ja hengästyttää. Todennäköisesti oon raskaana vielä marraskuussakin... Nyt 34+1. Tsemppiä loppusuoralle kaikille, etenkin teille tuskaisimmille!
Ensi viikolla tapahtuu juu. Ehkä minä olen yksi heistä; pikkaisen sellainen fiilis on, mutta niin oli kyllä esikoisenkin kohdalla ja syntyi 41+4 :joyful:. Mulla ei ole tukala olo onneksi sen kummemmin, kuuma-joo, liitoskipuja-joo, supistuksia-joo, mutta vatsa jo alhaalla, niin ei paina sinänsä. Viikot siis 36+6. Kyllä se teilläkin helpottaa, kun pari viikkoa pääsette eteenpäin!

No niin mullakin (36+0). :)

Mulla on ollut noita vatsaoireita jo parin viikon ajan, mut ei mun kohdalla oo ollut merkki mistään. Närästyskin on muuttunut lähinnä refluksitaudiksi, eli nukkuessa yleensä yrjö kurkussa.

Saiskin jonkun energiapiikin jostain, huoh...
Mua on kans närästänyt koko raskauden ja eilenkin oksensin muutaman kerran siitä syystä vaikka otin omepratsolia. Mut mä haluisin vaan niin synnyttää jo, ihan poikki ja hermona koko aika! :(

Mie alan kans olla jo aika kypsä tähän raskauteen. Tänään on särkenyt päätä ja verenpaine on vähän heitellyt. Nyt taas kuitenkin ihan normaali, vaikka päänsärky vaivaa edelleen kovasti. Mulla on kans noita sukkapuikkotuntemuksia ollut nyt muutaman päivän ajan. Hetken kävelyn jälkeen pistää pipariin, niinku joku sukkapuikkoa sinne pukkais. Mutta mie vaan niiin toivon, että tämä vauva pysyis vielä viikon omassa pesässään, niin sitten saadaan mennä hyvinkäälle synnyttämään.

Täällä on vieläkin ihan hyvä olo. Eilen juhlittiin yömyöhään ystävien häissä ja tanssittiin monta tuntia. Toki saattoi olla ettei se kovin esteettisen näköistä enää ollut tällä vatsalla sheikata takapuolta. :grin Korkkarit toki jouduin jo puolessa välissä vaihtamaan balleriinoihin ja pöydissä istumisesta väsyi selkä kun oli aika huonot tuolit, mutta muuten kyllä jaksoi vielä yllättävän hyvin. :) Jos jotain uutta oiretta on havaittavissa, niin närästystä on alkanut tulla taas, jota tuli viimeksikin loppuraskaudessa. Mutta sekin lähinnä sitä, että ruuan jälkeen röyhtäyttää muttei onneksi polttele mitenkään. Ja pissahätä tulee nopeasti liikkuessa kun taitaa pää painaa rakkoa. Mutta yöt kyllä pärjään edelleen useimmiten ilman vessareissuja. Tää ei siis varmaankaan ymmärrä jättää yksiötään ikinä. :rolleyes:

Ummetukseen Pegorion!! Voi ottaa vähän reilumman annoksen alkuun tai vaikka kolme kertaa päivässä ja sitten vähemmän. Suosittelen..

Hmph. Olin eilen varmaan syönyt jotain "huonoa". Hyvin saon yönkin nukuttua yms. Mutta pakko kyllä sanoo et EDELLEENKIN tuntuu painetta alapäässä. Ja häpyluuta särkee. Ei taideta kumminkaan päästä ihan sinne lokakuun 10 asti. Mut jos nyt vielä ainakin tän viikon pysyis masussa niin olisin tyytyväinen. :) Mut joo kyllä sen kropassa huomaa et se on lähestymässä kun tuntee kaikkia uusia oireita ja muutenkin on semmonen epäilyttävä fiilis... :D

Kyfi se paineen tunne siä alapäässä voi kestää myös vkoja ennen kuin synnytys käynnistyy. Se voi myös olla merkki siitä et vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt, eli olisi lähtökuopissa valmiina. Mulla oli meinaan esikoisesta kans painetta alapäässä ja esikoinen laskeutui ja kiinnittyi hyvissä ajoin, ja synty vasta rv 41+6.

mulla kans toi kipu vasemmalla häpyluussa, on kyll niin v********** tunne ja kipu että huhheijjaa :D autosta nouseminen vihlasee nimittäin aika kivasti aina. kohta tää on onneks ohi! rv 34+4

Täällä alkaa olemaan alapää kans ihan turta, mutta luultavasti johtuu siitä ku vauva perätilassa. Potkut kovia, kuhan ei vielä kalvoja rikkois. Rv33 nyt.

Täällä todellakin voi ensi viikolla jo tapahtua..
Ensi ma on lääkäri ja jolloin on viikkoja 38+1. Silloin päätetään käynnistyksestä, mikäli vauva on yläkäyrällä, jota jo hipoi neuvolakäynnissä viime viikolla. Eli saas nähdä kuinka käy. Itse olen jo ihan valmista kauraa..

Täällä todellakin voi ensi viikolla jo tapahtua..
Ensi ma on lääkäri ja jolloin on viikkoja 38+1. Silloin päätetään käynnistyksestä, mikäli vauva on yläkäyrällä, jota jo hipoi neuvolakäynnissä viime viikolla. Eli saas nähdä kuinka käy. Itse olen jo ihan valmista kauraa..
Joo, tiiän ton tunteen :D Meilläkin ollaan menty pikkuriikkisen keskikäyrän yläpuolella. :) mullakin neuvola nyt torstaina.. :) Mut joo ens viikko kävis mulle ihan hyvin. Kunhan ei oikeesti yli menis! Mä rupeen oleen niin tyranni kohta jo kaikkia kohtaan et kukaan ei jaksa kattella mua kun joka paikkaan sattuu ja särkee ja yrjöttää ja närästää ja ummettaa ja vali vali.. :D

Takaisin